حال خوب فولاد با علیرضا منصوریان

فولاد با علیرضا منصوریان در قامت مدعی درآمده است.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، هواداران فولاد نسبت به انتخاب علیرضا منصوریان چندان خوش‌بین نبودند. او مدتی از دنیای مربیگری فاصله گرفته بود و این نگرانی هم وجود داشت که نتواند با تیمی که نکونام بر اساس سلایق خاصش بسته کار کند. با این حال سرمربی اسبق استقلال با فولاد نتایج نسبتاً خوبی گرفته و به نظر می‌رسد که انتخاب مدیران باشگاه درست بوده است.

منصوریان پنجشنبه نساجی را با دو گل شکست داد که سومین بردش در پنج بازی لیگ بود تا فولاد بالاتر از آلومینیوم به رده هفتم جدول صعود کند. او در اولین بازی‌اش روی نیمکت فولاد توانست ملوان را با یک گل ببرد و بعد از آن در کرمان مقابل مس به تساوی یک بر یک رسید. شکست دو بر صفر مقابل استقلال تنها باخت تیم اهوازی با منصوریان در لیگ بوده. فولاد بعد از آن موفق شد پیکان و نساجی را با دو گل شکست دهد. فولاد در این مدت یک بازی پرحاشیه هم در جام حذفی مقابل گل‌گهر داشت که بعد از ۹ نفره شدن با یک گل دیرهنگام شکست خورد و کنار رفت.

فولاد در ۲۰ بازی با هدایت نکونام ۲۴ امتیاز گرفته بود که میانگین ۲/۱ امتیاز را نشان می‌دهد، ولی در پنج بازی با مربیگری منصوریان ۱۰ امتیاز گرفته و میانگین خیلی خوب ۲ امتیاز در هر بازی را به دست آورده است.

کنایه باشگاه فولاد به جواد نکونام پس از اقدام منصوریان

اولویت برای نکونام گل نخوردن بود و این مربی اصرار زیادی به بازی محتاطانه داشت. بخش زیادی از توان بازیکنان صرف پرس حریفان می‌شد و فولاد در حملات کم‌تعداد بود. در این روش فرصت‌های گل زیادی ساخته نمی‌شد و آمار هم این را نشان می‌دهد. فولاد در ۲۰ بازی با این مربی ۱۶ گل زده بود، یعنی ۸/۰ گل در هر بازی. فولاد در پنج بازی اخیرش با منصوریان شش گل زده و توانسته به میانگین ۲/۱ گل زده در هر بازی برسد.

شاید تصور شود که منصوریان در زمان خوبی به فولاد پیوسته و با حریفان نسبتاً آسانی بازی کرده. به جز استقلال که از مدعیان قهرمانی است، چهار حریف دیگر فولاد از تیم‌های پایین جدول بوده‌اند. با این حال نمی‌توان ارزش این بردها را پایین آورد و باید به این نکته توجه کرد که تمام بازی‌های نیم‌فصل دوم نزدیک و حساس است.

فولاد در هفته‌های پایانی حضور نکونام روزهای پرتنشی داشت. اختلاف سرمربی و مدیریت باشگاه روی نتایج تأثیر گذاشته بود و این تیم پیش از سفر به قطر برای مرحله حذفی لیگ قهرمانان از پنج بازی نیم‌فصل دوم لیگ تنها یک امتیاز گرفت!

انتخاب منصوریان شوک مثبتی به فولاد داد و رابطه صمیمانه‌اش با بازیکنان کمک کرده که تیم بحران اخیرش را فراموش کند. این روزها فولاد با آزادی بیشتری بازی می‌کند و نفرات بیشتری در حمله حضور دارند. برد دو بر صفر در دو بازی اخیر نشان می‌دهد که فولاد موقعیت‌های بیشتری می‌سازد و از جلو کشیدن هراسی ندارد. آنها مقابل نساجی امید گل ۲۳/۱ و ۶۲ درصد مالکیت توپ داشتند.

فولاد در هفته بیست و ششم میهمان گل گهر است و با فرم فعلی می‌تواند تیم چهارم جدول را هم به دردسر بیندازد. نمی‌توان شکست مقابل تیم سیرجانی در جام حذفی را بدون در نظر گرفتن اخراج حیدریه و آقاسی بررسی کرد و فولاد این بار امیدوار است که با دست پر برگردد.

به رغم نتایج خوب منصوریان عجیب است که هواداران فولاد نسبت به این مربی گارد دارند و گروهی از تماشاگران در بازی با نساجی علیه او شعار دادند. کار کردن در خوزستان برای مربیان غیربومی دشوار است و خط دادن علیه آنها اتفاق تازه‌ای نیست، ولی انتظار می‌رود که با ادامه روند صعودی فولاد هواداران واکنش مثبت نشان بدهند و حمایت بیشتری از منصوریان داشته باشند.

فولاد در پنج بازی پایانی به ترتیب با گل‌گهر، نفت مسجدسلیمان، ذوب‌آهن، هوادار و آلومینیوم بازی می‌کند و حفظ ریتم فعلی می‌تواند حکم به ابقای منصوریان در این تیم بدهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1177125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =