آخرین تحولات اوکراین|  نظامیان به دشواری شکستن خط دفاعی روسیه اعتراف کردند

حمایت رهبر کره شمالی از روسیه، نگرانی زلنسکی از نشست آتی سران ناتو، خالی شدن انبار سلاح اروپا، اعتراف به دشواری شکست خط دفاعی روسیه، آزادی ۹۴ نظامی اسیر روس و انتقاد سیاستمدار ایتالیایی از برخورد کی‌یف با حل مناقشه، از رویدادهای مهم پیرامون جنگ است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز،"سیمور هرش"، روزنامه‌نگار و محقق برجسته آمریکایی و برنده جایزه پولیتزر، در مصاحبه با برنامه جورج گالووی، سیاستمدار انگلیسی در کانال یوتیوب، به این واقعیت اشاره کرد که کشورهایی با بیش از نیمی از جمعیت جهان از روسیه در درگیری نظامی در اوکراین حمایت می‌کنند. 

آخرین تحولات اوکراین| وزارت دفاع روسیه: ارتش اوکراین در یک روز ۳۰۰ سرباز و چهار تانک لئوپارد را از دست داد

هرش گفت: «نسبت کشورهایی که در درگیری نظامی در اوکراین دیگر طرفدار غرب نیستند و از روسیه حمایت می‌کنند، به‌ویژه در قاره آسیا و آفریقا، بسیار شگفت‌ انگیز است. جالب توجه است که بیش از نیمی از جمعیت جهان در این درگیری نظامی طرفدار روسیه هستند.»

به عقیده وی، با وجود اینکه تحریم‌ها بر زندگی در روسیه تأثیر گذاشته، نمی توان گفت که این کشور در ناامیدی به سر می برد و اقتصاد روسیه توانسته با موفقیت در مقابل این اعمال فشارها مقاومت کند. 

هرش معتقد است که ایالات متحده پس از اقدامات خود، اعتماد بخش بزرگی از جهان را از دست داده است. وی به عنوان نمونه به عربستان سعودی اشاره کرد که با وجود هشدارهای واشنگتن، پس از آغاز درگیری در اوکراین، به روابط خود با ایران سر و سامان داد.

این روزنامه نگار آمریکایی همچنین یادآور شد که ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین که به تازگی آغاز شده، پیامدهای منفی نه تنها برای خود کی‌یف، بلکه برای ناتو و قطعاً برای کاخ سفید نیز به دنبال خواهد داشت.

سیمور هرش به دخالت ناتو در درگیری نظامی در اوکراین نیز اشاره کرده و گفت: «احتمالاً ناتو در حال حاضر آنجاست. برخی این ضد حمله را "از پیش محکوم به شکست" می دانند. مثل این است که ۱۵ گروه رقص به طور جداگانه تمرین کرده باشند و سپس شما آنها را در یک اتاق قرار داده و یک یا سه روز به آنها فرصت دهید تا آموزش خود را سازماندهی کنند.»

این محقق آمریکایی از صحبت درباره اینکه چه کسی می‌تواند پشت تخریب سد نیروگاه  آبی کاخوفکا باشد، خودداری کرد. هرش در پاسخ به این سئوال که آیا روسیه ممکن است مسئول این حادثه باشد، گفت: "فکر می کنم فهمیده باشم که واقعاً چه اتفاقی افتاده، اما در حال حاضر نمی خواهم در خصوص حدس هایم بطور علنی صحبت کنم."

در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به روز چهارصد و هفتاد و چهارم جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:

***

کی‌یف قصد دارد در نشست رامشتاین درباره آموزش خلبانان اوکراینی گفتگو کند

آلکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین امروز دوشنبه، اعلام کرد که موضوع آموزش خلبانان، تکنسین‌ها و مهندسان نیروهای مسلح اوکراین برای کار با هواپیماهای غربی در نشست بعدی گروه تماس در خصوص کمک نظامی به کی‌یف در قالب رامشتاین، مورد بحث قرار خواهد گرفت.

رزنیکوف گفت: در این نشست درباره جزئیات «ائتلاف هوایی» صحبت خواهیم کرد. در این زمینه برای ما آموزش خلبانان و نه تنها خلبانان، بلکه همچنین تکنسین‌ها و مهندسان پرواز که در تعمیر و نگهداری هواپیمای غربی مشارکت خواهند داشت، اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: به ویژه این موضوعات با مقامات وزارت دفاع هلند، دانمارک، آمریکا و سایر کشورهایی که به این ائتلاف پیوسته‌اند، مورد بررسی قرار خواهد گرفت. به گفته رزنیکوف، یکی دیگر از مسائل مهم کی‌یف، نیاز به ایجاد نقاط تعمیر مشترک با شرکای غربی برای تجهیزات ارائه شده است، چرا که نه تنها تامین تسلیحات و تجهیزات مهم است، بلکه توانایی اوکراین در تعمیر و نگهداری آنها نیز اهمیت دارد.

در نشست قبلی گروه تماس در پایگاه رامشتاین در تاریخ ۲۵ ماه مه، لوید آستین، رئیس پنتاگون گفت که آموزش خلبانان اوکراینی برای پرواز با جت‌های جنگنده F-۱۶ آمریکایی ممکن است طی چند هفته  آینده آغاز شود. یک روز پیش از آن، مجله آمریکایی "فارین پالیسی" نوشت که آموزش اولیه خلبانان اوکراینی برای پرواز با جنگنده F-۱۶ در انگلیس انجام می شود. ۲۰ خلبان اوکراینی در مرحله اول آموزش خواهند دید. آنها آموزش های اولیه زمینی را پشت سر خواهند گذاشت و پس از آن برای آموزش پیشرفته تر در جت‌های جنگنده آماده خواهند شد.

علی‌اف "روز ملی" روسیه را به پوتین تبریک گفت

الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان "روز ملی روسیه" را به همتای روس خود ولادیمیر پوتین تبریک گفت و توسعه موفقیت آمیز روابط و مشارکت راهبردی بین دو کشور را مورد توجه قرار داد.  

رهبر جمهوری آذربایجان با اشاره به اینکه روبط دوستانه، حسن همجواری و حمایت متقابل، دو کشور را طی صدها سال به یکدیگر متصل کرده، مشارکت‌ نزدیک و قابل اعتماد را پایه و اساس مستحکمی برای موفقیت و توسعه هرچه بیشتر روابط بین‌ دو کشور دانست. 

علی‌اف تاکید کرد که با تلاش‌های مشترک روابط دو کشور تقویت شده و همکاری‌های متقابلاً سودمند در زمینه‌های تجاری، اقتصادی، انسان دوستانه و غیره ... توسعه خواهد یافت. وی همچنین از تلاش‌های روسیه برای تقویت ثبات و آرامش در منطقه قدردانی کرد.

سخنگوی کرملین: خط مشی بازدارندگی روسیه سیاست ثابت آمریکا و انگلیس است

دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهوری روسیه در یک برنامه تلویزیونی در تفسیر این خبر که لندن و واشنگتن قصد دارند در بازار انرژی هسته‌ای به رویارویی با مسکو بپردازند، یادآور شد که ایالات متحده و بریتانیا ده‌ها سال است که تلاش می کنند روسیه را مهار کنند و در این خصوص موفقیتی نداشتند.

پسکوف گفت: «سیاست بازدارندگی کشور ما بخش ثابتی از سیاست خارجی آمریکا و انگلیس است. این خط مشی بیش از یک دهه است که ادامه دارد، بنابراین ما مدت زیادی است که در شرایط این تلاش‌های مخرب زندگی کرده و به آن عادت داریم.»

همانطور که در "بیانیه آتلانتیک" که پیش از این از سوی دفتر ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس منتشرگردید، تاکید شده است: انگلستان و ایالات متحده مشارکت اقتصادی جدیدی را در پیش گرفته‌اند که یکی از اهداف آن بیرون راندن روسیه از بازار انرژی هسته‌ای جهانی است. در این زمینه لندن و واشنگتن سیاست‌های خود را با یکدیگر هماهنگ خواهند کرد.

وزارت دفاع روسیه اولین قرارداد را با داوطلبان چچنی گروه "اخمت" امضا کرد

وزارت دفاع روسیه و گروه نظامیان داوطلب چچنی "اخمت"، مروز، دوشنبه، نخستین قرارداد را امضا کردند که فعالیت واحدهای این گروه در منطقه عملیات ویژه نظامی را مشخص می کند.

طبق اطلاعات وزارت دفاع، این قرارداد مقررات قانونی و فعالیت‌های واحدهای رزمی "اخمت" و همچنین گسترش اقدامات حمایت اجتماعی ایجاد شده توسط دولت برای داوطلبان و خانواده‌های آنها را تعیین می‌کند. این قرارداد توسط سرهنگ ژنرال آلکسی کیم، معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه و آدام داشایف، مدیر دانشگاه نیروهای ویژه روسیه در چچن امضا شد.

آپتی علاءالدینوف، فرمانده نیروهای ویژه "اخمت"  که در زمان امضای قرارداد حضور داشت، گفت: «امروز، تصمیمی که در این رابطه گرفته شد، یک اقدام اساسی است و باعث می‌شود تا واحدهای نظامی ما از همه جنبه‌ها: هم در بسته‌های اجتماعی و هم در زمینه تامین با سایر واحدهای نظامی برابر باشند». 

آدام دلیمخانوف، نماینده دومای دولتی روسیه از جمهوری چچن نیز، که به نوبه خود در این مراسم شرکت داشت، ابراز اطمینان کرد که همه فرماندهان یگان‌های داوطلب و گروه‌های نظامی نیز مایل به امضای این قرارداد خواهند بود، زیرا این قرارداد به آنها وضعیت یک سرباز تحت فرماندهی وزارت دفاع فدراسیون روسیه را می دهد. 

وی افزود: "من مطمئن هستم که با تعامل همه جانبه با وزارت دفاع، گارد ملی و سایر واحدهای نظامی که امروزه در منطقه عملیات ویژه فعال هستند، به همراه یکدیگر در این جنگ پیروز خواهیم شد."

چند روز قبل، ژنرال نیکولای پانکوف، معاون وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که طی ۱۰ روز نخست ماه ژوئن، یک هزار و ۳۵۰ نفر برای انجام خدمت نظام با وزارت دفاع قرارداد امضا کردند. به گفته وی، این رقم در حال حاضر ۲.۱ برابر بیشتر از مدت مشابه در ماه مه و ۳.۱ برابر بیشتر از ماه آوریل است. بیشترین قراردادهای خدمت نظام توسط ساکنان مناطق مسکو، سواستوپل، آلتای، جمهوری کومی، ساخالین، باشقیرستان، چچن، اینگوشتیا، کراچایوا-چرکسی، مورمانسک و تیومن امضا شده است.

پانکوف یادآور شد که سرگئی شویگو، وزیر دفاع، دستوری را امضا کرده که بر اساس آن، تا اول ماه جولای، اعضای تمامی گروه های داوطلب نظامی در حال خدمت در منطقه عملیاتی، باید با وزارت دفاع قرارداد امضا کنند. به گفته وی، انعقاد قراردادهای شهروندان با وزارت دفاع، قبل از هر چیز، این افراد و اعضای خانواده آنها را شامل اقدامات دفاعی و حمایت اجتماعی خواهد کرد.

کیم جونگ اون از روسیه حمایت و "پیروزی مسکو بر امپریالیزم" را  آرزو کرد

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی صبح امروز، دوشنبه، در پیام تبریکی به مناسبت " روز ملی روسیه" برای ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه، تاکید کرد که دولت و ملت کره شمالی حمایت و همبستگی خود را با مردم روسیه که از حاکمیت خود در برابر کشورهای امپریالیستی دفاع می‌کنند، ابراز می کند. 

در متن این تلگرام که از سوی خبرگزاری مرکزی کره شمالی منتشر شده، آمده است: «رفیق کیم جونگ اون تاکید کرده است که امروز مبارزه مردم روسیه در برابر تهدید فزاینده و فراخوان نیروهای متخاصم که سعی در تضعیف حاکمیت، امنیت و زندگی مسالمت آمیز این کشور دارند، وارد مرحله حساس جدیدی شده است. البته مردم روسیه با توجه به  تجربه تاریخی پیروزی ادامه خواهند داد، چراکه عدالت همیشه پیروز  است.»

علاوه بر این، رهبر کره شمالی  به دوستی دیرینه بین کشورش و روسیه اشاره کرد که به یک "دارایی استراتژیک ارزشمند" برای هر دو کشور تبدیل شده است. وی برای تقویت بیش از پیش روابط حسن همجواری و همکاری های راهبردی ابراز آمادگی کرد.

گفتگوی زلنسکی با همتای لهستانی خود درباره نشست آتی ناتو 

ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین بامداد امروز، دوشنبه، در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که مذاکرات تلفنی با آندری دودا، رئیس جمهوری لهستان داشته و در جریان آن در خصوص انتظارات کی‌یف از نشست سران آتی ناتو در ویلنیوس گفتگو و مسائل پیرامون آن را بررسی قرار داده است. 

وی نوشت: ما شب گذشته گفتگوی دیرهنگام و مثل همیشه سازنده‌ای را با آندری دودا داشتیم. ما انتظارات خود از نشست سران ناتو در ویلنیوس را مورد بحث قرار دادیم. رئیس جمهور لهستان اهمیت گام‌های قاطع ائتلاف ناتو برای تضمین امنیت اوکراین را درک می‌کند.»

زلنسکی از دولت لهستان و شخص دودا به دلیل حمایت آنها در تقویت توان بالقوه دفاعی اوکراین و همچنین مواضع محکم آنها در برابر روسیه تشکر کرد.

روز شنبه  ایگور ژوکوا، معاون رئیس دفتر زلنسکی گفت که ۲۰ کشور عضو ناتو از نظریه پیوستن اوکراین به پیمان آتلانتیک شمالی حمایت کرده و قبلاً بیانیه های مربوطه را با کی‌یف امضا کرده‌اند. البته  در همان روز میرچا جوآنا، معاون دبیرکل ناتو یادآور شد که کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی هنوز دیدگاه مشترکی در خصوص موضوع پیوستن اوکراین به این ائتلاف ندارند.

نخست وزیر سابق اسلواکی از تخلیه انبارهای اسلحه در اروپا خبر داد

پیتر پلگرینی، نخست وزیر اسبق جمهوری اسلواکی و رهبر حزب "صدای سوسیال دموکراسی" هشدار داد که انبارهای تسلیحات نظامی در سرتاسر اروپا خالی شده‌اند و حدود ۵ تا ۱۰ سال طول می کشد تا دوباره آنها را پر کرد. 

وی در یک برنامه تلویزیونی گفت: انبارهای سلاح و مهمات در سرتاسر اروپا خالی شده است، همه ارتش های اروپایی دوباره در فکر پر کردن ذخایر سیستم ها و انبارهای تسلیحاتی هستند و این کار حداقل پنج تا ده سال طول خواهد کشید.

پلگرینی معتقد است که اسلواکی در حال حاضر به دلیل کمبود مهمات قادر به ارائه کمک نظامی به اوکراین نیست. با این حال، او یادآور شد که درگیری نظامی در اوکراین چشم اندازهای جدیدی را برای صنعت دفاعی در اسلواکی باز کرده است.

پیش از این، برخی منابع خبری فاش کردند که بیشتر تسلیحات گنجانده شده در بسته جدید کمک نظامی ۲.۱ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین در آینده نزدیک به این کشور ارسال نخواهد شد و ابتدا باید قراردهای مربوط به تولید آنها منعقد شود.

تحلیلگر سابق سیا: آمریکا ممکن است دست از حمایت از زلنسکی بردارد

ریموند مک گاورن، تحلیلگر سابق سازمان سیا در مصاحبه‌ای در کانال یوتیوب ابراز عقیده کرد که دولت آمریکا قصد دارد ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین را قربانی کند تا مسئولیت برخی از جنایات خود را بهگردن او بیاندازد. مک گاورن گفت: «بخشی از مقامات دولت ما آماده هستند تا واقعاً زلنسکی را قربانی کنند.»

این تحلیلگر آمریکایی تاکید کرد که ایالات متحده مایل نیست که وارد یک رویارویی مستقیم با روسیه شود - چه یک رویارویی متعارف و قطعاً نه یک درگیری هسته‌ای. بنابراین  اقدامات لازم برای ممانعت از چنین سناریویی در نظر گرفته می شود. 

به عقیده وی، مقامات آمریکایی قبلاً شروع به انتقال مسئولیت اقدامات خود به کی‌یف کرده‌اند. به عنوان مثال، واشنگتن از طریق "منابع خود" در رسانه ها اتهامات ادعایی علیه اوکراین در خصوص دست داشتن در انفجار خطوط لوله گاز نورد استریم مطرح کرده است، در حالی که همه می دانند که اوکراین توانایی چنین عملیات دقیقی را نداشته است. مک گاورن افزود که  در آینده نیز ممکن است همان داستان برای ماجرای انفجار سد نیروگاه برق آبی کاخوفکا تکرار شود.

پیش از این، در اوایل ماه مه،  این تحلیلگر سابق سیا، پیش بینی کرده بود که ولودیمیر زلنسکی پس از شکست ارتش اوکراین سعی خواهد کرد از  این کشور فرار کند. ریموند مک گاورن  همچنین افزود که در نتیجه شکست ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین، موضوع آتش بس و مذاکرات صلح دوباره مطرح خواهد شد.

تلگراف: نظامیان اوکراینی به دشواری شکستن خط دفاعی روسیه اعتراف می‌کنند

روزنامه بریتانیایی تلگراف روز یکشنبه گزارش داد که به رغم لفاظی‌های سیاستمداران، نیروهای مسلح اوکراین اذعان دارند که شکستن خطوط دفاعی "باور نکردنی" ارتش روسیه برای آنها بسیار دشوار خواهد بود. سنگرها و استحکامات ارتش روسیه بطور باورنکردنی مستحکم هستند و نفوذ به خط دفاعی آنها بسیار دشوار است. علاوه بر این، نیروهای روسی از لحاظ توان توپخانه و تعداد نظامیان بر طرف اوکراینی برتری کامل دارند.

این روزنامه یادآور شد که نیروهای روسی خطوط دفاعی به طول ۹۶۵ کیلومتر با استحکاماتی با وجود شبکه هایی از ترانشه ها، استحکامات دندان اژدها و میادین مین استحکامات بسیار خوب آماده کرده اند. مراکز اطلاعاتی انگلیس این شبکه را یکی از گسترده ترین سامانه های دفاع نظامی در جهان نامیده‌اند.

گروسی این هفته به کی‌یف رفته و  از نیروگاه زاپروژیا بازدید خواهد کرد

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در هفته جاری ابتدا به کی‌یف و سپس به نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا می‌رود. البته تاریخ دقیق این سفر مشخص نشده است.

در بیانیه منتشره در سایت این سازمان در این باره آمده است: «مدیر کل رافائل گروسی در این هفته آینده به کی‌یف و سفر نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا  خواهد کرد.

چند روز قبل، روسیه به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاع داد که سیستم کنترل برق منطقه زاپروزیا  که قبلاً به نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا مرتبط بود، توسط پهپادهای کامیکازه اوکراینی مورد اصابت قرار گرفته است. کارشناسان آژانس قصد دارند ارزیابی مستقلی از این اطلاعات ارائه دهند.

چند روز قبل گروسی یادآور شد که وضعیت کلی در پیرامون نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا به طور بالقوه خطرناک و پیچیده است.

قطعاتی از یک گلوله هویتزر آمریکایی در محوطه و نیروگاه زاپروژیا پیدا شد

قطعاتی از پوسته یک هویتزر آمریکایی از نوع M۷۷۷ در حوضچه اسپری نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا پیدا شده است. این مطلب روز یکشنبه در کانال تلگرامی این نیروگاه گزارش شده است.

در این گزارش آمده: "در حین تمیز کردن کاسه های استخرهای اسپری نیروگاه زاپروژیا با هدف از بین بردن عواقب گلوله باران اخیر نیروگاه، قطعاتی از پوسته هویتزر M۷۷۷ در آن پیدا شده است که نشان دهنده استفاده نیروهای اوکراینی از تسلیحات غربی برای هدف قرار دادن این تاسیسات است."  

مقامات نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا همچنین یادآور شدند که اقدامات لازم برای اطمینان از ایمنی هسته ای، از جمله اقدامات مربوط به سیستم خنک کننده ژنراتور، به طور کامل اجرا می شود. به ویژه، کار در ایستگاه برای اطمینان از سطح آب مورد نیاز  حوضچه خنک کننده  نیروگاه انجام شده است.

بازگشت ۹۴  نظامی روسیه از اسارت در اوکراین 

وزارت دفاع روسیه عصر روز یکشنبه اعلام کرد که ۹۴ نظامی این کشور از مناطق تحت کنترل کی‌یف به میهن بازگردانده شدند.

در این پیام که در کانال تلگرامی این وزارتخانه منتشر شد، آمده است: «در نتیجه روند مذاکرات مربوط به تبادل اسرا با طرف اوکراینی، ۹۴ نظامی روس از قلمرو تحت کنترل  کی‌یف آزاد شده و به میهن بازگردانده شدند. اغلب این افراد کسانی هستند که در اسارت در معرض خطر مرگ قرار داشتند». 

بعد از آن شب گذشته ویدئویی از بازگشت اسرای روسی به کشورشان منتشر شد. سربازان آزاد شده ابتدا برای درمان و گذراندن دوره توانبخشی به مراکز درمانی وزارت دفاع روسیه منتقل خواهند شد. در حال حاضر تمامی آزاد شدگان تحت مراقبت های پزشکی لازم هستند.

چند روز قبل اختیار اصلانوف، رئیس هیئت منطقه‌ای کمیته بین المللی صلیب سرخ در روسیه و بلاروس، در مصاحبه ای با خبرنگاران از  آمادگی کمیته بین المللی صلیب سرخ برای تبدیل شدن به یک واسطه بی طرف برای تسریع در روند تبادل اسیران جنگی بین مسکو و کی‌یف این سازمان خبر داد. با این حال، همانطور که گزارش شده است، تاکنون نمایندگان این سازمان در این روند هیچ مشارکتی نداشتند.

آخرین بار وزارت دفاع فدراسیون روسیه در اواخر ماه آوریل از بازگشت ۴۰ اسیر جنگی روسی از اوکراین به کشور خبر داده بود.

نخست وزیر اسبق ایتالیا: اوکراین نمی تواند به تنهایی شرایط را برای حل و فصل مناقشه تعیین کند

جوزپه کونته، نخست وزیر سابق ایتالیا ابراز عقیده کرد که صلح در اوکراین باید بر سر میز مذاکره حاصل شود و نه از طریق ارسال تسلیحات بیشتر به کی‌یف. به گفته وی،  ولادیمیر زلنسکی نمی تواند به تنهایی در مورد شرایط حل و فصل مناقشه تصمیم بگیرد.

این سیاستمدار روز یکشنبه طی سخنرانی در یک رویداد عمومی در شهر ماندوریا که از شبکه رای نیوز ۲۴ ایتالیا پخش شد، گفت: «زلنسکی نمی تواند تنها کسی باشد که حق انحصاری در تصمیم گیری در مورد چگونگی و زمان نشستن بر سر میز مذاکره و شرایط لازم برای این مذاکرات را داشته باشد.» 

علاوه بر این، کونته از موضع گیری رئیس جمهوری اوکراین نیز انتقاد کرد که پس از بازدید از واتیکان در تاریخ ۱۳ ماه مه گفت که کی‌یف علاقه ای به میانجیگری پاپ فرانسیس برای حل و فصل مناقشه در کشورش ندارد.

کونته همچنین اشتباه سیاست غرب در این مناقشه را نیز مورد تاکید قرار داد. وی با اشاره به عدم تمایل به استفاده از ابزارهای دیپلماتیک برای دستیابی به صلح از کشورهای غربی به دلیل ارسال بی رویه سلاح به کی‌یف و بستن هر دری برای گفتگو انتقاد کرد. به عقیده این سیاستمدار ایتالیایی، چنین موضع گیری یک "اشتباه استراتژیکی" است که تنها منجر به تشدید بیشتر اوضاع و گسترش درگیری نظامی می شود و ممکن است حتی باعث بروز جنگ هسته‌ای شود.

پیش از این، در اواخر آوریل، مشخص شد که دولت ایتالیا حدود ۱.۵ میلیارد یورو از اوکراین حمایت نظامی کرده است. سرجیو ماتارلا، رئیس جمهوری ایتالیا، اطمینان داده که رم تا زمانی که نیاز باشد به اوکراین کمک خواهد کرد.

زلنسکی ۱۷۸ نفر، اکثراً شهروند روس، را تحریم کرد

ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین بار دیگر ۱۷۸ شخصیت حقیقی را تحریم کرد. فرمان مربوطه روز یکشنبه در وب سایت دفتر رهبر اوکراین منتشر شد.

بخش اصلی این فهرست را اسامی شهروندان فدراسیون روسیه تشکیل می دهند.

اقدامات محدودکننده برای یک دوره پنج ساله اعمال شده است. به طور خاص، محدودیت ها شامل مسدود کردن دارایی‌ها، محدودیت در عملیات تجاری، تعلیق تعهدات اقتصادی و مالی است.

پیش از این، زلنسکی در اواخر ماه مه، ۵۱ فرد حقیقی و ۲۲۰ شخص حقوقی مرتبط با روسیه و بلاروس را تحریم کرده بود. این فهرست شامل شرکت هایی از بخش‌های حمل و نقل، ارتباطات و صنایع این دو کشور است.

در ماه آوریل نیز  ۲۵ شهروند روس و ۳۲۲ شرکت این کشور تحت تدابیر محدودکننده اعمال شده توسط رئیس جمهوری اوکراین قرار گرفتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1185107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =