خدائیان: سرمایه بانک‌ها باید در اختیار مردم و جامعه باشد

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: سرمایه بانک‌ها باید در اختیار مردم و جامعه باشد نه اینکه بانک‌های خصوصی بانک‌های خانوادگی باشند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، ذبیح‌الله خدائیان در جریان سفر به استان سمنان در نشست صمیمی سه ساعته با فعالان اقتصادی ضمن تبریک فرارسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر با اشاره به مسائل مطرح شده در این جلسه گفت: یکسری از مطالب عمومی هستند که باید از مرکز پیگیری شود که به طور حتم این کار از سوی سازمان بازرسی دنبال خواهد شد و برخی از موضوعات استانی است که از سوی بازرسی و دادگستری استان پیگیری می‌شود.

ادامه اختلال در سیستم صدور کارت بانک ملی ایران

وی با بیان اینکه اقتصاد کشور بیمار است، اظهار کرد: اقتصاد کشور ما دولتی است و سالیان سال است که از این بیماری رنج می‌برد و با وجود قوانین بالادستی و تاکیدات مسئولان عالی‌رتبه نظام همچنان در این حوزه موفق نبوده و بخش‌های عمده اقتصاد هنوز در اختیار دولت است و مابقی هم که به بخش شبه دولتی سپرده شده دارای مشکلاتی است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با انتقاد از صدور برخی از بخشنامه‌های خلق‌الساعه تاکید کرد: بعضا در برخی مواقع شاهد صدور بخشنامه‌های یک هفته‌ای هستیم که تولیدکنندگان را با مشکلاتی مواجه می‌کند و حتی برخی را به آستانه ورشکستگی رسانده است چرا باید بخشنامه‌ای قبل از بررسی تمامی ابعاد آن صادر شود؟

خدائیان به موضوع طولانی بودن فرآیند صدور مجوزها نیز اشاره کرد و با انتقاد از عدم همکاری برخی از مدیران در این حوزه افزود: بسیاری از مدیران نمی خواهند این صدور این مجوزها را آزاد کنند، زیرا قدرتی است که در دست دارند و می‌خواهند این قدرت را داشته باشند.

خدائیان به تاکیدات مسئولان عالی‌رتبه نظام در راستای صدور مجوزها اشاره و بیان کرد: سازمان بازرسی کل کشور به این موضوع ورود جدی داشته و برای تعدادی از مسئولانی که اهمال داشته‌اند نیز پرونده‌هایی تشکیل داده است.

وی با اشاره به گله مندی برخی از فعالان اقتصادی از قیمت‌گذاری دستوری ادامه داد: گله مندی تولیدکنندگان از این موضوع طبیعی است بر اساس باید به این موضوع هم توجه ویژه‌ای شود.

رییس سازمان بازرسی کل کشور از ورود ویژه این سازمان به واردات کالاهای خارجی که مشابه ایرانی دارند، خبرداد و بیان کرد: سازمان به این موضوع نه تنها در تهران بلکه در تمامی استان‌ها ورود داشته و حتی برای برخی از مسئولان خاطی نیز پرونده‌هایی تشکیل داده است.

وی از فعالان اقتصادی خواست اگر به مصادیقی از واردات کالاهای خارجی که مشابه ایرانی دارد، برخورد کردند؛ حتما موضوع را به سازمان بازرسی منعکس کنند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود در مورد سرمایه در گردش واحدهای تولیدی نیز گفت: متاسفانه تعدادی از بانک‌ها به خصوص بانک‌های خصوصی تسهیلاتی غالبا به شرکت‌های وابسته اختصاص می‌دهند که جای تعجب دارد به همین منظور سازمان بازرسی با تاکیدات رییس قوه قضاییه به این موضوع ورود و برنامه‌هایی را هم در این راستا تدوین کرده است چراکه اعتقاد داریم سرمایه بانک‌ها باید در اختیار مردم و جامعه باشد نه اینکه بانک‌های خصوصی بانک‌های خانوادگی باشند.

خدائیان در ادامه به عدم برنامه ریزی برخی از دستگاه‌ها در حوزه‌های کاری خود اشاره کرد و گفت: ما باید نیازها و ضروریات کشور را بدانیم، باید بدانیم ذخایر کشور چه میزان است؟ باید بدانیم که به عنوان نمونه چه میزان نهاده نیاز کشور است نه اینکه با بی‌برنامگی سفارشاتی بدهیم که باعث سرگردانی چند ماهه کشتی‌ها شود؟

وی با تاکید بر اینکه باید با کمک دولت به بخش خصوصی کمک کرد، ادامه داد: همه دستگاه‌ها از جمله دستگاه‌های نظارتی باید به کمک بخش خصوصی بیایند و هرگونه کوتاهی در این بخش خیانت است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد؛ این سازمان به دنبال این است که موانع پیش‌روی واحدهای تولیدی را با کمک سایر دستگاه‌ها بردارد.

در جریان این نشست فعالان اقتصادی مشکلات و چالش‌های پیش‌روی خود در زمینه ارز، مالیات، تامین اجتماعی، تسهیلات و… را با دکتر خدائیان در میان گذاشته و خواستار ورود و پیگیری سازمان بازرسی کل کشور برای رفع آن‌ها شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1182819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =