ژاوی: به تمدید قرارداد با بارسلونا نزدیک هستم

سرمربی بارسلونا درباره وضعیت نقل و انتقالات این تیم و شرایط بازیکنانش صحبت کرده است.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز بارسلونا در دو فصل گذشته با مشکلات مالی زیادی روبه‌رو شده است و برای به خدمت گرفتن بازیکنان جدید مشکل فیرپلی مالی دارد.

برخی از بازیکنان با تجربه این تیم مانند سرخیو بوسکتس و جوردی آلبا این باشگاه را ترک خواهند کرد و ژاوی سرمربی این تیم معتقد است برای جنگیدن برای قهرمانی در فصل بعد آنها باید در بعضی از خطوط خود را تقویت کنند و سرمربی کاتالونیایی می‌داند که جایگزین کردن دو تن از کاپیتان‌های این تیم کار ساده‌ای نخواهد بود.او در گفتگوی صمیمانه خود با اسپورت اسپانیا درباره مسائل بسیاری مانند شرایط برخی از بازیکنان این تیم و سناریوهای نقل و انتقالات باشگاه صحبت کرده است که آن را در ادامه با هم می‌خوانیم.

دروازه‌بان بارسلونا رکورد لالیگا را زد

 کسب پیروزی بدون بوسکتس بسیار دشوارتر است تا با بوسکتس. وقتی مردم او را در ترکیب ۱۱ نفره ایده‌آل خود قرار نمی‌دهند، متوجه می‌شوید که عملا هیچ درکی از فوتبال ندارند. متوجه می‌شوید که آنها اهمیت او و اینکه همه چیز را به درستی و بدون نقص انجام می‌دهد را درک نمی‌کنند. همیشه جایگیری درستی دارد و خیلی سخت پیش می‌آید که دوئلی را ببازد. او یک فوتبالیست خیابانی است، او یک برنده است و هرگز مصدوم نمی‌شود. سرخیو بوسکتس استاد فوتبال است. همیشه بهترین راهکار را می‌بیند. حتی شما به عنوان یک مربی گاهی فکر می‌کنید که «الان وقت پاس دادن است» اما او انتخاب بهتری می‌کند. اینها فوتبالیست‌های برگزیده‌ای هستند. آنها هر چیزی را بهتر می‌کنند: او، پدری، اینیستا، سیلوا. ارزش این نوع از فوتبالیست‌ها قابل اندازه‌گیری نیست. برای من او بهترین هافبک دفاعی تاریخ است.
آیا برای جایگزین کردن بوسکتس باید به دنبال بازیکنی مشابه او بود، یا نه لزوما نباید ماکت او را پیدا کرد؟

 جانشین او باید فوتبالیست باهوشی باشد. فوتبالیستی که از نظر درک تاکتیکی عالی باشد، توپ را از دست ندهد، از نظر فنی خوب باشد، در دوئل‌ها پیروز شود و روی هوا خوب عمل کند و به طور خلاصه فوتبالیست کاملی باشد. در نهایت اگر می‌خواهیم به کسب عناوین در سال آینده ادامه دهیم، جانشین بوسکتس باید فوتبالیستی حداقل 9 از 10 باشد. باید همینطور باشد وگرنه کار خیلی سخت‌تر می‌شود. اول صحبت در مورد بوسکتس هم گفتم که جانشین او باید فوتبالیست درجه یکی باشد.
آیا زوبیمندی بیشترین شباهت را به او دارد؟ 

 (لبخند می‌زند) این باعث می‌شود مدیر ورزشی رئال سوسیداد از من ناراحت شود. قبلا گفتم که او به نظر من فوتبالیست بزرگی است. بازیکنان خوب زیادی برای جانشینی بوسی وجود دارند اما شما باید دنبال بازیکنی باشید که خصوصیاتی شبیه به او دارند.  

انتهای پیام/

کد خبر: 1183594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =