مرکز رشد دانشگاه آزاد شهرکرد به سطح ۱ کشوری ارتقا یافت

مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با کسب امتیاز ۸۸۶/۷۵ در سطح یک مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفت.

 به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، ابراهیم رحیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اعلام این خبر گفت: در راستای حمایت از مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از اجزای زیست بوم فناوری و نوآوری کشور، سطح بندی مراکز رشد دانشگاه یکی از اقدامات موثر در جهت تحقق اهداف سند تحول و تعالی دانشگاه است که به صورت سالانه توسط اداره کل سراهای نوآوری و مراکز رشد سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، انجام می گیرد.

ابراهیم رحیمی افزود: مطابق با آخرین سطح بندی مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۴۰۱، فروردین تا اسفند ماه، مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد با کسب امتیاز۸۸۶/۷۵، در سطح یک مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفت.

وی بیان کرد: در امتیاز بندی واحدهای سراسر کشور،  تا سقف امتیاز ۳۰۰ مراکز رشد در سطح ۳، از امتیاز ۳۰۰ تا ۶۰۰ در سطح ۲ و بالاتر از ۶۰۰ در سطح یک قرار می گیرند که در سطح بندی سال ۱۴۰۰ امتیاز مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد ۳۰۵ و در سطح ۲ قرار داشت و در سال ۱۴۰۱ با افزایش ۲۹۰ درصدی امتیاز، به سطح یک ارتقاء یافت.

این مقام مسئول اطلاعات کمی و کیفی مرکز رشد نظیر تعداد دوره های تخصصی و عمومی برگزار شده در حوزه کسب و کار، برگزاری ایده آراها، استارتاپ­ها و رویدادها در دانشگاه، حضور در نمایشگاه­ها و فن بازارهای کشوری و منطقه­ای، تعداد اعضای هیأت علمی و دانشجویانی که در مراکز رشد در حال فعالیت، زیرساختارهای فناوری استفاده شده برای مراکز، اطلاعات مربوط به هسته­ها و واحدهای فناور، شرکت­های خلاق و دانش­بنیان نظیر تعداد قراردادهای هسته ها یا واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان مستقر در مراکز رشد دانشگاه، تعداد محصولات تولیدشده، اخذ مجوز محصول و در نهایت گزارش مالی نظیر میزان درآمدها و هزینه های صورت گرفته در این مراکزرشد و جذب سرمایه جهت حمایت واحدهای مستقر و همچنین سایر امور فناورانه در واحدهای دانشگاهی را از جمله شاخص­های ارزیابی عنوان کرد.

ابراهیم رحیمی اظهار کرد: تعداد قراردادهای منعقد شده با هسته ها و واحدهای فناور در سال ۱۴۰۱ با افزایش۲۱۷ درصدی همراه بود و مرکز رشد مجموعا افزایش۳۰۰ درصدی حضور در نمایشگاه­ها و فن بازارهای کشوری و رونمایی از محصولات جدید را در کارنامه علمی خود ثبت کرده است.

وی گفت: همچنین مرکز رشد واحد در راستای عمل به رسالت خود در خصوص حمایت از ایده­ها و فعالیت­های نوآورانه، سری رویدادهای تخصصی در حوزه­های مختلف و با هدف توانمندسازی، دانش­افزایی و آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان و اساتید با زیست بوم فناوری طراحی و اجرا کرده است که منجر به پویایی دانشگاه در مسیر فناوری و تعامل هر چه بیشتر دانشجویان و اساتید با مراکز رشد و فعالیت­های دانش­محور شده است.

رحیمی یادآور شد: نشست­های مرکز رشد با توجه به اهداف مشخص در پنج گروه مجزا تحت عناوین در ۵ گروه تخصصی دانش افزایی و توانمندسازی هسته­ها و واحدهای فناور، رویدادهای پاورآپ، تجربه­های تلخ و شیرین در راه اندازی یک کسب و کار، رویدادهای تجربستان، هم ­نشینی ارائه تجربیات برای دانشجویان، رویدادهای بلدچی، مسیر فناوری برای یک استاد دانشگاه، رویدادهای فن ­استاد و همکاری با دانشکده مهارت و کارآفرینی در برگزاری دوره­های توانمندسازی اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، رویدادهای ماهران از آغاز سال ۱۴۰۱ به صورت منظم برگزار شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد تصریح کرد: با توجه به افزایش تقاضای استقرار هسته­­ها و واحدهای فناور در مرکز رشد، بخشی از طبقه همکف ساختمان فرهنگی دانشگاه آزاد واحد شهرکرد نیز مجهز به امکانات اداری شد و به مجموعه مرکز رشد افزوده شد.

ابراهیم رحیمی افزود: با پیگیری­ها و اقدامات مرکز رشد و عقد قرارداد با شرکت دانش­بنیان اندیشه سلامت سبلان، خط تولید اسانس­گیری دانشگاه در حال راه­اندازی است.

وی عنوان کرد: مرکز رشد واحد شهرکرد تعامل بسیار مطلوبی با صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی دارد و تا کنون علاوه بر سفرهای استانی اعضای هئیت مدیره صندوق به استان چهارمحال و بختیاری جهت بازدید از ظرفیت­ها، امکانات و پتانسیل­های موجود در استان، ارائه میز خدمت به هسته­ها و شرکت­های مستقر در مرکز رشد با هدف حمایت از ایده­های دانش محور و برگزاری جلسات و نشست­هایی جهت آشنایی فناوران و نوآوران با خدمات و تسهیلات صندوق و فرآیندهای دانش­بنیانی نیز انجام گرفته است.

رحیمی در پایان خاطر نشان کرد: در همین راستا طرح­ های متعددی جهت ورود به فرآیند ارزیابی صندوق و ارائه تسهیلات، از طریق مرکز رشد معرفی و در سال ۱۴۰۱ نیز مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد شهرکرد به عنوان مدیر برتر مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی از سوی صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی معرفی شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1185078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =