رشد ۸ درصدی علوم پزشکی در کشور/ روسای ۱۴ دانشگاه برای تحقق شعار سال اعلام آمادگی کردند

«رشد ۸ درصدی علوم پزشکی در کشور، صدور ۹۴ درصد آرای پرونده‌های حقوقی دانشگاه‌ها به نفع وزارت علوم و اعلام آمادگی روسای ۱۴ دانشگاه برای تحقق شعار سال» مهم‌ترین خبرهای آموزش عالی در هفته گذشته بودند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، «رشد ۸ درصدی علوم پزشکی در کشور، صدور ۹۴ درصد آرای پرونده‌های حقوقی دانشگاه‌ها به نفع وزارت علوم و اعلام آمادگی روسای ۱۴ دانشگاه برای تحقق شعار سال» مهم‌ترین خبرهای آموزش عالی در هفته گذشته بودند.

درآمد سرانه کشورها چه تاثیری بر ارتقای نوآوری دارد؟

از دیگر خبرهای مهم آموزش عالی در هفته گذشته می‌توان به «آمایش و ساماندهی رشته‌ها در اولویت برنامه‌های دانشگاه پیام نور، آغاز ثبت نام آزمون زبان انگلیسی MSRT و تمدید مهلت ثبت‌نام کنکور سراسری ۱۴۰۲» اشاره کرد.

مطابق هفته‌های گذشته، ایسکانیوز در گزارش زیر مهمترین و گزیده‌های اخبار آموزش عالی را در هفته‌ گذشته آورده است:

رشد ۸ درصد علوم پزشکی در کشور

 بهرام عین اللهی وزیر بهداشت گفت: وضعیت رشته‌های مرتبط با بهداشت باید ساماندهی شود و معاونت های آموزشی و بهداشت باید رشته های بهداشت را بازتعریف کنند.

وی افزود: از میان ۷۸ هزار مقاله تولید شده در کشور، ۳۱ هزار مقاله مربوط به حوزه پزشکی بوده که توسط ۲۱ هزار عضو هیأت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی تهیه شده است. رشد علمی کشور در حوزه علوم پزشکی بیش از رشد علمی کشور در سایر علوم بوده و به میزان ۸.۲۳ درصد رشد رسیده است.

صدور ۹۴ درصد آرای پرونده‌های حقوقی دانشگاه‌ها به نفع وزارت علوم 

محمد علی زلفی گل وزیر علوم درباره اینکه چند درصد از مسائل حقوقی مربوط به دانشگاه‌ها به نتیجه رسیده است، گفت: موارد مختلفی بوده که در این دولت به نتیجه رسیده است و آرای حدود ۹۴ درصد از مواردی که در مراجع قضائی مطرح بوده به نفع وزارت علوم بوده است.

وی افزود: شورای عالی حقوقی از ابتدای فعالیت وزارت علوم در دولت سیزدهم فعال و متولی بررسی حوزه کارشناسی حقوقی در مجموعه‌های وزارت علوم شد و تاکنون نظرات و مصوباتی که داشته است راهگشای گره‌های وزارت علوم بوده که به صورت ماهانه و مستمر درحال برگزاری است.

اعلام آمادگی روسای ۱۴ دانشگاه برای تحقق شعار سال

روسای ۱۴ دانشگاه در نامه‌ای به مقام معظم رهبری اعلام کردند: دانشگاهیان افتخار دارند برای تحقق شعار «مهار تورم، رشد تولید»، با تلاش مشترک و متعهدانه در مسیر تبیین و اقدام گام بردارند.

در این نامه آمده است که این آمادگی وجود دارد که نهادهای علمی نیز برای ایجاد مقاومت در مقابل تکانه‌های اقتصادی با توسعه دانش فنی و ارتقا کیفی تولیدات ساخت داخل، مسیر پشتیبانی علمی و تأمین نیروی انسانی متخصص برای بخش‌های مختلف اقتصادی و صنعتی را به عنوان وظیفه ذاتی خود دنبال کنند.

این نامه توسط روسای دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف، علم و صنعت ایران، امیرکبیر، شهید بهشتی، تربیت مدرس، علامه طباطبایی، الزهرا، فردوسی مشهد، شیراز، تبریز، اصفهان، صنعتی اصفهان و خواجه نصیرالدین طوسی امضا شده است.

اعلام شرایط نقل و انتقال اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی

سعید چنگیزی آشتیانی رئیس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت در نامه ای خطاب به دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز آموزشی وابسته به وزارت بهداشت، شرایط نقل و انتقال برای اعضای هیات علمی متقاضی انتقال به دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور را اعلام کرد.

این شرایط شامل ارسال حکم حقوقی فرد متقاضی و موافقت هیئت اجرایی جذب دانشگاه مبدا و مقصد است.

برگزاری سی و یکمین نشست مدیران ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه‌ها

سی و یکمین نشست مدیران ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور روز دوشنبه ۲۸ فروردین ساعت ۹ تا ۱۲ به صورت مجازی https://vc.sharif.edu/ch/msrt-uir برگزار می شود.

آمایش و ساماندهی رشته‌ها در اولویت برنامه‌های دانشگاه پیام نور

ابراهیم تقی زاده رئیس دانشگاه پیام نور از پیگیری آمایش و ساماندهی رشته ها در سال جدید خبر داد و گفت: همچنین در سطح استانی توجه به درآمدهای غیرشهریه ای در قالب آموزش های آزاد و کوتاه مدت را مد نظر داریم.

این آمادگی وجود دارد که نهادهای علمی نیز برای ایجاد مقاومت در مقابل تکانه‌های اقتصادی با توسعه دانش فنی و ارتقا کیفی تولیدات ساخت داخل، مسیر پشتیبانی علمی و تأمین نیروی انسانی متخصص برای بخش‌های مختلف اقتصادی و صنعتی را به عنوان وظیفه ذاتی خود دنبال کنند.

خبرهای آزمونی هفته گذشته

 تمدید مهلت ثبت‌نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

علیرضا کریمیان مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری تا پنجشنبه ۲۴ فروردین خبر داد.

فرصت ثبت‌نام در نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ از ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ آغاز شده است و به منظور ارائه تسهیلات به افرادی که تاکنون نسبت به ثبت نام اقدام نکرده‌اند، این فرصت تا پنجشنبه ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۲ تمدید شد.

برگزاری آزمون ارتقای دستیاران پزشکی توسط دانشگاه‌ها از سال ۱۴۰۲

 ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: از سال ۱۴۰۲ آزمون ارتقای دستیاران پزشکی از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار می شود.

وی افزود: فراخوان نوزدهم هیات علمی در دانشگاه های علوم پزشکی تکمیل شده است و در هفته های آتی هم مجوز جذب ۳ هزار عضو هیات علمی را خواهیم گرفت که این مسئله به بوردهای تخصصی به منظور تامین بهتر هیات علمی مورد نیاز کمک می کند.

آغاز ثبت نام آزمون زبان انگلیسی MSRT

بر اساس اعلام اداره کل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان، ثبت نام آزمون زبان انگلیسی MSRT مربوط به اردیبهشت سال ۱۴۰۲ از ساعت ۱۲ شنبه ۱۹ فروردین آغاز شد.

اولین آزمون زبان msrt در سال جدید، روز جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار می‌شود و ثبت‌نام این آزمون از ساعت ۱۲ امروز شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ آغاز شده و تا ساعت ۱۸ روز چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت. حوزه های برگزاری در تقویم آزمون درج می شود.

تغییر زمان ثبت نام آزمون پذیرش دستیار در دوره فلوشیپ پزشکی

زمان ثبت نام آزمون پذیرش دستیار در دوره فلوشیپ پزشکی تغییر کرد و داوطلبان از شنبه ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۲ می توانند در این آزمون ثبت نام کنند.

آزمون پذیرش دستیار دوره های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) روز ۲۵ خردادماه ۱۴۰۲ به صورت متمرکز از سوی دانشگاه های علوم پزشکی برگزار می شود. پیش از این اعلام شده بود که ثبت نام آزمون پذیرش دستیار دوره های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) از شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ آغاز می‌شود.

اعلام نتایج نهایی نهمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی

نتایج نهایی نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور به منظور انجام سایر مراحل جذب و استخدام (به جز وزارت آموزش و پرورش) اعلام شد.

به دنبال اطلاعیه های مورخ ۱۵ شهریور و ۱۵ آذر ۱۴۰۱ متقاضیان شرکت کننده در نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور (به جزء وزارت آموزش و پرورش) که در تاریخ ۳۱ تیرماه ۱۴۰۱ برگزار شد، می‌توانند نتایج نهایی متقاضیان آزمون را در پایگاه اطلاع رسانی سازمان ‌سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مشاهده کنند.

متقاضیان هریک از دستگاه‌های اجرایی اعلام شده می توانند پس از دریافت نتیجه آزمون، در صورتی که براساس نتیجه مندرج در کارنامه آزمون جزء پذیرفته شدگان در هر یک از دستگاه‌های اجرایی هستند موظفند برای اقدامات بعدی از روز سه شنبه ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۱ به پایگاه اطلاع رسانی دستگاه مورد نظر مراجعه و براساس توضیحات و زمان بندهای مندرج در اطلاعیه دستگاه، اقدام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1177326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =