ایران فروش برق به پاکستان را ۲ برابر می‌کند

سخنگوی صنعت برق گفت: رقم کاهش مصرف برای مناطق گرمسیر زیر ۳ هزار کیلووات ساعت و برای مناطق عادی ۳۰۰ کیلووات است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مصطفی رجبی مشهدی در نشست خبری اظهار داشت: پارسال پاداش کاهش مصرف فقط شامل کسانی می‌شد که زیر الگو مصرف داشتند امسال این محدودیت وجود ندارد و همه مشترکان می توانند پاداش کاهش مصرف دریافت کنند.

وی افزود: الگوی کاهش مصرف برای مناطق گرمسیر زیر ۳ هزار کیلووات ساعت و برای مناطق عادی ۳۰۰ کیلووات است.

اعلام قیمت جدید کارخانه ای ۱۴ محصول ایران‌خودرو

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه طرح سراسری پاداش کاهش مصرف از ابتدای خرداد تا پایان شهریور اجرایی خواهد شد، گفت: پارسال ۵۰۰ تومان پاداش بابت کاهش مصرف پرداخت می‌شد و امسال به ۲۰۰۰ تومان رسیده که ۲۰ برابر معادل فروش برق خانگی به زیر الگو است.

وی بیان داشت: در مناطق گرمسیر چنانچه یک کولر گازی را خاموش کنند تا یک‌ میلیون تومان از پاداش صرفه جویی برخوردار می شوند، در مناطق عادی اگر کولر آبی را روی دور کند قرار دهند و روشنایی غیرضروری را خاموش کنند تا ۱۵۰ هزار تومان پاداش خواهند گرفت.

رجبی مشهدی با بیان اینکه تعرفه مشترکان پرمصرف بصورت پلکانی افزایش می یابد، خاطرنشان کرد: صنایع نیز به حفظ پایداری کمک خواهند کرد تا برق مطمئن تامین شود.

وی ادامه داد: از رده خارج کردن کولرهای فرسوده و لامپ‌های کم مصرف و فوق کم مصرف در کاهش مصرف تاثیرگذار است.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه سال گذشته ۴ درصد رشد منفی برق داشتیم، خاطرنشان کرد: سالانه یک میلیون مشترک و ۱۰۰۰ مگاوات به مصرف برق اضافه می‌شود.

وی اظهار داشت: پارسال با همکاری مردم ۴۰ درصد مشترکان مشمول پاداش شدند امسال همه ۳۱ میلیون مشترک می توانند  از این پاداش برخوردار باشند.

وی محل تامین منابع پاداش صرفه جویی را از بند «ک» تبصره ۱۵ عنوان کرد.

رجبی مشهدی گفت: سال گذشته ۱۳۵۰ میلیارد تومان در بخش خانگی و ۱۷۰۰ میلیارد تومان به بخش صنعتی و سرجمع ۳ هزار میلیارد تومان پاداش کم مصرفی پرداخت شد که این رقم امسال ۲ تا ۳ برابر می شود که منجر به تامین برق پایدار خواهد شد.

وی گفت: هر مشترکی که نسبت به سال گذشته کمتر مصرف کند مشمول پاداش کاهش مصرف می‌شود و در این صورت هم صورتحساب کاهش می یابد و هم اینکه رقمی به عنوان پاداش دریافت می کنند حتی مشترکان پرمصرف هم می توانند برق رایگان داشته باشند.

سخنگوی صنعت برق اظهار داشت: سال گذشته ۴۰ درصد مشترکین و امسال احتمالا ۶۰ درصد می توانند از طرح پاداش کم مصرفی استفاده کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1179941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =