مناسب‌ترین ورزش‌ها برای مبتلایان به دیابت

افراد مبتلا به دیابت به نسبت سایر افراد به تحرک بیشتری نیاز دارند تا سطح قند خون خود را در حالت تعادل نگه دارند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز به نقل از وب ام دی، ورزش تقریباً برای همه خوب است. اگر دیابت دارید، بسیار مهم است که تحرک و ورزش کافی داشته باشید. تمرینات می تواند انواع مختلفی از کارها را برای شما انجام دهد، مانند کاهش قند خون و فشار خون، افزایش انرژی و کمک به خواب بهتر.

چگونه می‌توان روند دیابت را معکوس کرد؟

گزینه های زیادی وجود دارد که می توانید برای کنترل قند خون امتحان کنید:

پیاده روی

این یک راه ساده برای انجام ورزش و دریافت هوای تازه است. می تواند استرس شما را نیز کاهش دهد. پیاده روی سریع از ۳۰ دقیقه تا یک ساعت ۳ یا ۴ بار در هفته یکی از راه های رسیدن به هدف است.

شروع کار آسان است: به جای رانندگی در اطراف محله گشت بزنید یا به فروشگاه بروید. هنگامی که آن را به یک عادت تبدیل کردید، پیگیری گام‌ها و پیشرفت‌تان می‌تواند انگیزه‌بخش باشد.

رقصیدن

رقص می تواند یک راه سرگرم کننده برای تمرین روزانه شما باشد. فقط ۳ روز در هفته بدن خود را به مدت ۲۵ دقیقه تکان دهید تا به قلب خود کمک کنید، قند خون خود و سطح استرس را کاهش دهید و کالری بسوزانید.

برای شروع به شریک هم نیاز ندارید. در صورت نیاز یک صندلی می تواند تکیه گاه خوبی برای شما باشد.

شنا کردن

این یکی از تمرینات هوازی است که به مفاصل شما مانند سایر ورزش ها فشار نمی آورد. همچنین به شما این امکان را می دهد که عضلات بالا و پایین تنه خود را همزمان به کار بکشید. شنا در آب برای قلب شما نیز مفید است. همچنین می تواند کلسترول را کاهش داده و به شما در سوزاندن کالری های جدی کمک کند.

فراموش نکنید که اگر نجات غریق در حال انجام وظیفه است، به او بگویید که دیابت دارید.

دوچرخه سواری

مبارزه با دیابت می تواند به آسانی دوچرخه سواری باشد. چه از یک دوچرخه ثابت استفاده کنید و چه در خیابان یا پارک، ۳۰ دقیقه در روز ۳ تا ۵ بار در هفته می تواند ضربان قلب شما را بالا ببرد، قند خون را بسوزاند و به کاهش وزن بدون آسیب رساندن به زانو یا سایر مفاصل کمک کند.

بالا رفتن از پله

بالا رفتن از پله می تواند یک راه سالم و آسان برای سوزاندن کالری و سریعتر کارکردن قلب و ریه ها باشد، به خصوص اگر دیابت نوع ۲ دارید. بالا و پایین رفتن از پله ها به مدت ۳ دقیقه حدود یک یا دو ساعت بعد از غذا راه خوبی برای سوزاندن قند خون است.

می‌توانید این کار را در هر جایی که راه پله وجود دارد، انجام دهید، مانند زمانی که به استراحت در محل کار نیاز دارید.

تمرینات قدرت

این کار را با وزنه های آزاد یا نوارهای مقاومتی انجام می دهید. این تمرینات می تواند قند خون شما را کاهش دهد و به تقویت عضلات و استخوان های شما کمک کند. اگر این کار را دو بار در هفته انجام دهید، علاوه بر موارد هوازی، بیشترین بهره را می برید. شما می توانید بسیاری از این تمرینات را در خانه انجام دهید، مانند:

بلند کردن کالاهای کنسرو شده یا بطری های آب
پوش آپ
دراز و نشست
اسکات
لانگز

باغبانی

اگر ایده ورزش سنتی برای شما مناسب نیست، نگران نباشید. زمان در باغ شما به عنوان فعالیت هوازی و تمرین قدرتی به حساب می آید. خون شما را به جریان می اندازد (از آنجایی که در حال راه رفتن، زانو زدن و خم شدن هستید). همچنین ماهیچه‌ها را می‌سازد و به استخوان‌های شما کمک می‌کند (از آنجایی که در حال حفاری، بلند کردن و بالا کشیدن هستید). شما همچنین بیرون هستید، جایی که سطح استرس شما می تواند کمتر باشد.

یوگا

این تمرین برای حدود ۵۰۰۰ سال به عنوان یک تمرین کم ضربه کار می کند که می تواند شما را قوی تر و انعطاف پذیرتر کند. یوگا همچنین می تواند به تعادل کمک کند. حرکات، ژست‌ها و تمرکز روی تنفس نیز ممکن است استرس را کاهش داده و به عضله‌سازی کمک کند. که می تواند سطح قند خون شما را ثابت نگه دارد

تایچی

این هنر باستانی چینی از حرکات آهسته و کنترل شده - همراه با تجسم و تنفس عمیق - برای ایجاد قدرت استفاده می کند. همچنین می تواند به تحرک، تعادل و انعطاف پذیری کمک کند. این ورزش ملایم می تواند سطح استرس شما را نیز کاهش دهد. همچنین ممکن است به جلوگیری از آسیب عصبی در پاهای شما کمک کند.

چقدر فعالیت روزانه کافی است؟

حداقل ۳۰ دقیقه فعالیت هوازی در ۵ روز در هفته می تواند به عملکرد بهتر انسولین در بدن شما کمک کند. ما در مورد ورزش صحبت می کنیم که قلب و ریه های شما را به فعالیت در می آورد و جریان خون شما را به یک دنده بالاتر می برد. اگر مدتی است که فعال نبوده اید، با ۵ تا ۱۰ دقیقه در روز شروع کنید و به مرور زمان آن را افزایش دهید. قبل از شروع با پزشک خود صحبت کنید.

منبع: وب ام دی

انتهای پیام/

کد خبر: 1179055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =