برخورد با بلاگرها و سلبریتی‌های ترویج دهنده بی‌حجابی/ افزایش مقطع تحصیلی، احتمال بیکاری دانشجو را افزایش می‌دهد

 دبیرکل اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: معتقدیم باید با بلاگرها و سلبریتی‌هایی که به دنبال ترویج بی حجابی و از بین بردن حجب و حیا در جامعه هستند، برخورد جدی شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد مهدی نوینی دبیرکل اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی عصر امروز(سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲) در دیدار رمضانه دانشجویان با رهبر انقلاب که به صورت حضوری برگزار شد، به سخنرانی پرداخت.

سخنرانان امسال دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب چه کسانی هستند؟ + سوابق

متن کامل سخنرانی وی به شرح زیر است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

«ما انقلاب کردیم تا واقعیت ها را تغییر دهیم نه آن که آن ها را بپذیریم

انقلاب ما، انقلاب آرمان ها است نه انقلاب واقعیت ها.» ( شهید مظلوم بهشتی)

بنده امروز سلام گرم خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی اعم از دانشجویان، کارمندان و اساتید را محضر شما اعلام می‌کنیمدر ابتدای عرایضم از شما بابت این جلسه که «یکی از بی‌نظیرترین جلوه‌های مردم سالاری دینی» است، تشکر می‌کنمبنده با توجه به ضیق وقت مطالبم را در چند محور و با تاکید بر معضلات اقتصادی و فرهنگی خدمت شما عرض می‌کنم.

خودرو

آقا جان ظاهرا بعضی از مسئولین فرمایشات شما رو درست متوجه نشدند و برایشان سال ۱۴۰۲، سال مهار تولید و رشد تورم است.  وگرنه چه دلیل دارد یک ماه بعد از اعلام شعار سال قیمت ها بی‌رویه افزایش پیدا کرده و امروز خرید خودروی بی کیفیت ایرانی برای یک جوان تبدیل به آرزویی دست نیافتنی شده است، این در حالی است که  آقا زاده‌های مسئولان با ماشین‌های خارجی در حال مانور تجمل در کشور هستند.

ظاهرا یک قدرت فرا قانونی در کشور وجود دارد که اجازه واردات خودرو را نمی دهد، از مسئولان دولت می خواهیم برای یک بار هم که شده موضوع واردات خودرو و کنترل قیمت‌های داخلی را تعیین تکلیف کنند.

تقویت پول ملی

امروز مقابله با استیلای دلار از واجب ترین کارهایی است که باید دولت انجام دهد، ابرقدرتی همچون ایران با پیشرفت ها و موفقیت‌های علمی و نظامی گسترده چرا باید تمام اقتصادش را به دلار گره بزند، در این زمینه می توانیم از کشورهایی الگوبرداری کنیم که با حذف دلار از مبادلات تجاری خود موفقیت‌های زیادی را تجربه کردند، آماده‌ایم در این زمینه پیشنهادات عملی خود را به دولت با ذکر راهکار اعلام کنیم.

مسکن

«ساخت سالی یک میلیون مسکن» وعده ویژه دولت در ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری بود، ولی متاسفانه اقدام عملی و امیدوار کننده ای در این حوزه برای عموم مردم مشاهده نمی شود، از مسئولان دولت درخواست داریم اگر برنامه عملی در دست اقدام دارد، آخرین وضعیت ساخت مسکن و پیشبرد آن را برای مردم توضیح دهند.

حقیقتا نبود خودرو را می توان تحمل کرد اما بدون سرپناه چگونه می توان زندگی تشکیل داد.
امروز اجاره خانه های ده متری هم قیمت سر به فلک کشیده‌ای دارد.

آموزش عالی مولد بیکاری

در نظام اموزش عالی، هر مقطع تحصیلی دانشجو بالاتر می‌رود احتمال بیکاری او بیشتر می‌شود. به این دلیل که اموزش عالی در کنار مباحث تخصصی  خود را موظف به افزایش مهارت و توان حل مسئله نمی داند.

از این رو ضروریست اصلاح اساسی در این زمینه صورت گیرد و دانش با مهارت عجین شودچنین در مباحث تخصصی نیز، آمایش مورد توجه نیست  به این معنا که یک فرد در رشته مکانیک در منطقه کوهستانی همان درس هایی را می‌خواند که فرد دیگر در مناطق دریایی میخواند.

حجاب و عفاف

اقا جان، بحثم در مورد حجاب را با این جمله آغاز می کنم

ما هم همچون نگاه حضرت عالی معتقدیم  اکثر خانم های بی‌حجاب مقصر نیستند و باطن این خانم ها با خدا است و اگر ضعفی در این مورد هست متوجه نهادهای فرهنگی عریض و طویل با بودجه‌های کلان است که در این سال ها وظیفه خود را به درستی انجام ندادند.

البته معتقدیم باید با بلاگرها و سلبریتی‌هایی که به دنبال ترویج بی حجابی و از بین بردن حجب و حیا در جامعه هستند، برخورد جدی شود و از طرفی مواجه با بعضی از خانم هایی که فریب تبلیغات دشمن را خوردند ظرافت و پیچیدگی های خاصی را می‌طلبد.

امروز لباس‌های مروج بی حجابی در صورتی به طور وسیع و گسترده در بازار موجود است که خانم های موقر ما از یافتن و تهیه لباس مناسب و پوشیده عاجزند و باید نهادهای متولی برنامه مشخصی را برای حل شدن این موضوع اجرایی کنند.

راستی ما چقدر در دانشگاه و مدرسه  و حتی دروس معارف، به مخاطب یاد دادیم که حجاب یک مسئله اجتماعی است و نه فردی و امروز متاسفانه، بخش مهمی از جامعه حتی محجبه‌ها حجاب را امر فردی می دانند و همین کار را سخت می‌کند.

فضای مجازی

حضور مردم در فضای مجازی هم فرصت و هم  تهدید  است که باید آن را غنیمت شمرد،  ما در این عرصه  شاهد جنگی تمام عیار هستیم، بمباران دروغ و شبه افکنی بنیان خانواده و جامعه ما را نشانه گرفته است، اغتشاشات اخیر نیز جنگ رسانه بود نه میدان، ما هم عملا جنگ رسانه را باختیم.

ما معتقدیم راهکار این موضوع مدیریت و تحول در رسانه است نه فیلتر، سوال این جاست اکنون که کشور به حالت عادی بازگشته چرا هنوز خیلی از پیام رسان‌ها درگیر فیلترینگ هستند، اگر هم فیلترینگ باشد؛ چرا مسئولان ما در تمامی این پیام رسان ها فعال هستند؟

 سربازی

کشوری که جوانانش در جهاد اقتصادی و علمی موفق هستند چرا از آن ها به طور تخصصی در پست‌های مربوطه استفاده نمی شود، بارها از مسئولان مربوطه این موضوع را پیگیری کردیم ولی جواب قانع کننده ای نشنیدیم. گرچه می دانیم شما دستور داده اید در شیوه سربازی فعلی بازنگری شود و امیدواریم منویات حضرت عالی هر چه سریعتر اجرایی شود و باعث خوشحالی میلیون هایی جوانی شود که بهترین سال های زندگی شان در سربازی اجباری تلف می شود.

آقا جانم همه این مواردی که عرض شد درد و دلی با شما پدر دلسوزمان بود و اجازه نمی دهیم هیچ دشمن خارجی از آن سو استفاده کند، ما بیش از پیش به آینده ایران اسلامی امیدواریم و انشالله این بیرق و علمی که امروز در دستان شماست به ظهور امام زمان ختم شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1178202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =