کنکور و آزمون| انتشار دفترچه انتخاب رشته‌ آزمون دکتری از ۲۸ فروردین/ فرصت ثبت‌نام برای جاماندگان نوبت دوم کنکور سال ۱۴۰۲ فراهم شد

دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۲ امروز ۲۸ فروردین منتشر می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، کارنامه نتایج اولیه آزمون دوره دکتری «Ph.D» روز گذشته بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت و داوطلبان با استفاده از شماره داوطلبی یا شماره پرونده و همچنین شماره شناسنامه و سال تولد می توانستند به کارنامه نتایج اولیه آزمون خود دسترسی داشته باشند.

کنکور و آزمون| نتایج اولیه کنکور دکتری سال ۱۴۰۲ اعلام شد

آزمون دکتری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به صورت دو مرحله‌ای نیمه متمرکز برگزار می‌شود که ۵۰ درصد نمره در اختیار دانشگاه‌ها است.

داوطلبانی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی شده‌اند باید از فردا سه‌شنبه ۲۹ فروردین تا روز شنبه دوم اردیبهشت ماه نسبت به ثبت کدرشته‌ محل‌های انتخابی خود تا حداکثر ۵۰ کدرشته محل در صورت وجود با توجه به رشته امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش اقدام کنند.

بنا بر توصیه سازمان سنجش آموزش کشور، این دسته از داوطلبان ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌های مرتبط با آن اقدام نموده، سپس کدرشته‌ محل‌های مورد علاقه خود را از کدرشته‌محل‌های مربوط به رشته امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه، مرتب نموده و پس از آن نسبت به ثبت انتخاب‌های خود اقدام کنند ضمن اینکه دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی این آزمون از امروز دوشنبه  ۲۸ فروردین ماه در اختیار داوطلبان مجاز به انتخاب رشته قرار خواهد گرفت.

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، نیز باید به درگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه آن دانشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد، اقدام کنند.

 اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و ... در دهه سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

آزمون دکتری تخصصی سال ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ۱۱ اسفند ماه گذشته در ۱۱۰ شهرستان، ۱۵۷ حوزه امتحانی دانشگاه‌ها و همچنین ۵۵۷ حوزه فرعی برگزار شد.

تعداد ۱۶۹ هزار و ۹۶۴ نفر امسال در آزمون دکتری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی شرکت کردند که از این تعداد ۷۵ هزار و ۶۲۵ نفر خانم و ۹۵ هزار و ۳۳۹ نفر آقا بودند. به عبارت دیگر ۴۴ درصد شرکت کنندگان در آزمون دکتری ۱۴۰۲، خانم‌ها و ۵۶ درصد نیز آقایان بود.

مهلت تکمیل مدارک در پنجاهمین دوره آزمون دستیاری اعلام شد

پنجاهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به طور همزمان در دانشگاه های علوم پزشکی تعیین شده به عنوان محل آزمون برگزار می شود.

مرکز سنجش آموزش پزشکی در اطلاعیه شرایط تکمیل مدارک در پنجاهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی را اعلام کرده است.

تمامی متقاضیان پنجاهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی ملزم هستند جهت اطلاع از وضعیت مدارک ارسالی خود از روز سه شنبه ۲۹ فروردین تا روز سه شنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی با وارد کردن کد ملی و تلفن همراه خود، با توجه به پیام دریافتی در پروفایل شخصی نسبت به رفع نقص مدارک خود اقدام کنند.

نکته: آن دسته از داوطلبانی که طرح خدمات نیروی انسانی آنها مورد تایید نیست باید در این بازه زمانی جهت برطرف کردن نقص مدارک خود اقدام کنند در غیر اینصورت کارت ورود به جلسه برای آنها صادر نخواهد شد.

آزمون دستیاری دوره پنجاهم ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به طور همزمان در دانشگاه های علوم پزشکی اراک، شهرکرد، اردبیل، شیراز، ارومیه، کرمان، اصفهان، کرمانشاه، اهواز، گلستان، بندرعباس، گیلان، بوشهر، لرستان، بیرجند، مشهد، تبریز، مازندران، همدان، زاهدان، شهیدصدوقی یزد، سمنان، قزوین، کاشان، کردستان و قم و دانشگاه های علوم پزشکی شهر تهران برگزار می شود.

کارت ورود به جلسه آزمون به صورت اینترنتی در هفته منتهی به آزمون از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی http://sanjeshp.ir در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت و هر داوطلب باید پرینت کارت خود را از سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی تهیه کند. برای ورود به جلسه آزمون کارت ورود به جلسه به همراه کارت شناسایی عکسدار ضروری است.

فرصت ثبت‌نام برای جاماندگان نوبت دوم کنکور سال ۱۴۰۲ فراهم شد

نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ برای‌ پذیرش در رشته‌های با آزمون در دوره‌های‌ روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی، دانشگاه‌ پیام‌نور و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی‌ غیرانتفاعی‌ و غیردولتی‌ و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی ۱۴ و ۱۵ تیر ۱۴۰۲ برگزار می شود.

با توجه به تقاضاهای مکرر داوطلبان و خانواده های داوطلبان شرکت در آزمون که در زمان مقرر از ۱۵ تا ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۲ ثبت‌نام نکرده اند، مبنی بر ایجاد فرصت مجدد برای ثبت نام جاماندگان، امکان ثبت نام با تاخیر برای این دسته از داوطلبان منحصراً در روز چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش فراهم شد.

لذا داوطلبان می توانند با مطالعه دفترچه راهنمای ثبت‌نام و اطلاعیه مورخ ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ که از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش قابل دسترس است، نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

این آخرین فرصت برای متقاضیانی است که موفق به ثبت نام در این آزمون نشده اند و بدیهی است بعد از تاریخ فوق هیچ درخواستی برای ثبت نام قابل پذیرش نخواهد بود.

ضمناً داوطلبانی که قبلاً ثبت نام کرده اند امکان ویرایش اطلاعات برای آنها میسر نیست.

نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۴ و ۱۵ تیرماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد

انتهای پیام/

کد خبر: 1177932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =