۵۳ هزار میلیارد تومان؛ میزان صادرات قطعی کالاهای غیرنفتی کشور

میزان صادرات قطعی کالاهای غیرنفتی کشور ( به استثنای نفت خام، نفت کوره و نفت سفید و همچنین بدون صادرات از محل تجارت چمدانی) بالغ بر ۱۲۲ میلیون و ۵۶ هزار تن و به ارزش ۵۳ میلیارد و ۱۶۶ میلیون دلار بوده است.

 به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، براساس جدیدترین گزارش گمرک ایران، در ۱۲ ماهه سال گذشته، میزان صادرات قطعی کالاهای غیرنفتی کشور ( به استثنای نفت خام، نفت کوره و نفت سفید و همچنین بدون صادرات از محل تجارت چمدانی) بالغ بر ۱۲۲ میلیون و ۵۶ هزار تن و به ارزش ۵۳ میلیارد و ۱۶۶ میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال، ۱۴۰۰ کاهشی ۰.۱۵ درصدی در وزن و افزایشی ۹.۷۴ درصدی در ارزش دلاری داشته است.

گمرک جمهوری اسلامی ایران ,

بیشترین میزان صادرات کشور در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱ به کشورهای چین با رقمی بالغ بر ۱۴ میلیارد و ۵۸۴  میلیون دلار و سهم ۲۷.۴۳ درصدی از کل ارزش صادرات، عراق با ۱۰ میلیارد و ۲۳۸ میلیون دلار و سهم ۱۹.۲۶ درصدی، ترکیه با ۷ میلیارد و ۴۵۹ میلیون دلار و سهم ۱۴.۰۳ درصدی، امارات متحده عربی با ۵ میلیارد و ۷۶۷ میلیون دلار و سهم ۱۰.۸۵ درصدی و هند با ۲ میلیارد و ۱۴۶ میلیون دلار و سهم ۴.۰۴ درصدی از کل ارزش صورت گرفته است.

مهلت بازگشت ارز صادراتی کاهش یافت

سال گذشته حدود ۵۹.۶ میلیارد دلار کالا وارد کشور شده که نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۱۲ درصد رشد داشته است. وزن کالاهای وارداتی نیز ۳۷ میلیون تن بوده که نسبت به سال ۱۴۰۰ ۱۰ درصد افت کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1178624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =