وزارت بهداشت از طرح‌های نوین آموزشی حمایت کند

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: باید به صورت جامع در وزارت بهداشت از طرح های نوآورانه آموزشی حمایت و از آنها بهره برداری شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، ابوالفضل باقری‌فرد در اختتامیه بیست و چهارمین همایش آموزش علوم پزشکی با بیان اینکه آموزش علوم‌پزشکی ایران، یکی از افتخارات در سطح دنیا است، بیان کرد: کمتر کار تشخیصی و درمانی در جهان وجود دارد که در ایران انجام نشود و با وجود ۱۵۰ رشته تخصصی، فوق‌تخصصی و فلوشیب در کشور، اکثر خدمات درمانی در ایران ارائه می‌شود. 

فراخوان جذب هیئت علمی علوم پزشکی به زودی اعلام می‌شود

وی خاطر نشان کرد:  ۴۰۰ مقطع رشته در وزارت بهداشت وجود دارد. حدود ۲۵۰ هزار دانشجو، بیش از ۲۱ هزار عضو هیئت‌علمی مشغول به فعالیت هستند که این دستاورد با تلاش جمعی کسب شده‌است. 

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: پاسخگوترین آموزش، آموزش علوم پزشکی است که به نیازهای مردم پاسخ می دهد؛ البته تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم، در نتیجه سیاست‌های آموزشی باید بر اساس نیازهای جامعه شکل گیرند. 

وی تصریح کرد: توجه به ایده‌های نوآورانه فقط نباید به اهدا جایزه و تقدیر در همایش‌ها و سمینارها ختم شود بلکه باید به صورت جامع در وزارت بهداشت از این طرح های نوین حمایت و از آنها بهره برداری شود. 

آموزش اصلی در علوم پزشکی، آموزش چهره به چهره است

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: در زمینه توسعه استفاده از تکنولوژی‌های نوین در آموزش پزشکی، کارگروه شبیه‌سازی در معاونت آموزشی تشکیل شد. ۷۰ درصد از  تکنولوژی‌های جدید بومی شده‌اند؛ البته باید به این نکته توجه کرد که آموزش اصلی در علوم پزشکی، آموزش چهره به چهره و حضوری است و این فناوری‌ها، ابزارهای کمکی در کنار نقش برجسته اساتید برای ارتقاء سطح آموزش به شمار می‌آیند.

به گزارش روابط عمومی وزلارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیست و چهارمین همایش آموزش پزشکی، از ۱۳ تا ۱۵ اردیبهشت ماه در دانشگاه علوم‌پزشکی ایران برگزار شد. برگزیدگان همایش بیست و چهارم آموزش پزشکی، شانزدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری و پنجمین جشنواره دانشجویی ایده های نوآورانه در مراسم اختتامیه مورد تقدیر قرار گرفتند. 

انتهای پیام

کد خبر: 1180631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =