جشنواره وفا در دانشگاه آزاد اردبیل به کار خود خاتمه داد

همزمان با اعیاد شعبانیه، آیین اختتامیه جشنواره وفا در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، فرشید سلیمی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در اختتامیه جشنواره وفا گفت: سلیمی جشنواره امامت و مهدویت یک جشنواره سراسری است که توسط دانشگاه آزاد اسلامی در استانها و حوزه های مختلف در حال برگزاری میباشد و استان اردبیل به واسطه ارادت مردمانش به حضرت عباس(س) عهده دار برگزاری جشنواره وفا شد تا فضائل حضرت عباس(س) در آن مورد بحث و ذکر قرار گیرد.

 وی گفت: عوامل سعادت و بهروزی در دنیا متعدد است که تعدادی از آنها همانند بذر یک گیاه به ذات انسان بستگی دارد و در جایی همچون صحنه عاشورا خود را نشان می دهد. ویژگی خاص حضرت عباس(س) مادر وی بود. مادری که حضرت عباس را به گونه‌ای تربیت کرد تا نقشی که حضرت علی(ع) برای حضرت محمد(س) ایفا کرد را برای امام حسین(ع) ایفا کند.

 سلیمی خاطر نشان کرد: ویژگی هایی همچون علمداری، برادری، روحیه پهلوانی و وفاداری در حضرت عباس(س) و حضرت علی(ع) مشترک بود که امام علی(ع) آنها را در حق حضرت پیامبر(س) و حضرت عباس(س) نیز در حق امام حسین(ع) آن را به نمایش گذاشتند.

جشنواره وفا به پایان رسید

 فرزاد جهانبین، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه در فرهنگ جامعه ما نام حضرت عباس سلام الله علیه با نام اردبیل عجین شده است گفت: حضرت کنیه های مختلفی همچون ابوالفضل به معنی مظهر و تجلی فضایل، ابوالقربه به عنوان صاحب و حامل مشک آب، ابوالفرجه به معنی گشاینده سختی ها را دارد و القابی همچون قمر بنی هاشم، باب الحوائج، باب الحسین، کبش الکتیبه و ...  نیز به ایشان اطلاق شده است و ترکیب این کنیه ها و القاب بودند که حضرت ابوالفضل را مورد توجه قرار دادند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: با چنین جایگاهی هم مردم و هم سلاطین و حکام همواره پابوس آن حضرت بودند و تمام عشق خود را در ساخت و توسعه حرم حضرت عباس از مختار ثقفی تا سلاطین آل بویه و صفوی و... نشان دادند. بطل و پهلوان و یا حامی ضعفا در تاریخ کم نداشتیم اما وقتی قدرت بازو و شمشیر با قدرت روحی و مناعت طبع و تسط بر نفس آن حضرت همراه  می شود چنین تابلوی بی نظیری می سازد که گفته اند: پنج امامی که تو را دیده اند    دست علمگیر تو بوسیده اند

جهان بین در بیان تسلط بر نفس ایشان با اشاره به قضیه آب فرات افزود: هر فردی بود در آن شرایط وقتی به آب می رسید ناخودآگاه آب می نوشید اما ابوالفضل العباس سلام الله علیه چنین نکرد و  جریان حماسه‌ی آب خلق شد که شکوه عظمت و ایثار حضرت را نشان داد و باعث ماندگاری ایشان شد.

وی با اشاره به امان نامه ای که به حضرت ابوالفضل آوردند، رد امان نامه را تجلی عزت و معرفت و کمال کرامت نفس حضرت خوانده و گفت: حضرت از اینکه دشمن احتمال پذیرفتن امان نامه را از جانب حضرت  احساس کرده بود بسیار ناراحت بود و این یعنی شخصیت متعالی که نشستن گردی از احتمال ذلت بر دامن خود را بر نمی تابد.

 جهان بین با تأکید بر جایگاه حضرت عباس سلام الله علیه و وجود مبارک ائمه اطهار علیهم السلام در جامعه تاکید کرد و گفت: بدون پیوند با امامت و مهدویت ما به تعالی و رشد مطلوب نخواهیم رسید و ما با برگزاری جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال تقویت این پیوند هستیم و ان شاءالله دانش آموختگان دارای کرامت نفس و علو مرتبت شخصیتی تربیت کنیم.

انتهای پیام /

کد خبر: 1172842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =