استعدادیابی و هدف گزاری در سنین پایین برای نسل حاضر ضروریست

محمدرضا سوری: کانون کارآفرینی واحد همدان در راستای حمایت از کسب و کار و ایده های نو متناسب با رشته های تحصیلی و ایجاد انگیزه و رقابت در دانشحویان و همچنین با هدف افزایش مهارت و تخصص آنان در سال ۱۴۰۱ وارد عرصه فعالیت دانشجویی شده است.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز همدان؛ تعریف کارآفرینی به زبان ساده، به مجموع فرآیندها و اقداماتی گفته می‌شود که یک یا چند فرد برای راه‌اندازی و تاسیس یک کسب و کار، با توجه به ایده و افکاری که در ذهن دارند انجام می‌دهند. در ابتدا بپردازیم به این نکته که نباید استعداد های خود را پنهان کنیم! فلسفه خلق استعداد به کارگیری آن است، امری که باید با کار کارشناسی شده از دوران جوانی افراد و حتی دوران کودکی به جد دنبال شود. باید به دنبال سیستمی باشیم که امکانات لازم برای مهارت ها و استعداد ها را فراهم کنیم تا همه بتوانند راهی برای کار و خدمت به شیوه‌ایی که مناسب نقاط قوت هر فرد باشد پیدا کنند، ما اعتقاد داریم کسی که ماشین می‌سازد و کارمندی را بیکار می‌کند پس این استعداد را هم دارد که شغل بی‌آفریند، فقط باید در مرحله اول استعداد یابی شود.

در این خصوص محمد رضا سوری دبیر کانون فرهنگی و دانشجویی کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با حضور در دفتر ایسکانیوز همدان در خصوص طرح های کارآفرینی برای دانشجویان بیان کرد: هدف ما از پایه گذاری طرح های کارآفرینی حل مشکل اصلی جوانان امروزه به ویژه دانشجویان یعنی عدم آشنایی با حیطه کاری و فرصت های شغلی است.

محمد رضا سوری افزود: کانون کارآفرینی واحد همدان در راستای حمایت از کسب و کار و ایده های نو متناسب با بازار کار و ایجاد انگیزه و رقابت در دانشحویان و همچنین با هدف افزایش مهارت و تخصص آنان در سال ۱۴۰۱ پا به عرصه فعالیت گذاشته است. اکنون این کانون با برگزاری دوره های حضوری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان و افزایش مهارت ها و ارتباط مهارت آموزان به فرصت های شغلی توانسته است گامی کوچک در جهت اشتغال زایی و مسیر یابی برای دانشجویان بردارد.

وی تاکید کرد: از دیگر آرمان های ما جایگزینی فضای مجازی به جای فضای فیزیکی است، چرا که امروز قدرت در دست فعالین فضای مجازی و رسانه است.

"محمد رضا سوری معتقد است این اهداف فرصتی برای جایگزین کردن شبکه های داخلی در برابر شبکه های خارجی مخرب می‌باشد"

دبیر کانون فرهنگی و دانشجویی کارآفرینی از اولین طرح اجرایی خود به نام "طرح دور اندیش" در زمینه آشنایی دانشجویان با مشاغل گفت: اولین رشته مورد برسی رشته میکروبیولوژی بوده که در این خصوص هم اندیشی هایی زیر نظر موسسه های مختلف و معتبر کشور از جمله مرکز تشخیص اطباء تبریز و مدرسانی مانند قنبری دکترای میکروبیولوژی و دانشجویان مربوطه گرفته شده و در قالب فایل ویدیویی در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه این گفت و گو به طرح های اجرا شده از جمله دوره کمک های اولیه هلال احمر و دوره TTC مخفف عبارت (Teacher Training Course) به معنای تربیت مدرس اشاره کرد و افزود: در دوره TTC با استقبال چشمگیر و پرشور دانشجویان مواجه شدیم که نشان دهنده علاقه دانشجویان به استعداد یابی و نشان دادن نقشه راه برای آنان می‌باشد.

دبیر کانون فرهنگی و دانشجویی کارآفرینی از عدم حمایت مسئولین دانشجویی خبر داد و افزود: برای فعالیت های علمی و فرهنگی کانون و افزایش کارآمدی و توسعه طرح های برنامه ریزی شده، هیچ ردیف بودجه و اعتباری در نظر گرفته نشده است، در ضمن مسئولین مربوطه از کمک های معنوی نیز دریغ می‌کنند. وی ضمن درخواست از دانشجویان برای مشارکت و پیش قدم شدن در مسائل علمی و فرهنگی، خواستار مسئولیت پذیری بیشتر مسئولین و مدرسان دانشگاه آزاد اسلامی همدان برای توسعه طرح دور اندیش و سایر طرح های بیان شده بود.

خبرنگار: مینا سلطانیان

انتهای پیام/

کد خبر: 1180142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =