بورس همچنان بر مدار کاهش / شاخص کل ۶۸۴۹ واحد اُفت کرد

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۶۸۴۹ واحد همراه شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، یکشنبه (۲۱ خرداد)شاخص کل بورس با اُفت ۲ هزار و ۸۳ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۹۷۴ واحدی قرار گرفت.

"شهر" پنجمین عرضه اولیه سال ۱۴۰۲ + جزییات

شاخص کل هم وزن نیز با اُفت بیش از هزار واحدی در ارتفاع ۷۴۸ هزار و ۸۱۸ واحدی ایستاد.

 کاهش ۶۸۴۹ واحدی شاخص بورس تهران

بعد از ریزش قابل توجه شاخص بورس در روز گذشته، امروز هم به خاطر عرضه اولیه یک شرکت در بورس، شاخص کل رو به ریزش قرار گرفت و دلیل آن هم این است که سهامداران خرد برای تامین منابع برای خرید عرضه اولیه، سهام خود را به فروش می‌گذارند که این امر باعث افزایش تقاضا برای فروش و افت شاخص می‌شود.

همچنین شاخص هموزن با کاهش ۲۱۷۷ واحد به رقم ۷۴۸ هزار و ۶۳۵ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۸ میلیون و ۱۲۰ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز بیش از ۹.۸ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۶۷۸ هزار معامله و به ارزش ۶۷۸۳ میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس قرمز شدند، اما میزان کاهش‌ها زیر یک درصد بود. شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۳۱ صدم درصد کاهش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن ۲۹ صدم درصد افت کردند. شاخص آزاد شناور ۲۵ صدم درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس ۴۱ صدم درصد افت کرد ، اما شاخص بازار دوم بورس ۲ دهم درصد کاهش یافت.

امروز نماد پتروشیمی خلیج فارس و بانک ملت بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را از خود به‌جای گذاشتند و نمادهای هلدینگ معدنی خاورمیانه، فولاد مبارکه، ملی مس، سرمایه‌گذاری امید و سایپا بیشترین اثر کاهشی بر شاخص بورس را داشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با ۲۹ واحد کاهش، به رقم ۲۸ هزار و ۳۱ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۵۵۴ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس ۴۸۴ هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز بیش از ۵.۵ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۴۷۵ هزار معامله و به ارزش ۴۱۸۶ میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز نمادهای آریا ساسول و مالی سپهر صادرات بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای بانک دی، صبا تامین، مادایران، پتروشیمی زاگرس و برق عسلویه مپنا بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را از خود به‌جای گذاشتند.

کد خبر: 1184859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =