اختصاص  ۷۰ درصد سرم‌های داخلی برای مراکز دولتی

معاون غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طبق قانون ۷۰ درصد داروها و سرم‌های داخلی باید برای مراکز دولتی باشد و ۳۰ درصد دیگر در اختیار مراکز خصوصی قرار بگیرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سیدحیدر محمدی امروز در اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور، اظهار داشت: ما در خصوص داروهای بیهوشی و مسکن مشکلی نداریم و به میزان کافی موجود است و مشکل کمبود دارویی تا حدود زیادی برطرف شده است.

تنها یک سوم بیماران اس‌ام‌ای دارو دریافت کرده‌اند / اختلافات میان سازمان‌ها مانع واردات

معاون غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ذکر این نکته که ۷۰ درصد داروها و سرم‌های داخلی برای مراکز دولتی باشد و ۳۰ درصد دیگر در اختیار مراکز خصوصی قرار بگیرد، تاکید کرد: اگر سرم در داروخانه و بیمارستان دولتی تکمیل بود مشکلی در تخصیص آن به داروخانه و بیمارستان خصوصی وجود ندارد.
وی با تاکید بر اینکه امکان جابه‌جایی دارو از یک استان به استانی دیگر وجود دارد، گفت: از استان‌هایی که داروی مازاد دارند می‌خواهیم که آن دارو را جابه‌جا کنند تا نیاز استان دیگر تامین شود و در بحث فاکتور ۸ هم پس از فعالیت دوباره وضعیت مطلوبی داریم.

معاون غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: با پیگیری‌های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دستور رئیس جمهور ۱۰ هزار میلیارد تومان از مسیرهای دیگر به حوزه غذا و دارو اختصاص یافته است.

محمدی خاطرنشان کرد: در خصوص آخرین مطالبات دارویی بیمارستان‌ها از بیمه‌ها باید بگوییم که رقم آن ۹ هزار میلیارد تومان است ۳۶۰۰ میلیارد تومان آن سهم بیمه تامین اجتماعی، ۴۵۰۰ میلیارد تومان دیگر سهم بیمه سلامت و ۹۰۰ میلیارد تومان مابقی هم سهم بیمه نیروهای مسلح است و خواستار آن هستیم که حداقل ۷۰ درصد آن تا پایان سال جاری پرداخت شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1172368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =