کنکوری‌ها چشم انتظار حمایت مجلس/ تاثیر قطعی معدل به علت فراهم نبودن زیرساخت‌ها لغو شود

داوطلبان به دلیل تقلب در امتحانات نهایی، تصحیح سلیقه‌ای برگه‌های امتحانی و تفاوت سطح آموزش در مدارس، زیرساخت‌ها را برای اجرای تاثیر قطعی معدل کافی نمی‌دانند و از نمایندگان مجلس می‌خواهند از اجرای طرح تاثیر قطعی معدل در کنکور امسال جلوگیری کنند. 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، امتحاناتشان تمام شده، اما فکر و خیالشان تمامی ندارد. تصویری که یک سال برای آینده خود ساخته بودند دورتر و دورتر می‌شود و انگیزه‌شان برای درس خواندن هم به همان اندازه کم‌تر و کم‌تر می‌شود. مگر می‌شود دونده‌ای در نزدیک خط پایان، دوپینگ سایر شرکت کنندگان را ببیند و برای ادامه راه انگیزه داشته باشد؟

مافیای معدل؛ واقعیتی علمی/ مجلس از اجرای طرح تاثیر قطعی معدل در کنکور امسال جلوگیری کند

کنکوری‌ها هم این روزها مثل همان دونده، در نزدیکی خط پایان کم‌آورده‌اند، وقتی به چشم جابه‌جا شدن برگه در جلسه امتحان را دیده‌اند، وقتی می‌دانند سختگیری حوزه‌های امتحانی شهرشان با شهر دیگر یکسان نیست، وقتی می‌دانند ممکن است سلیقه تصحیح‌کنندگان برگه امتحان با یکدیگر یکسان نباشد، چطور می‌توانند درس خواندن را تا نیمه تیرماه ادامه دهند و انگیزه خود را از دست ندهند؟

این روزها «تاثیر قطعی معدل» موضوعی است که داد بسیاری از داوطلبان را درآورده. بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تاثیر مثبت معدل در کنکور باید به سمت تاثیر قطعی معدل در پذیرش دانشگاه برود. تاثیر مثبت سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۱، ۴۰ درصد بود؛ اما در کنکور ۱۴۰۲ این تاثیر ۴۰ درصدی باید از مثبت به قطعی تبدیل شود و تا سال ۱۴۰۳، به ۶۰ درصد تاثیر قطعی برسد. تمام حرف داوطلبان و البته برخی کارشناسان این است که هم‌اکنون زیر قطعی شدن تاثیر مثبت معدل در مدارس وجود ندارد.

احتمال خیانت در امانت!

ارسال فایل سوالات برای افرادی در حوزه‌های امتحانی، یکی از مواردی است که داوطلبان نسبت به آن نقد دارند. یکی از داوطلبان در این باره به ایسکانیوز می‌گوید: « از آموزش و پرورش فایل‌ها برای افراد مشخصی در حوزه‌های امتحانی ارسال می‌شود تا پرینت گرفته شود و برای امتحان نهایی آماده شوند. از زمان ارسال فایل تا زمانی که فایل را کپی بگیرد، بازه زمانی کوتاهی وجود دارد. چه تضمینی وجود دارد فردی که فایل را دریافت می‌کند، آن را برای دانش‌آموزان نفرستند؟ گرفتن تعهد از این افراد چه فایده‌ای دارد؟ مگر نمی‌شود فردی در زمینه امانت‌داری تعهد دهد ولی تخلف نکند؟»

وی در این باره ادامه می‌دهد: «در کنکور، همه دفترچه‌ها پلمپ شده است. اگر یک دفترچه باز شده باشد، همه دفترچه ها بازگردانده می‌شوند. این موضوع باعث کاهش تقلب می‌شود. متاسفانه نظارتی بر چنین مواردی وجود ندارد.»

توزیع پاسخ‌برگ اشتباه در جلسه آزمون!

در جلسه امتحان نهایی یکی از داوطلبان در درس دینی، پاسخبرگ اشتباه توزیع شد! وی در این باره به ایسکانیوز می‌گوید: « وسط جلسه امتحان تمامی برگه‌ها جمع‌آوری و مجددا پاسخ‌برگ جدید به دانش‌آموزان داده شد. من و بسیاری از دانش‌آموزان تمرکز خود را از دست داده بودیم؛ با التماس برگه‌های قبلی خود را گرفته‌ایم تا پاسخ‌های قبلی را وارد پاسخ‌برگ جدید کنیم. به علت تغییر فرم سوالات ۲ یا ۳ سوال را جابجا وارد پاسخبرگ کردم و مجبور شدم پاسخ‌های اشتباه را خط بزنم. شرایطی را تصور کنید که مصحح از کثیف بودن برگه امتحانی من خوشش نیاید یا دست‌خط من را نپسندد. چه کسی به مواردی از این دست پاسخ می‌دهد؟ چنین مواردی در کنکور رخ نمی‌دهد و داوطلبان تنها می‌توانند گزینه صحیح را انتخاب کنند.»

وی ادامه می‌دهد: «آیا امکان تغییر نمرات برای وارد کنندگان نمره وجود ندارد؟ چه کسی می‌تواند بر برگه تمامی این دانش‌آموزان نظارت داشته باشد و نمره‌هایی که برای سازمان سنجش ارسال می‌شود را با نمرات برگه‌ها مطابقت دهد؟ با یک مقدار هزینه می‌توان چنین مشکلاتی را حل کرد! چه کسی می‌خواهد از این داوطلب بازخواست کند.»

از فقدان زیرساخت تا تراز متفاوت نمرات

فقدان زیرساخت برای برگزاری امتحانات نهایی سالم یکی از مواردی است که یکی از داوطلبان نسبت به آن گلایه دارد. وی با استناد به گزارش روزنامه دولت،  به ایسکانیوز می‌گوید: «ما بارها به مسئولان اعلام کردیم توجه داشته باشند در سال ۱۴۰۳ آموزش و پرورش باید ۲ میلیون تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار داوطلب را در امتحانات نهایی پوشش دهد و آیا آموزش و پرورش زیرساخت مناسبی برای برگزاری امتحانات نهایی سالم، آن هم برای این حجم از دانش‌آموز را دارد؟ با افزایش پایه‌های تحصیلی در امتحانات نهایی قطعاً میزان برگه‌هایی که باید تصحیح شود افزایش قابل توجهی خواهد داشت و به حدود ۲۰ میلیون پاسخ‌نامه تشریحی (هر کدام دو یا چند برگ) می‌رسد. آیا با عملکردی که در این مدت از آموزش و پرورش و بخش‌های مختلف آن بویژه در بخش سنجش و برگزاری امتحانات نهایی دیده‌ایم، می‌‎توان به تصحیح ۲۰ میلیون پاسخ تشریحی، آن هم به شیوه درست و عادلانه امیدوار بود؟»

و️ی ادامه می‌دهد: «فرض کنید یک داوطلب در سال ۱۳۹۹ در امتحان نهایی ادبیات نمره ۲۰ کسب کرده است، همچنین یک دانش‌آموز دیگر در سال ۱۴۰۲ در امتحان نهایی ادبیات نمره ۲۰ گرفته اما به دلیل اینکه امسال امتحان ادبیات سطح بالایی داشته است، آن دانش‌آموزی که امسال امتحان داده، ۲۰ گرفته. در چنین شرایطی امتیاز (نمره تراز) بیشتری برای کنکور بدست خواهد آورد فقط به این دلیل که امتحان ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۳۹۹ سخت‌تر بوده است.️ در چنین شرایطی گناه دانش‌آموز سال ۱۳۹۹ چیست؟ حتی اگر آن دانش‌آموزی که سال ۱۳۹۹ در امتحان شرکت کرده یک دانش‌آموز نخبه باشد، بازهم شانسی برای اینکه بالاتر از نمره ۲۰ کسب کند، نداشته است و نمره بیست هم قابل ترمیم نیست؛ اما تراز نمره ۲۰ او از تراز نمره ۲۰ دانش‌آموزان سال ۱۴۰۲ کمتر است. بنابراین، این هم یک ایراد بزرگ دیگر در کنکور ۱۴۰۲ مطابق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.»

ماجرای امنیت امتحانات نهایی 

یکی از داوطلبان از گلایه عدم تامین امنیت در امتحانات نهایی گلایه دارد. وی در این‌باره به ایسکانیوز می‌گوید: «زمانی ما نمی‌توانیم امنیت را در کنکوری که ۴۰ سال هست در آن تجربه داریم و طی ۴ روز در کشور برگزار می‌شود را تامین کنیم! حال چگونه می خواهیم حوزه های امتحانی سراسر کشور که شامل همه مدارس می‌شود را با مواد درسی زیاد، مدیریت کنیم؟! در اول خرداد ۱۴۰۲ رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش صراحتا اعلام کرد : نمی‌توانیم جلوی لو رفتن امتحانات را بگیریم، حال با این اوصاف عادلانه است ، ۴۰ درصد سهم پذیرش دانش آموزان از تاثیر قطعی معدل کسب شود؟»

وی ادامه می‌دهد: «امنیت امتحانات نهایی به قدری پایین است که در همان دقایق ابتدایی شروع امتحانات و حتی قبل از آن، سوالات و پاسخ‌ها به سادگی در کانال‌های تلگرامی پخش می‌شوند و از آنجایی که آزمون‌دهندگان، به ابزارهای تقلب دسترسی دارند، این پاسخ‌های لو رفته در فضای مجازی، به سادگی در دسترس متقلبان قرار می‌گیرد.  همچنین سخت‌گیری هم از جانب مراقبان امتحانات نهایی صورت نمی‌گیرد. مراقبان هیچگونه سخت گیری در عمل ندارند و خیلی از دوستان آزمون دهنده، برگه‌هایشان را به راحتی با هم تعویض می‌کنند و با همفکری و مشورت همدیگر پاسخ ها را می‌نویسند!! با این اوصاف، حق آن دسته از دانش‌آموزان و آزمون دهندگانی که بدون هیچگونه تقلبی و شرافتمندانه امتحان می‌دهند و نمی‌خواهند از آن روش های نادرست استفاده کنند، به کل پایمال می‌شود.»

این داوطلب می‌افزاید: «این را هم فراموش نکنیم که وقتی بحث از تاثیر قطعی معدل هست، یعنی ۲۵ صدم کم و زیاد؛ چند هزار تا رتبه رو کم و زیاد خواهد کرد و بحث تامین امنیت برگزاری امتحانات بسیار مهم هست.»

تفاوت سطح آموزش مدرسه‌ها و تاثیر آن در امتحانات نهایی

تفاوت سطح آموزش در مدارس یکی از مواردی است که داوطلبان مطرح می‌کنند. یکی از داوطلبان با تکیه بر آمار رسمی دفتر استراتژیک ریاست جمهوری در سال ۹۹ به ایسکانیوز می‌گوید: «در رشته تجربی ۷۳۹۴۷ نفر معدلشان در بازه ی ۱۹ الی ۲۰ بوده است. وجود هزاران معدل ۱۹ الی ۲۰ در کشور، آیا تفکیک عادلانه‌ای در بین دانش‌آموزان در این شرایط کشور که سطح آموزش نایکسان و ۲۳ نوع مدرسه با سطح آموزش متفاوت وجود دارد، خواهد بود ؟؟!»

وی ادامه می‌دهد: احمد نادری عضو هیئت رئیسه مجلس در شبکه تلویزیونی افق به این موضوع اشاره می‌کند و می‌گوید: «تاثیر قطعی معدل ظلم هست و در واقع همان سیستمی است که خانواده‌های پولدار می‌توانند از طریق پول به فرزندانشان آموزش خوب در مدارس خاص بدهند. تاثیر قطعی به نفع دانش آموزان مدارس خاص هست و با این وجود جامعه به سمت طبقاتی شدن حرکت خواهد کرد.» آیا شرایط کیفی یک مدرسه در شهر تهران با یه مدرسه مثلا در جنوب کرمان یکی است که شرط معدل در آنها برابر است؟ اکثریت داوطلبان که از سطح آموزش خوبی برخودار نیستند، رتبه کنکورشان از معدل‌شان بهتر است. 

این داوطلب می‌افزاید: «با این وجود تاثیر قطعی معدل، مانع قبولی دانش آموزان کم برخوردار با معدل پایین ۱۹ در دانشگاه‌ها و رشته‌های برتر می‌شود. و این موضوع احمد لاشکی نائب رئیس کمیسیون آموزش در سال ۹۷ صراحتا اعلام کرد: «فردی با معدل کمتر از ۱۹.۱۶ و با تاثیر قطعی ۳۰ درصدی معدل، هرگز در رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی قبول نمی‌شود که این ظلم است، چون راه را برای جبران درس نخواندن نوجوان ۱۶ ساله می‌بندیم.» به همین منظور می‌گوییم باید سوابق تحصیلی تاثیر مثبت در کنکور داشته باشد و ما به تاثیر قطعی معترضیم که باید اصلاح شود. باید توجه داشت آن فردی که می‌تواند برای کنکور هزینه کند، برای امتحان نهایی هم می‌تواند هزینه پرداخت کند. اما آن دانش آموزشی که کیفیت آموزش پایینی داشته است، هم برای ۱۲ امتحان نهایی به مشکل بر می خورد، هم برای کنکور.»

سرنوشت داوطلبان در گرو دلسوزی تصحیح‌کنندگان است

تصحیح سلیقه‌ای امتحان هم از همان مواردی است که داوطلبان به آن اعتراض دارند. یکی از داوطلبان در این باره به ایسکانیوز می‌گوید: «کنکور توسط یک ماشین تصحیح می‌شود، اما در امتحانات کتبی یک معلم این کار را انجام می‌دهد، به همین منظور ضریب خطا در تصحیح امتحانات نهایی بسیار بالا خواهد بود. آیا شورای انقلاب فرهنگی مسئولیت خطاهای احتمالی تصحیح اوراق نهایی را بر عهده خواهد گرفت؟! در ضمن الکترونیکی شدن تصحیح اوراق نهایی از دستی تصحیح شدن فاجعه آمیزتر خواهد بود. مخصوصا اگر برای تصحیح نوشته‌های تشریحی باشد . در حقیقت باید گفت : سرنوشت یک میلیون‌ دواطلب کنکوری در گرو دلسوزی مصحح‌ها است.»

وی ادامه می‌دهد: «این روزها بسیار دیده شده که نمره ی مصحح‌های سوم و دوم و اول تفاوت نمره فاحش و بسیار زیادی با هم دارند!! دستمزد بسیار ناچیز مصححان می‌توان عامل این موضوع باشد که بی دقتی و سهل انگاری در تصحیح را در پی دارد؛  در هیچکدام از این دلایل، دانش‌آموز مقصر نیست. با توجه به تمامی موارد مطرح شده، نمی‌توان نمره‌های امتحانات نهایی مختلفی که دانش آموزان از هر مصحح می‌گیرند را ملاک ورود به دانشگاه ها قرار داد.»

پول بده و نمره بگیر!

یکی از داوطلبان دریافت پول به ازای اخذ نمره بالاتر را به عنوان یکی از مواردی مطرح می‌کند که در برخی مدارس وجود دارد. وی در این باره به ایسکانیوز می‌گوید: « موردی که متاسفانه بسیار زیاد شده، معلم‌ها و مدیران مدارسی هستند که با دریافت مبالغی از دانش‌آموزان و آزمون‌دهندگان، نمره‌های آنها را تضمین می‌کنند! و در واقع نمره‌های بیست و نوزده را به ناحق به آنها تقدیم می‌کنند! متاسفانه تاثیر قطعی معدل، باعث رونق گرفتن رشوه، پارتی بازی، رانت، فساد و انحطاطات و انحرافات اخلاقی بسیار زیادی بین قشر فرهنگیان جامعه و دانش آموزان شده است.»

وی ادامه می‌دهد: « عدم همترازی نمرات یکسان در سالهای متفاوت یکی دیگر از مسائلی است که توسط رئیس سابق سازمان سنجش مطرح شده و باید به آن توجه داشت.»

این داوطلب می‌افزاید: «ما داوطلبان کنکور سراسری، جوانان آینده‌ساز این مرز و بوم، که مطابق نظرسنجی‌های متعدد صدا و سیما بیش از ۸۷ درصد مخالف تاثیر قطعی معدل در کنکور هستیم، از مجلس انقلابی و نماینده های مردم می‌خواهیم هر چه سریعتر نسبت به لغو طرح طرح قطعی معدل ورود کنند و حق و عدالت از دست رفته آموزشی را به جوانان بازگردانند و تاثیر مثبت معدل در کنکور را لحاظ کنند.»

سونامی تقلب در امتحانات نهایی

تنها داوطلبان نیستند که نسبت به تاثیر قطعی معدل مواردی را مطرح می‌کنند؛ بلکه برخی کارشناسان نیز خواهان اجرای تاثیر مثبت معدل در کنکور امسال هستند. هامون سبطی دبیر کارگروه آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت به ایسکانیوز می‌گوید: «تاثیر قطعی معدل منجر می‌شود گردش مالی ۵۰ تا ۶۰ هزار میلیارد تومانی مدارس غیرانتفاعی افزایش یابد. پیش بینی می‌شد پس از اجرای تاثیر قطعی معدل، این مدارس هزینه‌های بیشتری را از خانواده‌ها طلب کنند که رخ داده است. همچنین امکان کتمان کردن حقیقت توسط این مدارس وجود دارد.»

وی با بیان اینکه دیده‌بان با اصطلاح سونامی تقلب، به مواردی که هم اکنون رخ می‌دهد اشاره کرده بود، می‌افزاید: «تقلب در آزمون می‌تواند پیش از جلسه، حین جلسه و پس از آن رخ دهد. در این زمینه بازی با الفاظ مسئولان افکار عمومی را قانع نمی‌کند. «لورفتن سوالات» تخلف پیش از جلسه است و کنترل آن به گستردگی تخلف یا خطا در حین و پس از آزمون ربطی ندارد. اینکه ادعا می‌شود متخلفان جریمه می‌شوند بسیار عجیب است. مانند آن است که در یک شهر آمار دزدی به صورت فزاینده‌ای افزایش یاید و زمانی که به رئیس نیروی انتظامی شهر این اعتراض منتقل می‌شود، وی اعلام کند که ما قوانین سختگیرانه‌ای در برخورد با دزدی داریم. طبیعتا قانون را قانون‌گذار وضع کرده است، مباهات به قانون باید توسط قانون‌گذار صورت گیرد. در حال حاضر بحث مورد توجه این است که  آیا مجری نیز قانون را درست و کامل می‌کند؟» 

دبیر کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت در ادامه می‌گوید: «معدل تا کنون برای ارتقای پایه تحصیلی کاربرد داشته است. در بسیاری از حوزه‌ها سختگیری‌ها بسیار شدید بوده و هست، اما در برخی حوزه‌ها نیز به دلایل قومی و فرهنگی و سایر دلایل سخت‌گیری‌ها کمتر است. باید فرهنگ تاثیر معدل در کنکور برای برگزار کنندگان امتحانات نهایی جا بیفتد، تا امتحانات نهایی به خوبی برگزار شود. به قول وزیر جدید آموزش و پرورش «امتحانات نهایی، خود کنکور هستند» در کنکور دانش‌آموز نمی‌تواند به صورت پرتکرار اجازه بگیرد و برای استفاده از سرویس بهداشتی از جلسه آزمون خارج شود. در جلسه کنکور دانش‌آموز نمی‌تواند با تاخیر ۳۰ تا ۴۰ دقیقه‌ای وارد حوزه شود. دلسوزی‌هایی که در امتحانات نهایی عرف بوده، در حال حاضر به مسئله‌ای تبدیل شده که شان امتحانات نهایی را زیر سوال برده و منجر به آشفتگی روح و روان دانش‌آموزان شده است.»

وی می‌افزاید: «ما گزارش‌هایی مبنی بر عدم اسکن صحیح برخی از برگه‌های امتحانی دریافت کردیم؛ به عنوان مثال سربرگ در برگه امتحانی اسکن شده اما ۲ یا ۳ سوال پایانی در اسکن سوالات نیامده است. در چنین شرایطی این سوال مطرح می‌شود که چرا طرح تاثیر قطعی معدل پیش از شناسایی ایرادات آن به اجرا درآمد و بار سنگینی را به دوش آموزش و پرورش نهادند؟ از آموزش و پرورش در جلساتی پرسیده شد آیا می‌توانید از پس چنین اقداماتی بر بیایید؟ جواب این وزارتخانه مثبت بود اما در اجرای آن با مشکل مواجه شد. »

امتحاناتشان تمام شده، اما فکر و خیالشان تمامی ندارد. داوطلبان به دلایلی مانند تقلب در امتحانات نهایی، پرداخت پول به ازای نمره، تصحیح سلیقه‌ای ارواق امتحانی، تفاوت سطح آموزش در مدارس و غیره؛ زیرساخت‌ها را برای اجرای تاثیر قطعی معدل کافی نمی‌دانند و از نمایندگان مجلس می‌خواهند  از اجرای طرح تاثیر قطعی معدل در کنکور امسال جلوگیری کنند

انتهای پیام/

کد خبر: 1186251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 242
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ثنا IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      17 0
      تو رو خدا تاثیر قطعی رو لغو کنید تموم زندگیون شده استرس امتحان نهایی
    • علیرضا وردستی IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      26 45
      خواستار هممون لغو فوری مصوبه کنکوری طاغوتی شورا اجازه ندن بره شورای سنجش خودشون تصویب کنن که دروس عمومی به کنکور برگرده و تاثیر معدل مثبت بشه
    • کنکوری US ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      33 43
      لغوتاثیرقطعی معدل برای کنکور ۱۴۰۲ وبعدازآن
    • امیر گنجی IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      21 2
      این مصوبه پر از ایراد و نا عدالتیه باید هر چه زودتر مجلس ورود کنه برای لغو
    • نیلوفر IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      تاثیر قطعی معدل فقط به نفع دانش اموزان قشر ثروتمند جامعه میشه و باعث میشه بچه ای در روستا با امکانات آموزشی پایین همیشه در همون سطح بمونه و باعث رواج ناامیدی در بین جوانان میشه... #نه به تاثیر قطعی معدل
      • GB ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
        7 0
        دقیقا تعداد رای منفی همین موضوعی که اشاره کردید رو ثابت میکنه ! لعنت بر مصوبه تاثیر قطعی معدل، لعنت خدا بر کسانی که خیانت می کنند ! لعنت بر کسانی که تمام امید و آرزوهای مارو از بین بردند!
      • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
        12 0
        اشتباه نکنید این مصوبه اینقدر ایراد و اشکال داره که به نفع هیچ دانش آموزی از هیچ قشری نیست فقط برای انتشارات و مسئولینی که احیانا باهاشون همدستن منفعت داره
      • محمدی IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
        46 26
        بعد کنکور بااون همه سختی بنفع دانش اموزان مناطق محرومه؟ عجب حرفی بزنید که جابشهخ داخل مخیله
      • جواد IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
        14 0
        دقیقا همینه👌
      • علی IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
        42 33
        چرا چرت میگی الان همه ثروتمند نیستن من الان کسایی رو میشناسم واقعا درسشون عالیه و خانواده متوسط و ضعیفند و تمام نمراتشون بالا ۱۷ شدن چون درس رو میخونند خیلیا ک از تاثیر قطعی بهم ریختن دلیل خودشونند ک چند مدت از سال پی رفیق بازی و خوش گذرانی بودن حالا ک گند زدن صداشون در اومده در صورتی ک امکان نمره گرفتن تو امتحانات نهایی خیلی به مراتب بیشتر از کنکور ک ضریبش بالاست و میانگین حساب میشه
      • ناشناس IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
        42 28
        الان سوال من اینه که کنکور که اون میزان سختی داره و بچه های روستایی که تو امتحان نهایی حداقل با خوند ن کتاب درسیش میتونه نمره بگیره بهتره یا کنکوری که سوالاش معلوم نیست از کجا میارن که حتما باید کلاس تست کتاب تست هزارتا هزینه کرد میدونید چون امتحانا امسال سخت شد گند کاری خودمون با کم کاری رو میخوایم با نمیدونم اختلاف طبقاتی اینا توجیه کنیم کدوم مدیر میتونه پول بگیره نمره بده وقتی برگه الکترونیک تصیح میشه سطح مدارس برای امتحانات نهایی فرق میکنه ولی برای کنکور نه عجیبه مافیا داره زور اخرش میزنه ما هم بخاطر گند کاری تو امتحانا رو موجش سوار شدیم
      • حامد IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
        8 1
        در جواب کامنت‌های پاسخ دهنده:سختی کنکور جز ویژگی‌های کنکوره وگرنه تفکیک و غربالگری صورت نمیگیره شما جوری صحبت میکنید که انگار کنکور حذف شده نه عزیز حرف اول و آخر رو کنکور میزنه حالا چه تاثیر معدل قطعی باشه چه نباشه فقط زحمتت با تاثیر قطعی بیشتر میشه شما حرف از بچه روستایی میزنید اما نمیدونید که امتحانات نهایی برای اون فقط کتاب درسی نیست امتحانات نهایی یعنی هزینه بیشتر یعنی خریدن کتاب کمک درسی بیشتر یعنی پول ترمیم که البته هرچقدر هم تلاش کنه باز به پای متقلب‌ها نمیرسه و حقش ضایع میشه اما توی کنکور حداقلش اینه که حق به حقدار میرسه هرچقدر بکاری درو می‌کنی ضمنا مدیر مدرسه که میتونه به جای دانش‌آموز بنویسه چه ربطی به تصحیح داره و مافیا هم که از خداشه مصوبه شورا بمونه چون درآمد سه سال امتحانات نهایی با ۱۰ کتاب بهتره از ۱۲ کتاب عمومی کنکوره اگر بگیریم همه جامع نخرن
    • ناشناس IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      34 42
      تاثیر قطعی معدل با این اوضاع برگزاری امتحانات نهایی ، عدم همترازی نمرات و هزاران مشکل دیگر به ضرر داوطلبین کنکور می باشد،لطفا قبل از برگزاری کنکور تیر۱۴۰۲ تاثیر قطعی را به مثبت تبدیل کنید تا آرامش داوطلبین حفظ شود.
    • امیرحسین US ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      3 1
      این طرح یک ناعدالتی بزرگ هست که به ضرر ما دانش اموزان کم برخوردار من یک سوال از اقای موسوی دارم که در برنامه زنده گفتن خارج کشور هم بر اساس معدل قبول میشوند برای دانشگاه ایا اونجا مثل ما هی قانون عوض میکنن که یک روز میگن عمومی هست فردا میگن حذف شده و چند روز بعد میگن فقط تخصصی هست خیلی جالب تر از همه اینه که اقای زارعی میگن تقلب در امتحان نهایی یعنی قبل پخش برگه سوالات لو بره یا ما معنی تقلب نمیدونیم یا اشتباه فهمیدیم خواهشا اگر جواب درست و حسابی ندارید که به این دانش اموزان بدید که با این طرح ناعدالتی باعث نابودی زندگی این افراد میشد چیزی نگوید
    • سینا DE ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      22 43
      لغو تاثیر قطعی معدل و تبدیل آن به تاثیر مثبت. درآمدزاییتونم کردید دیگه بس کنید. بزارید با ارامش کنکورمون رو بدیم و جواب زحماتمون رو بگیریم. ما هم آرزو داریم هدف داریم. پدرا و پدربزرگای ما انقلاب کردن که تهش اینجوری بشه؟ نه والا. بزارید به حقمون برسیم
    • پروین IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      11 0
      ما خواستار حذف تاثیر قطعی معدل هستیم این حق نیست لطفاً در مجلس هوای ما را داشته باشید.
    • احمدی IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      7 1
      بالای ۸۵ درصد داوطلبان کنکور مخالف تاثیر قطعی معدلن. چندین نظر سنجی مردمی برنامه ها ی تلویزیون گویای همه چیزه . جدا از تقلبها و تصحیح سلیقه ای، سطح سوالات امتحان نهایی سالهای مختلف متفاوت بوده و میزان تقلب هم متفاوت چطور میخوان همترازی بکنن؟ اصلا امکانش نیست . از طرفی قصد دارن عمومی هم برگردونن و تاثیر رو قطعی نگه دارن. ینی دقیقا هزینه های هر داوطلب کنکور رو سه برابر میکنن. خریدن کتاب تست برای هم عمومی هم اختصاصی+ خریدن کتاب تشریحی امتحان نهایی برای هم عمومی هم اختصاصی+ هم کلاس تشریحی و هم کلاس تستی+ هزینه ی ترمیم معدل زیبا نیست؟؟؟
    • طلا اکبرلو IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      23 45
      تاثیر قطعی معدل بر خلاف وعده هایی که دادند نه تنها استرس ما را کم نکرد بلکه استرس و هزینه های ما را چندین برابر کرده این مصوبه به ضرر همه داوطلبان هست چه غنی چه فقیر . این وسط به خاطر پول ترمیم معدل فقط جیب آموزش و پرورش پر میشود
    • مهدی IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      31 43
      این طرح فقط باعث استرس شده، فقط باعث شد مجبور به خرید ده تا کتاب شب امتحان بشم، این همه تقلب، با تمام این تلاش هایم، بخاطر تصادف من از سه تا از ترمیم نمره هایم جاموندم، الان باید چی بشهههههههه؟؟؟ دیگه تمومه کارم، دیگه انگیزه ی جمع بندی ندارم، این عین ناعدالتیه، حق من و امثال من خورده شد
    • علی نظری IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      19 46
      همه ما داوطلب کنکوریم که مخالف مصوبه کنکوری شورا هستیم لطفا صدای مارو به مجلس برسونید این مصوبه اونقدر ایراد داره که یک ساله میگیم ولی کسی گوشش بدهکار نیست امید وارم در این کشور بالاخره یه مسئول به حرفای ما داوطلبان توجه کند
    • افسون US ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      2 0
      ما کنکوری های ۱۴۰۲خواستار تاثیرمثبت معدل و پایان یافتن این بی عدالتی و استرس یکساله که به ما تحمیل شده هستیم
    • محمدرضا طاهری IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      21 42
      خواهش میکنم این مصوبه ظالمانه و ظلم ستم‌رو لغو کنین
    • میثاق علی نژاد MD ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      23 41
      امیدواریم مجلس تصمیم درستی بگیرد و تاثیر سوابق تحصیلی را مثبت کند.
    • رز IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      5 0
      این طرح کنکور فقط برای افزایش فاصله بین افراد فقیر و غنی داره اجرا میشه درسته تو بقیه شرایط هم نمیتونن عدالت رو به درستی اجرا کنن اما تو این طرح دیگه هیچ عدالتی وجود نداره استرس و فشار روانی رو روی دانش آموزای عادی بالا بردن اونی که قراره با پول و پارتی به اون چیزی که میخواد برسه خیالش از همیشه راحت تره
    • پریسا IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      5 1
      خدایا یعنی میشه مجلس پیگیر ما ۴۰۲ ایی ها بشه و تاثیر معدل مثبت بشه تا بریم دنبال زندگیمون؟ امسال آخرین سالیه که میتونم کنکور بدم ....
    • ریحان IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      6 1
      تقلبات گسترده در امتحانات نهایی ، تصحیح سلیقه ای اوراق و عدم همترازی معدل های سال‌های مختلف، یکسان نبودن سطح آموزش در کشور، افزایش هزینه های تحصیل، تولد مافیای معدل علاوه بر کنکور، تعارض مصوبه شورا انقلاب فرهنگی با قانون اساسی و حکم دیوان عدالت اداری در سال۹۴ و قانون سنجش و پذیرش دانشجو و تعارض با تدابیر رهبری خواهان «تاثیر مثبت معدل» در کنکور و لغو مصوبه شورای انقلاب فرهنگی می باشم تا بیش از این اعتراضات گسترده داوطلبان ادامه پیدا نکند. دیگه چقدر دلیل بیاریم که این مصوبه به ضرر همه دانش آموزاس؟ بخدا دیگه خسته شدیم هزارتا طرح تو مجلس بررسی میشه این ژر۶ح یک فوریتم زودتر بررسی‌ کنید تأثیر قطعی معدلو لغو کنید دعای یه میلیون کنکوری پشت سرتونه😭⁦🤦🏻‍♀️⁩
    • دختری آرزومند و حق طلب US ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      5 0
      ممنونیم که صدامون رو می‌رسونید به امید هرچه زودتر لغو شدن این ظلم بزرگ و غیر عادلانه و نجات آینده‌ی هممون از چنگ آسیب های جبران ناپذیر این مصوبه
    • زهرا LT ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      8 0
      #نه به تاثیر قطعی معدل در کنکور1402
    • مهدی رجبی IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      23 41
      هرچی زودتر این طرح کارشناسی نشده لغو شه به نفع همه ی مردم مخصوصا مخوصوصا قشر ضعیف جامعه هستش باید امید رو برای قشر پایین زنده نگه داشت
    • احمد DE ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      1 0
      والا کاش کسی صدامون بشنوه متاسفانه هرچی هم بگیم که تاثیر قطعی به ضرر دانش آموز و آینده اونو نابود میکنه ولی خب کو گوش شنوا این مملکت سال هاست مسئولینش کلا صدای مردم رو نمی‌شنوند
    • قاسمی US ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      17 42
      متاسفانه کسانی این طرح را ارائه داده اند که هیچگاه فرزندشان دغدغه کنکور را به واسطه رانت و سهمیه های جور وا جور نداشتند این ظلم بزرگ در حق جوانان هست و استرس و اضطراب آنها را صد چندان کرده تاکی باید تاوان کارهای غیرکارشناسی آقایان را بدهیم هزینه ها و استرس صدها برابر شده با طرح تاثیر قطعی معدل خدا از بانیانش نگذرد
    • صبا رحمتی IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      14 42
      فقط بار روانی و هزینه های ما رو هزار برابر کردید جوونیمون به استرس و فشار میگذره خدا نگذره از باعث و بانیش نه به تاثیر قطعی معدل
    • رضا IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      4 0
      هیچکس خواهان تاثیر قطعی نیست لطفاً برش دارید بچه های امسال نباید پاسوزه بقیه بشن
    • پری IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      2 0
      نکنید اینکارو با ما دانش اموزا ب چشم خودم دیدم ک حتی مراقب برا بچه ها میگه دیگه از رو هم نوشتن ک یچیز خییلی عادی بود بینشون لطفااا تاثیر قطعی رو لغو کنید ،دیگه باید چندتا دلیل بیاریم اخه
    • F.k IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      2 0
      با سلام به عنوان یک ولی دانش اموز عرض میکنم که تاثیر قطعی معدل یک نا برابری و ظلم آشکار به جوانان و آینده سازان این مرز و ‌بوم است و ناامیدی را در وجود فرزندانمان به شدت رشد میدهد، لطفا کارشناسنانه به این موضوع نگاه کنید و شما نمایندگان محترم مجلس اگر نماینده و مسول گرفتن حق و‌حقوق این مردمید این را ثابت کنید ، بسم‌الله
    • مجتبی IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      18 41
      کنکور هر سال برگزار میشه و اگر دانس اموزی در یک سال رتبه ۲۰۰ هزار هم بیاره باخوندن یک سال مرتب میتونه اونرو به ۲هزار تبدیل کنه ولی امتحان نهایی عمل یکسال طرف ثابت میمونه و فقط فقط فقط یکبار قابلیت ترمیم داره این‌اگه ناعدالتی نیس پس چیه؟؟؟
    • مانیا IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      17 42
      لطفااااا تاثیر قطعی رو حذفففف کنید🥲🥲
    • فاطمه IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      16 42
      تاثیر قطعی کاملا بی عدالتیه . چون زیر ساختشو نداریم تقلب به راحتی انجام شده . و امکان هم ترازی نداربم
    • رحیم IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      1 0
      تاثیر قطعی باید لغو شه دروس عمومی هم نباید برگرده متاسفانه برخی دلسوز نماها که دستشون از بازار کنکور قطع شده در لباس دوست و با بهانه بد بودن تاثیر قطعی میخوان اینجوری جلوه بدن که کنکوری ها خواهان برگشت دروس عمومی هستن، و این درست نیست...
    • ریحانه IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      0 0
      این مصوبه کنکوری آینده ی همه ی کنکوری ها و دانش آموزان را نابود کرد و خیلی از بچه ها رو از گردونه ی درس و کنکور خارج کرد تقلب رو بین بچه ها رواج داد روحیه ی تلاش کردن رو در آنها کشت خدا بر بانیان این مصوبه ی طاغوتی لعنت کنه و هم در این دنیا و هم در اون دنیا سرگردان و ذلیل کنه
    • حسن کوشکی IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      2 0
      تاثیر قطعی معدل با توجه عدم توانایی آموزش پرورش در برگزاری سالم امتحانات کاملا ظالمانه هست و امروز کشور صدای ما دانش آموز ها نیست
    • حسین IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      2 0
      مصوبه ی ناعادلانه و پر از ایراد شورا را لغو کنید
    • محمد IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      16 41
      لطفا به داد ما ۱۴۰۲ها برسید بخدا دارید آیندمون رو نابود میکنید نزارید زحمت ۱۵ سال درس خودنمون به هدر بره و به جایی نرسیم این ناعدالتی رو تموم کنید
    • طلا اکبرلو IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      13 41
      بر خلاف وعده هایی که دادند تاثیر قطعی معدل سبب افزایش چند برابری استرس و هزینه ها شده . این مصوبه بی حساب کتاب شده و غیر عقلانی به ضرر کل جامعه هست به جز آموزش و پرورش که جیبش به خاطر هزینه ترمیم معدل پر میشه. تاثیر معدل را مثبت کنید
    • سيد محمد هادي IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      9 40
      سلام به دليل شرايط ناهمسان در برگزاري و تصحيح اوراق معدل نهايي به هيچوجه ملاك سنجش دقيق و درستي براي انتخاب دانشجو نيست با اين وضعيت دروس عمومي را از كتب درسي حذف بكنند بهتر است چون دانش آموزان نه در كلاسها شركت ميكنند و نه اين دروس را تا قبل از برگزاري كنكور ارديبهشت ميخوانند
    • آرش شایان IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      2 0
      تاثیر قطعی معدل ظلمه به من دانش اموز. برای ۱۴۰۲ لغوش کنید تاثیر قطعی رو.
    • یعقوب IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      بدلیل تقلبات گسترده و بیش از حد اندازه و کم کاری بیش از حد حوضه برای برقراری عدالت اموزشی و گرفتن حق دانش اموزا ب ویژه در مناطق کم برخوردار، ما دانش اموزا مخالف تاثیر قطعی هستیم
      • احسان IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
        0 0
        بحث قشر ثروتمند و ففیر یه طرف.. اینکه قراره کسی که میانگین درصدش 60 باشه با معدل 16 با کسی که جمع کل درصداش 60 نمیشه با معدل 19.5 مثلا! يعنی نتیجه تصمیم گیری یه عده نادان برای کسایی که جویای دانایی اند.. هیچ جای این کره خاکی، هیچ کشوی، هیچ مسئولی، هیچ شخصی همچین راه احمقانه ای رو پیشه آینده مملکت خودش نمیگیره و قبول نمیکنه. خود دانید اگه میخواین به جای تحصیل نوابغ یه عده عقب افتاده رو وارد رشته های تاپ کنید.. این دفعه هم به نفع ترکیه و اروپا میشه چون هیچکس همچین چیزیو قبول نمیکنه
    • فاطمه IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      10 42
      تاثیر قطعی معدل باید لغو بشه چون تقلبات بسیار زیاده تصحیح سلیقه ای دبیران سطح امتحانات امسال و سال های گذشته متفاوت بوده اموزش و پرورشم توانایی جلوگیری از تقلبات رو نداره تازه هرکس که اشنا داشته باشه داخل مدرسه برگه ها براش پر میشه
    • آیدا مقدم DE ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      0 0
      سلام‌.لطفا لطفا لطفا این تاثیر قطعی معدل رو لغو کنید زندگیمون نابود شد نه روحیه برامون مونده نه جسمی سالمیم.استرس کنکور به خدا کافی بود استرس امتحان نهایی اونم‌بااین کیفیت برگزاری که اکثرا تقلب میکنن یا پول میدن و هزار کار دیگه.امکان همترازی معدل ها هم وجود نداره واصلا این طرح به کل عادلانه نیست.سطح امکانات آموزشی هم تو مدارس شهرستان های محروم و غیرمحروم یکسان نیست.اگه عادلانه بود سال۹۴ لغو نمیشدپس لطفا لغو کنید این فشار زیاد رو از رو دوش این همه دانش آموز و کنکوری و خانواده هاشون بردارید
    • نه به بی عدالتی IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      14 41
      مصوبه شورا عدالت آموزشی خاکستر کرده هزینه هارو واسه خانواده ها چندبرابر کرده استرس بچه هارو بیشتر کرده قبلا ک کنکور بود و ی استرس کنکور الان سر هر امتحان دانش آموزان بیشتر از هر کنکوری استرس میکشن با این مصوبه تنها به دانش آموزان و شرایط اونها توجه نشده ب نفع موسسات و مافیاس
    • Ali Yari IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      0 0
      این قانون جدید کنکور زندگی ما رو خیلی سخت کرده ، کنکور با همه مشکلاتش واسه کشور ما بهترینه . هر امتحان نهایی از نظر استرس یه کنکوره ، هزینه نهایی اضافه شده به کنکور ، معلم تهران و شهرستانای ضعیف اختلاف سطح دارن ، سوالای نهایی سخت شده ولی واسه قبلیا اینطور نبود، تقلب نهایی که شورش درومده و....
    • سینا علیزاده IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      11 42
      با این شرایط و توضیحات واقعا اگه قبول نکن لغو تاثیر قطعی‌ معدل رو نماینده‌ ها قطعا جیره خور و شیتیل بگیر هستند پس لغو کنید این مصوبه رو تا ماهم‌ در اسفند رای بدهیم وگرنه رای بی رای
    • مهسا IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      17 41
      تاثیر قطعی معدل رو باید لغو کنید وقتی نمی‌تونید همترازی کنید چرا باید معدل رو تاثیر بدید آیا کسی ک سالای قبل بااون امتحانای آسون معدل ۱۸ ۱۹ گرفته باامسال برابره؟ وقتی خودتون میدونید نمی‌تونید همترازی کنید و این مصوبه ایرادات زیادی داره چرا لغو نمی‌کنید چی بهتون میرسه از عذاب دادن به جوونای این مملکت اگه راست میگید و مصوبه خوبه و ایرادی نداره چرا مناظره با کسانی ک مخالف این مصوبه هستن رو قبول نمی‌کنید و می‌ترسید از هر طرف مشخصه این مصوبه بده حتی خودتونم میدونید
    • کتی IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      9 42
      تاثیر قطعی استرس دانش اموزان بیشتر میکنه ب جای یک کنکور خالا ده کنکور داریم و تا سالهای اینده ب بیست سی امتحان میرسیم ... تاثیر معدل مثبت کنید
    • امیر IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      0 0
      تا زمانی سطح آموزشی مدارس در کل کشور یکسان نباشد. وارد کردن سوابق تحصیلی در کنکور اشتباه است
    • حسین IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      0 0
      تاثیر قطعی معدل باعث افزایش چند برابری استرس و هزینه های تحصیلی ما شده و فقط و فقط مافیای اموزش رو فربه تر کرده و مافیای معدل رو کنار مافیای کنکور پدید اورده دلایل موجود در این خبر کاملا درست بوده تاثیر قطعی معدل ظلمی هست در حق مناطق محروم و مدارس دولتی ما خواستار لغو تاثیر قطعی معدل هستیم.
    • مائده IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      7 43
      واقعا هرادن اگاهی میدونه که این مصوبه باید لغو بشه
    • یاسین IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      مصوبه شورا پر از ایراد و ناعدالتی است برای همه دانش آموزان با این همه تقلب و نا برابری آموزش در کل کشور . امیدورام هر چه سریعتر حذف بشه وشاهد تاثیر مثبت معدل باشیم
    • محمد IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      9 43
      موقع امتحان نهایی پشت سری من کتاب آورده بود با خودش و از رو اون مینوشت،تو کنکور جرأت داشت این کارو بکنه؟به خدا کنکور خیلی بده ولی حداقل عادلانست😭
    • مهدی IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      14 43
      این مصوبه باید لغو بشه خیلی تقلب شد توی حوزه ها تصحیح اوراق سلیقه ای شده تازه مصحح حتی توی خونه تصحیح میکرده برگه هارو واقعا اینا فاجعه هس اگه لغو نشه به ضرر همه هس
    • فریبا IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      11 41
      میشه لطفا بزارید همون تاثیر مثبت معدل باشه؟؟میشه لطفا شما کاری برای ما نکنید عاجزانه خواهش میکنم بزارید بحال خودمون باشیم طرح ارايه ندید ازخودتون؟
    • فرشته IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      10 43
      کنکور باید به روال سابق برگزار بشه.کنکور سابق هرطور هم که بود میدونستیم اگر تلاش کنیم میتونیم قبول بشیم آینده داشته باشیم الان اینطوری شده که اگه پول داشته باشی پارتی داشته باشی آینده داری وگرنه برو بمیر.شورا در حق همه مون ظلم کرد.خدا جوابتون رو بده.
    • محمدرضا IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      10 42
      سلام خدا خیرتون بده حرف دل ما کنکوری ها رو میزنید.همه میگن این مصوبه کلی مشکل داره اما کو گوش شنوا واقعا ظلمه ناامید کردن جوانان
    • اکبری IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      0 0
      لطفا تاثیر معدل را مثبت کنید و به این بی عدالتی پایان دهید . مشکلات مصوبه بیشتر از یکی دو تا مورد هست و کلا باید تاثیر معدل مثبت میشه
    • آرزو IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      0 0
      مدارس کانکسی و مدارس قلب تهران هیچوقت از آموزش یکسانی برخوردار نبودن، مدارس محروم حتی برای بعضی دروس دبیر هم ندارن، دانش آموزی که داخل یک مدرسه معمولی درس خونده هیچوقت از این خدماتی که به دانش آموز دارای بضاعت مالی و برخوردار از امکانات ارائه میشه یک صدم بهره نمیبره تأثیر قطعی معدل نه دست مافیا رو کوتاه کرد و عدالتی به وجود اورد بلکه برعکس عمل کرد تنها چیزی که تقویت شد راه های تقلب کردن، افسردگی و اضطراب دانش آموزان، از بین رفتن حق دانش آموز های ضعیف و ... یک دانش آموز با توان مالی کم هیچوقت نمیتونه بیش از یک میلیون تومان برای امتحان ترمیم بده حق تحصیل داره انحصاری و طبقاتی میشه حتی نمرات هم قابل اطمینان نیستن چون تفاوت زیاد نمره هایی ک مصحح ها به یک دانش آموز دادن ، اسکن شدن ناخوانای برخی برگه ها ، تقلب های زیاد (شما حساب کنید اگر در هر حوزه ای یک نفر ، حداکثر یک نفر تقلب کرده باشه و کسی هم متوجه نشده باشه ، با توجه به تعداد حوزه ها ، عدد قابل توجهی میشه) شما باز هم برای امتحانات نهایی مجبور به تهیه کتاب کمک آموزشی سطح بالا داری چون سطح سوالات برای مدارس خاص شمال تهران مناسبه
    • شیوا IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      9 42
      ظلم ابدی درحق قشر پایین و ضعیف جامعه که هیچوقت شرایط فراهم کردن هزینه های رنگارنگ مصوبه جدید و طاغوتی رو ندارن.. کی پاسخگوست برابر اینهمه ظلم و فساد..میون اینهمه تقلب، سهمیه های عجیب، کلاسها و کتابهای مختلف. کی پاسخگوی نرسیدن و نتیجه نگرفتن ماست؟ اصن جایی برامون باقی میمونه با این اوضاع؟.. توروخدا به جوانی مون رحم کنید به چشم انتظاری پدر و مادر های فقیر و ساده و منتظرمون رحم کنید. با این اوضاع هیچکدوم من و هم جنس هام! به حقی نمیرسیم حالا بماند حق واقعیمون که سالهاست تباه شده..
      • ناشناس IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
        1 2
        واقعا امتحان نهایی هزینه داره کنکور نداره این چه طرز فکری من نمی‌دونم کنکور پر از استرس پر از بدبختی پر از خرج کتاب کمک درسی کلاس کنکور قلمچی و هزار تا چیز دیگه هزینه نداره. امتحان نهایی که با حل سوالات پا سالم حتی درس خونده باشی میتونی نمره خوبی بگیری هزینه داره جالبه مافیا دیگه خیلی ضایع داره واسه پول تلاش میکنه
    • کنکوری بیچاره IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      11 43
      متاسفانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به فکر مناطق محروم و قشر ضعیف جامعه نبوده حین نوشتن این مصوبه ظالمانه . تاثیر قطعی معدل فاجعه جدید نظام اموزشی کشور میباشد زیرا توانایی تفکیک دانش اموزان از یک دیگر را نه تنها ندارد بلکه موجب تصحیح سلیقه ای ، عدم تصحیح الکترونیکی قابل قبول ، افزایش هزینه خانوار کنکوری ، افزایش فروش کلاس ها و کتب مافیای اموزشی کشور ، تقلب گسترده حین امتحانت نهایی و ده ها مورد دیگر میشود . لذا از مجلس و مسعولین عالی رتبه در حیطه اموزش کشور خواستاریم تا هرچه سریعتر تاثیر قطعی معدل برای کنکور 1402 و تاثیر قطعی معدل برای کنکور 1403 لغو شود . همچنین جمع کثیر خانواده ها و دانش اموزان کنکوری نیز خواستار بازگشت دروس عمومی فرهنگ ساز از جمله ادبیات و دین و زندگی و ... به کنکور هستیم . زنده باد عدالت اموزشی و یکسان سازی اموزش در کشور
    • نرگس IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      11 41
      لطفا لغو بشه تاثیر قطعی این مصوبه فقط برا ثروتمندتن جامعه منفعت داره منی ک ۳ سال پشت کنکورم ن کتاب تست ن آزمون هیچی ندارم اونم مدرسه ای بود ک اکثر دروس تخصصی دبیر نداشتیم یا اگ هم بود اصلا تخصصش یه درس دیگ بود چه گناهیی دارم بازم پشت بمونم با این مصوبه ؟؟؟ با هزارتا بدبختی یکی از آشناها موبایلشو امسال بهم داد کوچیک و قدیمی ولی حداقل میشه تست بزنم باهاش خیلیا بدتر از وضع من هستن لطفا در نظر بگیرید مارو لغو کنید تاثیر قطعی برا ۴۰۲
    • آرمین IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      1 0
      تاثیر قطعی معدل فقط به نفع دانش اموزان قشر ثروتمند جامعه میشه و باعث میشه بچه ای در روستا با امکانات آموزشی پایین همیشه در همون سطح بمونه و باعث رواج ناامیدی در بین جوانان میشه... #نه به تاثیر قطعی معدل
    • زهرا IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      1 0
      تاثیر قطعی رو لغو کنید چیزی جز ظلم نیست با اینکار دارید جامعه رو طلبقه بندی میکنید ک هر کسی پول داره خرج میکنه درس بخونه اجازه نمیدین کسی با تلاش به جایی برسه دارید یاد میدید با تقلب با پارتی بازی با هزار راه غیر از تلاش بیان بالا تاثیر قطعی باید لغو بشه منو همه کنکوریا خواستار لغو تاثیر قطعی هستیم یبارم ک شده به صدای کسایی گوش کنید ک توی ماجرا هستین باور کنین ما تا اینجا هزارتا فشار روانی استرس اضطراب کشیدیم خواب نداریم همه ناامیدیم مگ نمیگین آینده سازان جوونا هستن چرا دارید به سمت خودکشی هدایتمون میکنین به صدای ما گوششش کنیددد
    • زینب IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      6 43
      تاثیری قطعی معدل باید در کنکور ۱۴۰۲ و بقیه سالها لغو بشه استرس کنکور کم بود حالا شده ۱۰ برابر برا هر امتحان مثل کنکور استرس داشتیم کلی هزینه ترمیم معدل و کتاب نمونه سوال امتحان نهایی بیست بگیر!!! کاملا مشخصه که مافیای معدل و فروش کتاب امتحان نهایی فقط سود بردن ازین مصوبه البته کلی پول ترمیم برای…. و فقط فشار و استرس ۱۰‌ برابری موند برای دانش آموزا و خانواده ها. هرچه زودتر این مصوبه باید لغو بشه چون کنکور با همه مشکلاتش عادلانه تر از امتحان نهایی هست. امنیت کنکور اصلا قابل مقایسه با امتحان نیست و از همه مهمتر نحوه تصحیح سوالات تشریحی که ممکنه نظرات مصحح نمره رو جابجا کنه… هر آدم عاقلی از درس خونده باشه و حداقل یه امتحان یا یکبار کنکور داده باشه متوجه فاجعه این مصوبه میشه و فقط کسایی که سود مالی دارن ازین تاثیر قطعی حمایت میکنن. تاثیر قطعی معدل یعنی گسترش بی عدالتی در جامعه. با تاثیر قطعی دانشگاهای دولتی برتر کشور فقط نصیب ثروتمندان و متقلبان میشه
    • Zahra IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      1 0
      با این مصوبه ی تاثیر قطعی شما فقط نا امیدی در زمینه ی تحصیلی و بی سوادی رو رواج میدین تو جامعه ، این مصوبه به نفع دانش آموزان نیست مخصوصا دانش آموزان مناطق محروم ، یکم منطقی فکر کنید و تصمیم بگیرین با آینده ی میلیون ها دانش آموز ایرانی بازی نکنید لغو کنید این مصوبه رو ، بزارین کنکور برگرده به روال قبلی خودش ، عمومیا برگرده به کنکور خیلی عادلانه اس تا ترمیم نمره کردن تمامی دروس ، با این کار هزینه ها و استرس ما دوبرابر شده
    • عبدلی IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      7 42
      تأثیر قطعی معدل با توجه به عدم زیر ساخت اموزش و پرورش و با وجود تقلبهای سنتی و مدرن در امتحانات نهایی و نبود دستگاهای سیگنال یاب در بیش از ۵۰ درصد از حوزه های خیانتی در حق بچهای قشر محروم جامعه است
    • میلاد IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      این طرح نا عدالتی کامل هست
    • شیوا IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      5 41
      حمایت ها و ایستادن دربرابر این ظلم شاید به نسبت موافقان و ذی نفعان این مصوبه کمتر بنطر بیاد چون خیلی از دوستان ما مدتهاست کناره کشیدن و باخت رو پذیرفتن، عملا هیچ جایی برای ما نیست، خب اگه قراره فقط خواهان خودتون وارد شن پس برگزاری کنکور برا چیه؟ یکبار واضح و روشن بگید فقیر به فقرش ادامه بده و حق کنکور نداره
    • مریم IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      12 43
      کاشکی هرچه سریع تر تموم بشه . تاثیر قطعی معدل و شرایطش سختش بخصوص فرصت یکبار برای ترمیم معدلی ها فشار روانی خیلی بالایی به داوطلبین وارد کرد. از طرفی هزینه ترمیم کل دروس ۷۰۰ هزار تومانه ! و مافیای معدل و امتحان نهایی و استرس تقلب و ناحقی هم به همه ی مشکلات کنکور اضافه شده. امید هست مسئولین واقع بینانه تر تصمیم گیری کنند
    • مریم US ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      10 42
      تاثیر قطعی معدل یکی از بزرگ ترین بی عدالتی ها در حق دانش آموزاس که فقط باعث استرس بیشتر و زحمت بیشتر شده و در کنار اینا این میزان تقلب و تصحیح نادرست وضعیت روحیمون رو داغون کرده
    • ریحانه IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      0 0
      خواهش میکنم تأثیر قطعی معدل رو لغو کنید
    • محمدمهدی IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      8 40
      لغو تاثیر قطعی معدل در کنکور تیر ۱۴۰۲
    • محمد IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      7 42
      امسال با تاثیر قطعی عملا ۱۱ تا کنکور پراسترس داشتیم. هر امتحان نهایی خودش یه کنکور بود.قبلا فقط هزینه برا کتب کنکوری بود الان برا کتب امتحان نهایی و ترمیم معدل هم باید هزینه کنیم.
    • مریم IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      11 42
      سلام. لطفا تاثیر قطعی معدل را لغو کنید ، با وجود اینهمه تقلبی که در امتحانات نهایی دیده شد هیچ عدالتی وجود نخواهد داشت
    • ستارخان IE ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      6 42
      تاثیر قطعی معدل فقط به نفع دانش اموزان قشر ثروتمند جامعه میشه و باعث میشه بچه ای در روستا با امکانات آموزشی پایین همیشه در همون سطح بمونه و باعث رواج ناامیدی در بین جوانان میشه... #نه به تاثیر قطعی معدل
    • ستارخان IE ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      6 43
      تاثیر قطعی معدل فقط به نفع دانش اموزان قشر ثروتمند جامعه میشه و باعث میشه بچه ای در روستا با امکانات آموزشی پایین همیشه در همون سطح بمونه و باعث رواج ناامیدی در بین جوانان میشه... #نه به تاثیر قطعی معدل
    • تورج IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      1 0
      تاثیر قطعی معدل یک ظلن و نابرابری آموزشی در سطح کشور هستش مجلس باید از این مسئله آگاهی کافی را داشته باشد و طرح یک فوریتی کنکور را قبل از برگزاری آزمون تیر به صحن بیاورد تا این مصوبه ناعادلانه از سطح کشور لغو شود ما داوطلبان از نمایندگان و هییت رییسه مجلس خواستاریم دستور طرح یک فوریتی کنکور را هر چه سریع در راس کار قرار دهند و مصوبه شورا را لغو کنند
    • احمد IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      1 0
      لطفا مجلس قانون سابق را اجرا کنه چراکه اگر معدل هم تاثیرش مثبت بشه ولی عمومی برنگرده واقعا کنکور از اینور سخت میشه فقط راهش اینه قانون سابق اجرا بشه یعنی بازگشت عمومی و تاثیر‌مثبت
    • امیر LT ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      0 0
      تاثیر قطعی ن تنها فشار کنکور رو کم نکرد بلکه یک کنکورتبدیل به چندین کنکور کرد و فشار روانی ما رو بشدت بیشتر کرده ، ما با تاثیر قطعی مخالفیم
    • رضا US ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      0 0
      تفاوت سطح مدارس در درصد تست کنکور نشان داده می شود ولی در امتحان کتبی،سوالات عین کتاب درسی است و گرفتن نمره بیست به پول و مدرسه غیرانتفاعی وکمک آموزشی نیاز ندارد،خواهشا دروغ نگوييد.امنیت کنکور بسیار پایین تراست زیرا یک هفته زودتر سوالات به شهرستان ها ارسال می شود وکافی است با لیزر..
    • نوید IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      11 49
      واقعا تاثیر معدل قطعی معدل ناعادلانه هست و تنها دلیل کافی نبود عدالت آموزشی تو مناطق مختلف کشور هست چطور یک بچه شهرستانی مناطق محروم با بچه ای تو غیرانتفاعی درس خونده یکی می کنید، بعدشم واقعا آمار تقلب تو نهایی نسبت به کنکور بالاس
    • US ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      0 0
      نه به تاثیر قطعی معدل 1402
    • فاطمه IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      8 43
      باید کنکور1402با تاثیر مثبت معدل برگزار بشه چون اگه اینطور نشه خیلی ناعدالیته و ظلم بزرگی در حق ما دانش آموزاست ما الان امیدمون به این هست که این طرح کوفتی لغو بشه
    • Amir IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      1 0
      ما داوطلبان کنکور خواهان تاثیر مثبت معدل هستیم لطفا این مصیبت رو لغو کنید
    • Mahya IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      1 0
      این مصوبه واقعا پر از بی عدالتیه. چشم امید ما به مجلس هستش که لغوش کنه و تاثیر معدل برای کنکور ۱۴۰۲ مثبت بشه. در غیر اینصورت با اینهمه تقلب های گسترده امتحانات نهایی و مافیای معدلی که بوجود اومده، امسال هیچکس نتیجه ی تلاشش رو نخواهد دید.
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      1 0
      #لغو_تاثیر_قطعی_معدل۱۴۰۲
    • سعید DE ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      7 42
      من داوطلب کنکوری منطقه محروم پول دو میلیونی هزینه های ترمیم نمره را ندارم لطفا مسئولان این تاثیر قطعی معدل را لغو کنن ممنون از زحمات شما
    • عرشیا IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      8 42
      اینکه یک باره فرصت ترمیم دیگه واقعا ظلمه
    • حسنی IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      0 0
      چرا وقتی میگن میخواییم استرس دانش آموزان کم بشه ولی برعکسشو عمل میکنید بابا یه فکری به حالمون بکنید لغو کنید این مصوبه رو با خیال راحت برای آینده‌مون تلاشمون بکنیم
    • آکیرا IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      2 0
      مخالف تاثیر قطعی هستیم به خاطر ایرادات زیاد و بی عدالتی هایی که داره.
    • ف IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      8 45
      خداپورعباس روبحق امام زمان عج که به خیلیاتوجه داره، ازروزمین برداره وهمچنین امثال اوکه زبان نفهمند.یه کشورآدم وباسوادرسانه میگن راه وزیرساخت نیست اینکارااشتباه ست.اونوقت این ن آدم حرف خودش میزنه
    • شقایق IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      6 45
      تاثیر قطعی معدل ناعدالتی و نابرابری محض هستش و فقط یسری مافیای جدید ( مافیای معدل ) رو روی کار میاره #لغو_تاثیر_قطعی_معدل
    • ناشناس IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      10 45
      ما کنکوری های ۴۰۲ که دیگه نابود شدیم من که دیگه هیچ امیدی ندارم کتابامو جمع کردم چون کنکور و دانشگاه شده فق برای پولدارا ما هی بزنیم تو سر و مغزمون که چی افسردگی گرفتیم دیگه
    • م.ر DE ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      6 43
      من داوطلب کنکور۱۴۰۲ خواهان لغو مصوبه ناعادلانه شورا هستم. این مصوبه به دلیل برابر نبودن سطح آموزشی مدارس مختلف در شهر ها و روستاهای ایران از اساس ناحق بوده و الان با وجود تقلب ها و وضعیت نابسامان حوزه های امتحانی و استرس و اضطرابی که به دلیل امتحانات ترمیم و نهایی نه تنها کم نشده بلکه به استرس کنکور اضافه شده و انگار که ما جمعا ده بار کنکور دادیم و تا این حد فشار رو تحمل کردیم. ما فقط حقمون رو میخوایم. ما موش آزمایشگاهی شما نیستیم که یک روش غیر استاندارد رو روی ما امتحان کنید و با آینده این همه جوون بازی کنید و تهش به حرف خودمون برسید.
    • م IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      5 43
      میخوان بااین برنامه ریزی وزیرساخت نداشته کنکورالکترونیکی کنند؟ کارنامه نمیدن تابعدکنکور.این خلاف گفته خودشونه. یه عده الکی معدل ۲۰نوشتندبعدنتیجه چقدفرق میکنه بااونکه معدل واقعی نوشته.اگه انسان عاقل باشه اول فکرزیرساخت میکنه بعدتصمیم میگیره یه کشورودرگیرکنه.بایدطبق قولشون نمرات تا۴تیرحداکثراعلام بشه وگرنه قطعا مافیاتوشه
    • بهنوش افشاری IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      0 0
      با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی فرزند کارگر تا آخر عمر کارگر می‌مونه؟چرا؟چون با سرکار اومدنه مافیای معدل و این وسط پولشویی،پول واسه خرید معدلش نداره مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی خلاف فلسفه انقلاب.
    • یاسمن IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      معلمی که روز 200 تا ورق تصحیح می‌کند. به نظر شما دقت کافی را دارد؟! یا بهتر بگم به نظرتون خودش این همه برگه را صحيح می‌کند؟! نه 3 تا کامپیوتر و.. داخل خونه اش هست با کمک خانواده برگه های ما را صحیح می‌کنند،و آیا خانواده این دبیر صلاحیت تصحیح را دارند؟! همه را از روی پاسخبرگ صحیح می‌کنند و در نهایت نتیجه می‌شود آنچه چند هفته پیش در اخبار مشاهده کردیم = اختلاف نمره 11 بین دو مسطح!!!! این مشکل از دانش آموز هست؟! حداقل اگر تصمیم به اجرای چنین طرحی را دارید اول زیرساخت ها را درست و محکم بسازید. هیچ کس در وزارت آ.پ به این امتحانات نهایی بهایی نمی دهد و انگار نه انگار آینده ما را تعیین می‌کند، همه به فکر منفعت خودشون هستند 😭 به داد بچه ها برسید لطفااااااااااا
    • نینه تروسیان IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      9 45
      #نه_به_تاثیر_قطعی_سوابق_تحصیلی #مافیای‌کنکور‌کم‌بود‌و‌حالا‌مافیای‌معدل‌هم‌بهش‌اضافه‌شد سلام خدمت شما . مقام رهبری فرمودن : « در مسایلی که مجلس اول قانون گذاری کرده ، شورا صلاحیت ورود ندارد »✅ فاجعه ی تاثیر قطعی معدل یک بار در سال ۹۴ رخ داد و بلافاصله با رای و حکم « دیوان عدالت اداری لغو شد » نگذارید این فاجعه بازم برای دانش آموزان رخ دهد .
    • بهنوش افشاری IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      0 0
      هر روز داره سوالات زودتر پخش میشه همراه با پاسخ این چه عدالتیه.. چه طور بچه ها میخوان با این تقلب ها وارد دانشگاه ها شن.. لطفا کمکمون کنید
    • مهدی IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      46 21
      تاثیر معدل خیلی بهتر از این که ساعت ها درس عمومی رو مطالعه کنی که هیچ ربطی به اون رشته ای که می خونی نداره و اینا فقط بهانه می گیرن تا دوباره کلاس های دروس عمومی رو برگردونن #نه_به_مافیای_عمومی
      • DK ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
        0 0
        با عرض معذرت به دو دلیل با نظر شما مخالفم ۱- دانشجویی،مدیری،پزشکی و ........ اگر زبان انگلیسی وادبیات فارسی ضعیفی داشته باشد صد درصد مضحکه ی خاص وعام خواهد شد ۲-کمترین کلاس های خصوصی در درسهای عمومی بوده بندرت این درس باعث افت رتبه دانش آموز می شده ، تازه آنهایی که برا عمومی کلاس می رفتند همونایی هستند که حالا برا نهایی دروس عمومی واختصاصی چندین برابر هزینه کرده ومی کنند
      • حامد IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
        1 0
        آره حتما برای امتحانات نهایی هم عمومی نمیخونی میری تقلب میکنی درسته؟؟؟
    • Amin IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      0 0
      تاثیر قطعی معدل فاجعه هس
    • محمد IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      15 45
      چرا وقتی این همه دانش اموز مخالف این مصوبه هستن همچنان دارن روی اجرای این مصوبه پافشاری میکنن؟ این مصوبه کاملا به ضرر ما دانش اموزان منقطه محرومه
    • بامداد IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      1 0
      صحیح است . درستش اینه که تاثیر قطعی برداشته بشه و کنکور دوبار در سال برگزار بشه و سهمیه ها هم چه در آزمون سراسری و چه در استخدام ها لغو بشن .اونموقع میشه عدالت
    • DK ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      0 0
      تمامی این موارد را از تیرماه ۴۰۱ فریاد زدیم ولی دریغ از یک گوش شنوا ، الان هم به جای پاسخ گویی واقناع مخاطبان ،درمورد طرح یک فوریتی کنکور که قراره به صحن بیاید تعلل می کنند تصمیمی که نسنجیده وشتابزده وبدون کار کارشناسی گرفته شده جمع کثیری از داوطلبان کنکور وخانواده ها یشان را بشدت دچار مشکل واسترس کرده است کاش مسئواان در مسئله ای که تخصص ندارند ورود نکنند
    • زهرا IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      1 0
      تورو خدا قطعی نکنید اونایی که ندارننننن چیکار کننن همه دارن باپول‌میخرنننن چرا عدالت نیسس چرا با روح وروان ما دانش آموزان باز میکنیددد مایی که آینده کشور هستیم‌ چراا به ما بجای پرو بال پرهاموو‌ن‌رو میکنین تو خدا انصاف داشته باشید یکم به فکر فقیر فقرااا باشیدد اگه مسلمانید
    • الهام IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      0 0
      تاثیر معدل چیز بدی نیس ولی درصورتی که زیرساخت لازم و فرهنگ و عوامل اجراییش مهیا باشه ، در غیر این صورت فقط هزینه ها افزایش و فرهنگ تقلب نهادینه میشه، و مافیای معدل راحت به مدارس نیز ورود پیدا میکنه ، و فقط قشر مرفه و بالا میتونه جایگاه خوب و رتبه خوب کسب کنه ، خواهشا پشت ما بچه های مناطق محروم باشید ، ما توان هزینه اضافی برا مدارس و خیلی چیزا دیگه نداریم ، تنها امیدمون همین کنکوره که چه بد چه خوب تنها راه عادلانه ی زمان حال است
    • بابک IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      1 0
      تو رو خدا بردارین این طرح
    • حسین IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      0 0
      این مصوبه ظلمه در حق تمام بچه هاي ک کنکورین علی‌الخصوص بچه هایی ک در مناطق محرومن #لغو_مصوبه_کنکور_۱۴۰۲
    • رسول خرم US ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      0 0
      قانون شورای انقلاب فرهنگی مغایر با سخنان رهبر است یکی از استادان دانشگاه در آفریقای جنوبی: برای نابودی یک ملت نیازی به حمله نظامی و لشکر کشی نیست ! فقط کافیست سطح و کیفیت آموزش را پائین آورد و اجازه تقلب را به دانش آموزان داد، مریض به دست پزشکی که تقلب می‌کند خواهد مرد، خانه‌ها به دست مهندسی که موفق به تقلب شده ویران خواهد شد، منابع مالی را به دست حسابداری که موفق به تقلب شده از دست خواهیم داد، انسانیت به دست عالم دینی که موفق به تقلب شده می‌میرد و عدالت به دست قاضی که موفق به تقلب شده ضایع می‌شود 🔹 سقوط آموزش پرورش = سقوط یک ملت
    • گل IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      10 43
      لطفا همگی هم صدا بشید شاید تاثیر قطعیشو لغو کنن من خودم تقلب هارو دیدم و میدونم توی خوزه های دیگه هم اینجوری بوده
    • علی IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      6 45
      لغو کنین این مصوبه طاغوتی رو
    • نسرین IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      43 9
      لطفا این همه از مافیای کنکور حمایت نکنید و زبان آنها نباشید ‌ مردم رو چی فرض کردید .
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      1 0
      اگه می‌خوان‌ تاثیر معدل کنسل کنم پس ما گناهمون چی بود اینقدر سخت آوردین معدل مون پایین اومد هاا
    • ناشناس IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      45 12
      مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی کاملا به نفع بچه هی مناطق محرومیه که فقط به کتاب درسی دسترسی دارند.از شورای عالی انقلاب فرهنگی متشکریم
      • حامد IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
        1 0
        مشکل امثال تو اینه که دم از مناطق محروم میزنید اما نمیدونید که اونجا اصلا معلم(واقعی)وجود نداره کتاب درسی برای متقلب‌ها و دانش‌آموزان مدارس سمپاد و غیرانتفاعی و... کافیه نه مناطق محروم که باید برن جواب سوال‌هایی که به عهده معلمه رو گیر بیارن
    • Hamid IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      1 0
      اقاجان یک بارم که شده به حرف دانش اموزا گوش کنین ما تاثیر قطعی نمیخوایم به چه زبونی بگیم این تاثیرقطعی ایندمونو نابود میکنه بخدا ذر کنار هزینه کنکور باید هزینه امتحان نهایی هم بدیم بماند که امتحان نهایی میشه هزار جوره نمرتو بالا ببری با تصحیح های دلخواهی که انجام میدین و هزار تا بزک دیگه همه میدونن کنکور حاظر با وجود هزار تا سهمیه ناعادلانه ترین روش برای دانشگاه رفتنه ولی همین بازم از خیلی روش ها بهتره تورو خدا به داد کنکوریا برسین
    • امید IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      1 0
      مسئولین زودتر تاثیر قطعی معدل را لغو کنید.خدا میدونه چه تعداد افراد با استعداد و باهوش تو این رقابت ناعادلانه حذف میشن.
    • مونا IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      7 44
      خواهشا یا تاثیر قطعی ندهید و یا حداقل میزان را از ۴۰ درصد به ۲۰ درصد کاهش دهید. تاثیر ۴۰ درصد قطعی یعنی هر امتحان یک کنکور است و دیدیم مراقبین حوزه های امتحانی، معلمان همان دانش آموزان بودند و بعضا مراقبین از آشنایان بودند.در چنین فضایی چطور تضمین میکنید که مراقب تسلیم عواطف و احساسات نشود و شرایط را برای بعضی از دانش آموزان مهیا نکند. چطور در حوزه امتحانی نهایی دانش آموز چند بار به بهانه آب خوردن و غذاخوردن و سرویس رفتن از کلاس بیرون میرود و این رفت و آمد و اجازه گرفتنش باعث بهم زدن تمرکز بقیه شده است. شما رو بخدا فکری به حال بچه های ما بکنید و این مصوبه رو لغو کنید
    • Hassan IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      1 0
      الان یک ساله لغو این مصوبه رو دارن کش میدن لغوش کنید بره پس واسه چی رای دادیم رفتین مجلس جلوی ظلمشون وایسین
    • R IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      1 0
      کاش یکم درک کنن کاش حداقل امیدو ازمون نگیرن این روزا همش شده استرس و بی خوابی
    • جولی IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      1 0
      تاثیر قطعی موجب از بین رفتن عدالت آموزشیه چون شرایط و امکانات تحصیل به هیچ وجه برابر نیست. ما دانش آموزای منطقه ۳ تنها امیدمون به نماینده هاست که از فاجعه تاثیر قطعی معدل جلوگیری کنن. امیدمونو ناامید نکنید #نه_به_تاثیر_قطعی_معدل
    • یک کنکوری IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      با توجه به تقلبات خیلی گسترده در امتحانات نهایی و متفاوت بودن سطح سوالات فارغ التحصیلان هر سال ، تاثیر قطعی معدل عین بی عدالتی هست ؛ در کنکور هم بازرسی ها قوی تر هست تقلبات خیلی کمتره و همه دانش اموزان بر اساس یک سری سوال یکسان باهم مقایسه میشن نه به تاثیر قطعی معدل لطفا دلسوز ما دانش اموزان باشین
    • حسینی IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      1 0
      لطفا لطفا رسیدگی کنید که تاثیر قطعی معدل امسال لغو بشه واقعا حق الناس هست یکم انصاف داشته باشید
    • محمد امین IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      10 43
      #نه به تاثیر قطعی معدل در کنکور1402
    • نیلماه IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      10 44
      این مصوبه عدالت آموزشی رو نه تنها بیشتر نمیکنه بلکه باعث ایجاد مانع بیشتری بر راه دانش آموزان علی الخصوص دانش آموزان مناطق محروم شده،چرا که هنوز که هنوزه امکانات عالی آموزشی در شهرهای بزرگ وجود داره و در مناطق محروم حتی میز و نیمکت درست و حسابی وجود نداره از این ها گذشته وجود تقلب در امتحانات و امکان تنها یک بار شرکت در امتحانات نهایی باعث افزایش استرس دانش آموزان شده،در این شرایط علاوه بر هزینه کتب کنکور ،کتب امتحانات نهایی هم اضافه شده و ما شاهد چاپ آنها توسط انتشارات مختلف هستیم ،تصحیح اوراق به صورت دستی باعث به وجود آمدن خطاهای زیادی می‌شود در حالی که این نمرات تاثیر مستقیم و قطعی در کنکور و آینده دانش آموزان می‌گذارد،
    • Kani FR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      0 0
      وقتی که توی حوزه ها از یه سری خوششون میاد و برگه هاشونو دیرتر ازشون میگیرن ، وقتی که خیلی راحت تقلب میشه ، وقتی که داره کاملا به مناطق محروم ظلم میشه ، چرا باید نمره ی اون نفر با منی که کلی برای کنکور وقت گذاشتم مقایسه بشه و در آخر اون برنده این مسابقه باشه ، نه به تاثیر قطعی معدل
    • یوحنا IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      تاثیر قطعی ظلم روشنه. با توجه به میزان تقلب های چه امسال چه دیپلم های قبلی و تصحیح کردن های سلیقه ای. کسی هست که دوست داشته باشه حقش خورده بشه؟!جز مافیا کسی موافق هست؟
    • مریم IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      12 50
      یکساله ما همش استرس میکشیم چقد همه چیز واضحه که این مصوبه از زیربنا اشتباه بوده، این حجم از تقلب و عدم همترازی و... ما خواستار لغو تاثیرقطعی معدل هستیم #نه_به_تاثیر_قطعی_معدل
    • سعید IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      7 44
      درود بر شما تاثیر قطعی معدل یعنی خود ناعدالتی، یعنی از بین برون امید قشر ضعیف جامعه! مرگ بر جهل و ظلم
    • مهشید IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      10 48
      تحصیل قطعی معدل رو لغو کنید. این مصوبه خلاف عدالت آموزشی است
    • منیژه IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      10 42
      خواهشا از اعمال قطعی معدل نهایی جلوگیری شود یا ۲۰ درصد قطعی شود. اعمال تاثیر قطعی معدل به هیچ وجه عادلانه نیست.زیرا بعضی مراقبین حوزه ها از معلمین برخی دانش آموزان بودند که فضا را گاها برای بعضی بچه ها تا حدودی آزاد گذاشتند و این ظلم است.
    • بهروز IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      1 0
      تقلب خیلی گسترده بود تو حوزه های امتحانی وقتی از حوزه امتحانی بیرون اومدم یه نفر دیگه هم با من از حوزه اومد بیرون وقتی رسیدیم دم در گوشیشو از تو کفشش بیرون اورد... از اونجایی که میدونیم پاسخنامه امتحانا از ساعت 8 به بعد در کانال های تلگرامی بوده پس ایشون راحت همه رو نوشته
    • ناشناس IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      11 43
      بخدااین قضیه معدل ظلم هست بایدمجلس انقلابی نسبت به حذف معدل اقدام نماید،حق درس خوانهاپایمال شده اگرحذف نشود،چون درس نخوانهابارشوه وپارتی درگرفتن نمره بالا بسیارتلاش می کنندواین واقعاظلم هست.
    • مهسا IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      6 44
      الان هم که طرح مجلس افتاد به نوبت 16 مرسی واقعا ازین همه حمایت مجلس...
    • علی IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      6 43
      شما رو به خدا قسم میدم به داد ما کنکوری ها برسید جلوی این ظلم آشکار رو بگیرید هرکسی که موافق این مصوبه هست شک نکنید برای تقلب کیسه دوخته
    • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      1 0
      تاثیر قطعی معدل و با توجه به سطح سخت سوالات باعث شد که بعد از پایان امتحانات نتونیم درس بخونیم و همیشه نگران نمرات و معدل باشیم
    • سیدمحمدجواد موسوی IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      7 42
      این مصوبه کنکور به خاطر این که توسط نهادی غیر مجلس به عنوان قانون تصویب شده غیرقانونیه این به کنار ما معلمینی داشتیم به صورت حق تدریس سرکلاس ما مثل کارگر روز مزد حقوق میگرفتند واقعا بیسواد والله ،من که دانش اموز یک استان محروم هستم گناهم چیه که باید با دانش آموزی که در شهرهای بزرگ با شهریه های میلیونی معدل بالا به دست آورده رقابت ناعادلانه داشته باشم آیا معدل من و معدل اون دانش آموز در شرایط یکسان آموزشی بدست اومده،داستان تقلب هادر امتحان نهایی جای خود
    • ماهان IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      42 8
      به نظرم این مصوبه خیلی خوبه و دانش آموز از شر حفظ کردن درس های عمومی خلاص شدیم در اصل کسی که میخواد رشته های مهندسی و پزشکی قبول بشه باید درس های اختصاصیش قوی باشه نه دروسی مثل دینی و عربی و ....
      • حامد IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
        2 0
        مثل اینکه در امتحانات نهایی دروس عمومی رو حفظ نکردی!! تقلب کردی شیطون؟؟؟
    • شایان IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      8 42
      ظلم فاحش یعنی 🛑تاثیر قطعی معدل🛑.
    • محمد IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      5 43
      با تاثیر قطعی نشون میدید که باطل بر حق پیروز میشود ما انقلاب مستضعفین بودیم،مگر اینکه با تاثیر قطعی اقا زاده ها و قشر پولدار برایشان راه دانشگاه باز میشود و قشر ضعیف و متوسط در سخت ترین شرایط اموزش الان باید از ارزوهایشان دست بکشند؟ تاثیر قطعی با تقلب های فراوان یعنی نسل کشی جوانان کشور الان بحث خواهش نیست!ما حق خودمان را میخواهیم یک کلام تاثیر مثبت و همه دوطلبان دریک سطح
    • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      0 1
      برای کنکور ۱۴۰۳ از اول حذف بود الانم حذف باشه چون هیچ کسی عمومی تست نزده تو بازار هیچ کتاب عمومی برای خرید نبود و الان در این یکسال چند تا از کتاب های عمومی رو جمع کنیم نمیشه برا ۱۴۰۳ هم نباید تو کنکور عمومی باشه چون برا کسایی مثل ما کتاب نبوده
    • عسل IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      6 40
      چرااین نماینده خواب ان. این همه زنگ میزنیم وپیامک میدیم واقعا چشونه؟ مملکتو اب میبره نمایندگان ملت رو خواب
    • عسل IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      8 43
      اینده ما نباید دست بقیه باشه . با مدیرو مراقب و مصحح اشنا دیگه همه چی تمومه بعضی دانش آموزا تو مدرسه خودشون بودن و مراقبا معلم خودشون و مدیر تا وقتی که برگه ها بره ب حوزه تصحیح اوراق برگه ها دست خودشه و بسته بندی میکنه و بعد میبره و به راحتی میتونه تو برگه دست کاری بشه
    • محمد رضا IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      8 44
      به مسئولانی که هیچی از کنکور نمیدونن و فقط دارن زندگی رو برا ما بد تر میکنن باید بگیم که خیلی از ما اگه امسال وارد دانشگاه نشیم باید بریم سربازی به عبارتی از بیخ زندگیمون نابود میشه پای چیزی که این همه براش ضحمت کشیدیم برا همین این آزمایش مسخره شما آینده ها رو از ما میگیره
    • #عدالت IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      1 0
      تاثیر قطعی معدل فقط به نفع دانش اموزان قشر ثروتمند جامعه میشه و باعث میشه بچه ای در روستا با امکانات آموزشی پایین همیشه در همون سطح بمونه و باعث رواج ناامیدی در بین جوانان میشه... #نه به تاثیر قطعی معدل
    • یاسین IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      64 47
      تاثیر قطعی معدل فقط فقط به نفع کسایی که مدرسه تاپ درس میخونن هست نه منطقه دور افتاده ##نه به تاثیر قطعی معدل
    • یونس IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      95 48
      اگر دانش اموزی نهایی و ترمیمشو خراب کنه حتی تو یکی دودرس کلا باید قید پزشکیو رشته های تاپو بزنه حالا به هر دلیلی و دیگه امیدی ندارد به کنکور تاثیر قطعی معدل ان چنان روشنه که به ضرر دانش اموزان هست که ارزش بازگو کردن ندارد از رهبر معظم انقلاب و جناب رییسی و رییس مجلس و نمایندگان محترم میخواهیم که همین امسال تاثیر قطعی را لغو کنند و مانند موش ازمایشگاهی با ما رفتار نکند نه به تاثیر قطعی معدل
      • وانیا IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
        74 8
        بایدجلوترمیگفتندوهمون قبل نهایی تاثیرمعدل روبرمیداشتندنه حالا که نزدیک نتیجه س. قبلا هم رهبرمعظم بودندوهم رئیس جمهورمحترم وهم نمایندگان بزرگوار.همه جاهم مردم گفتنداینکارآسیبه وغلطه.حالابایدزودتراعلام نتایج کنندوگرنه دستی مافیاتوشه .
    • علی IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      1 12
      باسلام.به نظر من باید ۵۰درصد معدل باشد و۵۰درصد تست کنکور واین تاثیرقطعی معدل خیلی خوب هست.
      • حامد IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
        3 0
        آره برای متقلبی مثل خودت خوبه نصفشو با تقلب نصف دیگشو میخوای چطوری جور کنی بدبخت
    • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      0 0
      مشکل اصلی خود کنکور است که هم صندلی فروخته می شود و هم سوال فروخته می شود و هم متقلب های زیادی وجود دارن که تقلب می کنند و هم سهمیه وجود داره اگه دولت می خواهد عدالت برقرار کند باید کنکور را بردارد و حق انتخاب بدهد و در دانشگاه غربالگری صورت بگیرد انصافا 4 ساعت کنکور سرعتی ملاک درستی نیست بچه هایی هستند که 12 سال معدلشان 20 و 19 بوده و بااستعداد و کوشا هستند ولی سرعت بالایی برای تست زدن ندارن یا استرس بالایی دارن و نمی تونن موفق بشن یا همان روز بیمار میشن این بچه ها که نمیتونن کنکور قبول بشن آیندشون چی میشه؟؟ 12 سال زحمت شون چی میشه؟ بچه ها حق انتخاب که ندارن هرچی قبول شدن باید برن حتی اگه علاقه ندارن و شهرستانی ها تهران و تهرانی ها شهرستان میفتن همین دوری از خانواده ها باعت فساد و یا افسردگی بچه ها میشه ودر انتها هیچ کس از تهران به شهرش برنمی گرده و شهرستانها هیچوقت آباد نمیشن کاملا مشخصه که کنکور و روش کنکور کاملا غلطه و آینده مملکت در خطره
    • رضا IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      5 0
      یکسال عمرمون تلف شده بابت این تصمیم آقایون شورا که تصمیم گرفتن واسه ما الان چی شد
    • کنکوری IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      9 46
      # نه به تاثیر قطعی معدل #
    • مومنی IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      12 43
      لطفا از طرحی که به ضرر منطقه محرومه حمایت نکنین😓😔 تاثیر قطعی معدل فقط برا حمایت بیشتر ثروتمندا اینطور عدالت رعایت نمیشه 😔😔 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
    • سعید IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      0 49
      چه کنکور چه تاثیر قطعی هر دو به نفع ثروتمندان است در ایران کلا سیستم آموزش سرمایه داری هست و هر کس بیشتر خرج کنه موفق تره فقط دلم برای استعداد هایی که پشت کنکور سوختن کبابه حیف حیف این همه استعداد بهترین دانشگاه های کشور دست ثروتمندان است
    • آریو IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      3 0
      با وجود عمومی ها دانش آموزان مناطق محروم که اکثرا نمیتونستن تو کلاس های کنکوری شرکت کنن(عمومی هارو خودشون میخوندن)تو کنکور میتونستن رتبه خوب کسب کنند ولی الان که فقط تخصصی ها هستن و از کلاس کنکور تو این مناطق خبری نیست این دانش آموزان قید دانشگاهو رشته خوب رو زدن (یکی از ایرادات مصوبه)
    • دانش IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      3 0
      با سلام مجلس محترم لطفا این مصبوبه اشتباه رو لغو کنید ن به تاثیر قطعی معدل ن به حذف عمومی ها
    • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      0 0
      واقعا مزخرف بود چون ما شاهد بودیم چه اتفاقی میفتاد بعضی از مراقبا جواب سوالا رو به بعضی از دانش اموز از پیش تعیین شده میدادن و اگه اعتراض میکردی اسمتو به عنوان اخلالگر ثبت میکردن
    • فاطمه IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      10 43
      تاثیر قطعی معدل خیلی نابود کننده هستش
    • منصوره IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      11 43
      لطفا لغو کنید
    • امید IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      1 0
      تاثیر قطعی معدل فاجعه بزرگ و ظلم بی اندازه ایه.تماما ایراد و اشکال داره.مسببان این وضعیت کنکور چطور ارامش دارن؟
    • محمدرضا مهاجر IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      8 43
      از رهبر انقلاب و جناب آقای رئیسی ریاست محترم جمهور و شورای عالی انقلاب فرهنگی تمنا داریم مصوبه سراسر ایراد تاثیر قطعی امتحانات نهایی را هر چه سریعتر لغو کنند این به هیچ وجه عدالت آموزشی نیست. #لغو تاثیر قطعی معدل.
    • ........ IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      1 0
      تروخدااااااااا تاثیر قطعی معدل رو حذف کنید. با آینده ی ما بازی نکنید. تاثیر قطعی معدل هیچ سودی برای ما نداره که هیچ بلکه بزرگترین ظلمی هست که در حق ما کنکوری ها انجام دادین
    • یاسمن IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      11 43
      ما دانش آموزان به دلیل 1-تقلبات گسترده در امتحانات نهایی و تصحیح سلیقه ای اوراق 2-عدم همترازی معدل های سال‌های مختلف 3-گسترش مافیای معدل در کنار مافیای کنکور و سود بیشتر مافیای کنکور 4-افزایش هزینه برای خانواده به دلیل اضافه شدن کتاب های نهایی در کنار کتاب های کنکور و ترمیم معدل 5-افزایش استرس و فشار روانی با هر امتحان نهایی برای دانش آموز با مصوبه شورا مخالفیم
    • یاسمن IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      11 42
      طبق صحبت های رهبر و اصل ۵۹ و ۷۱ قانون اساسی مجلس قانون گذاره نه شورا، باید جلوی بی توجهی شورا به صحبت های رهبر و قانون اساسی گرفته بشه. تاثیر قطعی معدل یک بار در کنکور ۹۴ نتیجه منفی خودش رو به دانش آموز نشون داد اگر غیر از این بود دیوان عدالت برای کنکور ۹۵ لغوش نمی کرد دلیلی برای اجرای دوباره یک قانون باطل شده وجود نداره.
    • سام IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      46 3
      دلتون روبه لغو تاثیرمعدل خوش نکنید اینم یکی دیگر از جیب های مافیای کنکوره!!! به نفع قشر ثروتمند و به ضرر قشر فقیر! مسلماً کسی که خرج بیشتری واسه امتحانات میکنه و با استفاده از تجهیزات آموزشی بهتری درس میخونه ، نمره متفاوت تری هم نسبت به بقیه می گیره خب واسه کنکور هم یه ذره خیلی کم خودشو اذیت کنه دیگه برگ برنده رو به دستش می گیره و بازی و میبره
    • ناهید IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
      46 7
      تروخدا بس کنید اینقدر برای ما و فرزندانمون دردسر درست نکنید اجازه بدین وقتی یه قانون گذاشته میشه مهرش خشک بشه بعد حاشیه سازی کنید سرگیجه گرفتیم اخه تو کدوم کشور اینقدر قوانین زود به زود عوض میشه والله حالمون بد شد
    • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
      0 0
      اگه می خوان عدالت رو اجرا کنن سطح تدریسی که در مدارس مختلف میشه یکی کنن مثلا همون تدریس که در مدارس نمونه میشه در مدارس عادی هم اتفاق بیوفته چرا؟؟؟؟؟ ما باید دنبال کلاس های کنکوری بگردیم که معلم هاش سابقه ای تدریس در مدارس برترو داشته باشن وقتی امکانش هست تو مدرسه ای خودمون این شرایط محیا بشه چرا معلمی که به ما فیزیک درس میده فقد جایگذاری تو فرمول رو یاد میده و اصلا کاری به این نداره که مفهوم این فرمول چیه؟؟؟ من و هر کی کنکور می ده یا حتی امتحان نهایی امسال رو داده می دونه که تو اگه خوب درس رو نفهمیده باشی نمی تونی یه نمره ای خوب در امتحان ویه درصد خوب تو کنکور بزنی دلیل اینکه امسال این همه افت نمره داریم همین هست ۱. چون یه تدریس خوب در مدارس انجام نشده در پایان اگر سطح علمی معلمان یکی بشه و اینکه به یک معلم یاد داده بشه ،که چگونه باید یاد بده ما شاهد یک نظام اموزشی عدالت مند خواهیم بود این کار نه تنها باعث بهتر شدن وضع دانش اموزان نخواهد شد بلکه سبب پیشرفت کشور خواهد شد چرا که انسان ها با سواد خواهند شد نه فقط با مدرک
    • حاجی رضا کوشکی IR ۰۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
      2 0
      خدا شاهده دلم برا دخترم سوخت شب و روز در س خوند ومعدلش نهایتا17بشه بعد همسایمون که دخترش همکلاس دخترانه وسطح علمیش زیر صفره با معدل19/5قبول میشه! کنکور با اون سیستم امنیتی پیچیده که بجه های اداره اطلاعات و اطلاعات سپاه کمک میکنند باز عده ای باتقلب وارد رشته پزشکی میشن،حالا جطور توقع دارید امورش پرورش ازپس امتحانات نهایی بر بیاد این خیلی روشنه جرا یه عده جشمشونو رو حقیقت میندند اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی که از قضا نخبگان این کشورند وآدمای سالمی هم هستن می توانند جوابگوی ظلم وحق کشی وحشتناک مترتب براین تصمیمشون باشند!!! بخدا داریم راجع به خداباوری،عقل ومنطقشون دجار تردید میشیم
    • محمدحسین IR ۰۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
      11 44
      هر چه زودتر مصوبه ی کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی رو لغو کنید، کنکور که همچنان سر جای خود باقیست، حالا ی مشکل و دردسر دیگه به اسم معدل بوجود آوردید، یکسال آموزش و پرورش به اندازه ی کافی از بچه های مردم بابتِ ترمیم نمره، پول گرفت و پولدار شد، دیگه بسه، حالا که امتحانات نعایی تموم شده، لغو کتید تاثیر معدل رو
    • محمدسیدان IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
      9 41
      با عرض سلام واحترام آیا انصاف است ما دانش آموران دوازدهمی که از سال نهم با کرونا وآنلاین درس خواندیم ، معدل تاثیر داشته باشد؟ پدرم را در اثر کرونا از دست دادم . دوستانم برای امتحانات کلاس خصوصی میگرفتند ولی من چگونه به مادرم بگویم با حقوق بازنشستگی پدرم و اینکه خواهر کلاس نهمی هم دارم کلاس بگیرد . خسته ام در حدی که دیگر رمقی برای کنکور دادن ندارم
    • رضا IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
      3 0
      خدا ازتون نگذره واسه سختگیریتون بی خدا های لعنتی واگذارتون به روز قیامت واسه طرح سوالتون چه از کنکور چه از امتحان نهایی آه یه ملت پشت سر همتونه وزارت آموزش وپرورش و وزارت تحقیقات و فناوری
    • مازندرانی IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
      8 44
      تاثیر قطعی معدل ظلمی بزرگ در حق ما بچه های شهرستانی هست که پدرانمان کارگر ساده روز مزد هستند و ما حتی یک جلسه کلاس خصوصی بیرون از مدرسه نرفتیم. امتحان نهایی ما تمام شد و این دوهفته که تا کنکور مانده همش استرس معدل را داریم. از نمایندگان محترم مجلس تقاضا داریم به فوریت قانونی تصویب کنند که تاثیر معدل از تاثیر قطعی به تاثیر مثبت تغییر کند. محض رضای خدا خواهش میکنم این کار را انجام دهید. ممنون
    • ناشناس IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
      10 42
      درامتحانات نهایی خیلی تقلب میشه وواقعا حق بچه هایی که شب وروز زحمت کشیدن به هدر میره.
    • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
      1 0
      #واقعا درست میگە انگیزی برای درس خوندن نماننداست نە بە تاثیر قطعی
    • مریم IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
      10 44
      چرا اینکارا رو با ما میکنین خوشتون میاد الکی بچه هارو عذاب بدین مگه ما موش آزمایشگاهی شماییم ک هر کار دلتون خواست میکنین؟الان منی ک دارم تو روستا درس میخونم با اونی ک داره غیر دولتی میخونه ی اندازه ایم ک تاثیر معدل گذاشتین؟ تو خود کنکور ب اندازه کافی تقلب هست دیگه تو نهایی ک بدتر بود‌. نکنین این کارا رو میدونین بچه هه چقد استرس دارن من ب شخصه تموم انگیزمو از دست دادم ‌. بخدا اگه تاثیر معدل نره میدونین نفرین چقد آدم پشتتونه؟ وقتی زیر ساخت ندارین چرا ب یکاری دست میزنین ک فقط ما رو عذاب بدین بس کنین دیگه
    • Khas IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
      4 0
      مایی ک معلم ی هفته در میون مدرسه درس میداد چه گناهی کردیم؟ تو ی مدرسه داغون
    • تورج IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
      3 0
      ما دانش آموزان مخالف تاثیر قطعی معدل هستیم چون مصوبه شورا و تاثیر قطعی زیر ساخت لازم رو نداره امتحانات قبل از سر جلسه آزمون داره لو میره به راحتی آب خوردن با لو رفتن و سو استفاده یه عده تاثیر قطعی در کنکور چه معنی میدهد لطفا خبرگزاری ایسکا صدای ما دو رسانه ای کنید تا مجلسی ها هم از خواب بیدار شوند و بدونن که مصوبه شورا چه ظلم و حاکمیت بزرگ تو کشور راه انداخته
    • زینب IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
      12 41
      خواهش میکنم تاثیر قطعی معدل رو لغو کنید این همه هزینه و استرس هم برای کنکور و هم برای معدل اونم تو سال کنکور اصلا عدالت آموزشی در مناطق مختلف کشور فرق داره لطفاً مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی رو لغو کنید
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
      4 0
      کاملا درسته شمارو به مقدسات تون قسم اینقدر با احساسات و سرنوشت این بچه‌های مظلوم بازی نکنید نهایی اصلا عادلانه نیست کنکور به مراتب عادلانه تر است
    • مهدیه IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
      28 44
      اون کسایی که پشت کنکوری هستن در حقشون ظلم میشه شاید پول ترمیم که خیلی گرون بود رو نداشت ونتونست امتحان بده باید سکوت کنه آیا!!! شدیم عروسک خیمه شب بازی فقط بازیمون میدن خدایی هر روز یه اخبار جدید بخدا هیچ جای دنیا این کارارو نمیکنن که شما ها میکنین اصلا به نظر های دانش آموزان گوش نمیدین بعضیا نمره رو معدل رو با پول میخرن در حالی که یکی زحمت میکشه درس میخونه آخرش هم هیچی آیندشو شما خراب میکنین باید امسال این روند از بین بره ما سکوت نمیکنیم که این کار انجام بشه ماها هم حقی داریم لطفا خبرنگاران عزیز صدای مارو به گوش اونا برسونین تا عدالت درسی صورت بگیره اگه این کار رو کنن در قبال خدا پاسخگو باید باشن وما اونا رو سپردیم به خدا لطفا همگی تو شبکه های مجازی فعال باشین و#نه_به_تأثیر_قطعی_معدل بزنین
      • fatemeh IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
        0 0
        دقیقا...آخهه این تاثیر معدل چییی بود سر تا پابی عدالتی کل سال استرس و بلاتکلیفی. اون از هزینه های ترمیم معدل. اینم از وضعیت تراز دهی که چقدرررر کارنامه ها عجیب بود. چقدر به فارغ التحصیل های سالهای قبل کم داده بودن . اصلااا خیلیی عجیب بود انتظار اینو دیگه نداشتیم. تازه برای پشت کنکوریا دوباره باید فرصت ترمیم بدن . برای کنکور هر سال، جداگانه فرصت ترمیم بدنننن. باید اینکارو بکنن. چرا اینقدر ما بدبختیم. بدبختی از درس نداشتیم که الان داریم..اون همه امیدمون به آینده. امید جوونای مملکت به آینده که شاید بتونن وضعیت روحی و اقتصادی شونو در آینده کمی بهتر از الان بکنن از بین می‌ره. تاریک و افسرده میشن. یعنی جدی این مورد هم براشون مهم نیسسس؟؟ خیلی عجیبه واقعا عجیبه. الآنم که با این وضع تراز دهی افتضاح و ناعادلانه باید خیلی از فارغ‌التحصیل ها پشت کنکور بمونن. پس کاری که حتما باید انجام بدید اینه که فرصت ترمیم جدا برای کنکور سال آینده هم بدید. لطفاً اینقدر با آینده ما بازی نکنین . اینقدر به ما خانواده هامون هزینه و استرس تحمیل نکنید. ما هم آدمیم و شهروند این مملکت. نیروی جوان. حقمون رو ضایع نکنید
    • ... IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
      0 0
      یکی مثله من که از همون اول با این مصوبه مشکل داشتم و میگفتم باید لغو بشه فقط بچه ها به من فحش میدادن و میگفتن که من طرفدار مافیام ولی الان تازه انگار بچه ها فهمیدن که چه کلاهی سرشون رفته چه قدر زووووددد🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️
    • سعید IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
      44 22
      چه تاثیر معدل قطعی باشه چه مثبت .اگر بخوان تقلب کنن .می کنن.پس هی نگید .طرح شورا بده.این طرح مجلس بده که باید کتابای عمومی هم بخونیم.
      • آریو IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
        15 0
        درسته که درهر صورت تقلب انجام میشه ولی اینکه نمراتی که با تقلب به وجود اومدن چقدر تو آیندمون تاثیر میذارن مهم نیست؟؟؟؟!!!
      • نوید IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
        12 0
        الان عمومی نمیخونی؟؟؟؟مگه توی امتحانات نهایی عمومی‌ها بیشتر نیستن اهمیتشون مگه بیشتر نیست
    • سعید IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
      46 9
      چه تاثیر معدل قطعی باشه چه مثبت فرقی نداره .فقط کتابای عمومی برنگرده به کنکور.
    • سینا IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
      43 35
      خواهشا کاری با کار مصوبه شورا نداشته باشید بزارید مسیر عادی خودشو طی بکنه، تنها چیزی که میتونه به داد بچه های درسخون روستایی برسه همین تاثیر قطعی معدله چون اونا به جز کتاب به هیچ چیز دیگه ای دسترسی ندارند برای کنکور، تنهای راهی که اونا بتونن با همون کتابای درسی بتونن امیدوار باشن که میتونن رتبه بیارن همین تاثیر قطعیه، تو رو به هرکس که میپرستید قسم میدم کاری با کار مصوبه شورای عالی انقلاب نداشته باشید
      • نوید IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
        8 0
        متقلب‌جان بچه روستایی معلمش کجاست که کتاب درسی رو بهش درس بده یه مثال میزنم فارسی بیشترین ضریب رو در امتحانات نهایی داره حالا توی کتاب درسی فارسی معنی شعر می‌بینی؟؟؟؟آرایه‌ها و دستورهای زبانی رو گفته؟؟؟حالا این بچه روستایی که به قول خودت فقط کتاب درسی داره چطوری میتونه نمره خوبی بگیره مجبوره بره کتاب کمک درسی بخره به غیر از اینه؟؟
      • ناشناس IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
        0 0
        خوب شما اینو میگی ولی اینو نمیبینی وقتی کسی برای امتحان نهایی امکانات نداره برای کنکور بنظرت باید داشته باشه برای اینکه به خواستتون برسید همش دم از اونا میزنید ولی نمیدونید چه خبره در حال حاظر همین چند وقته تدریس های تلویزیونی تو دوران کرونا بالا رفت برای امتحان نهایی میتونن از اونا استفاده کنن وحل سوالات سال قبل کمک کنندس بشون بعد جزوه معنو پر است در اینترنت یک سرچ کوچیک تو سایت یا جواب تمارین عربی تو سایت پادرس هست یا زبان این ها بهانس اون برای کنکوره که مجبوره کتاب تست بخره برای زبان کنکور فارسی مجبوره چند تا کتاب موضوعی بخره حداقل دم از اونا نزنید
    • ممد IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
      20 44
      تاثیر قطعی معدل رو لغو کنید
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
      0 0
      در حوزه های سیستان و بلوچستان سالن اینقدر گرم بود که قابل تحمل نبود که چند ثانیه داخل سالن باشید نه اینکه دوتا سه ساعت تحمل کنی وبتونی جواب سوال بدی
    • غلامی IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
      23 45
      تاثیر قطعی معدل ظلم به دانش آموزان مناطق محروم است.......نه_به_تاثیر_قطعی_معدل_در_کنکور
    • فاطمه IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
      47 29
      برگه های امتحان ۴ بار تصحیح می شوند تصحیح ۱ و ۲ و ۳ و بعد تصحیح برگه های دارای اختلاف با سر گروه. اگر تصحیح اول و دوم مشکل داشته باشه مصحح سوم با دقت بالایی صحیح می کنه بنابراین نگران نباشید و لطفا اینقدر مطالب غیر واقع ننویسید امسال بچه ها مثل سال‌های قبل هنوز مدرسه رو جدی نگرفته بودن و نهایی رو خراب کردن. در ضمن به نظر من که مراقب امتحان نهایی بودم امنیت امتحان بالا بود یعنی اگر سال‌های قبل تقلب می شد امسال دانش آموزان رعایت می کردن و سوالات رو به هم نمی رسوندند. اگر هم مشکل اینه که بچه های خوب نمره خوب میارن و ضعیف ها عقب می مونن که داریم نتیجه ورود دانش آموزان ضعیف رو که سالهای قبل وارد دانشگاه شدن و الان این ضعف رو در تمام دستگاه‌ها بخصوص آموزش و پرورش و پزشکی وارد کردنو مشاهده می کنیم. به عنوان یک معلم میگم این طرح طرح خوبیه و نواقصش باید برطرف بشه
      • نوید IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
        3 0
        حیف معلمی که تو هستی حیف شغل انبیا که به خاطر منافع خودتون دارید دروغ میگید تصحیح‌کنندگان اصلا از نمره‌ یا نمره‌های قبلی که وارد شده خبری ندارند که بخوان با دقت بیشتری بررسی کنند تصحیح چهارم هم برای اعتراض به نمره‌ایست که دانش‌آموز درخواست میده شاید حوزه شما تقلب نبوده اما بیشتر حوزه‌ها فراوان بوده با این کوته‌فکری چطوری معلم شدید این رو هم دروغ گفتید؟؟؟ ضمنا دانش‌آموزان ضعیفی که شما دارید مشاهده می‌کنید سهمیه‌دارها هستند نه دانش‌آموزان عادی
      • فاطمه IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
        0 0
        الان با وجود اعلام نتایج دیگه همون حامیان تاثیر قطعی هم آگاهی کافی رو بدست آوردن و میدونن که این طرح فقط بهشون ضربه زده تا الان. دیدن که توی تراز دهی ها چه افتضاحی به بار اومد. دیدن که برگه های امتحان نهایی چقدر سلیقه ای و با اختلاف بالا تصحیح شد.بله . همه اینارو دیدن. هزینه های هنگفت ترمیم معدل رو دادن. کلی هزینه به خانواده هاشون تحمیل شد و بعدشم اینجوری بهشون تراز کم دادن و حقشون ضایع شد!!!! و چه بسا اکثرشون بخاطر این بی عدالتی آشکار مجبورند بازهم پشت کنکور بمونن. فقط امیدوارم که سال دیگه مثل امسال حقشون ضایع نشه که توی این وضع نابسامان اقتصادی لااقل پیش خانواده هاشون شرمنده نشن
    • مهیار IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
      12 44
      من تو یه منطقه محروم درس می خونم واصلا سطح سوالات با سطح آموزشی که تو منطقه هم خوانی نداشت من نتونستم حتی یه سوال را درست جواب بدم و خیلی استرس دارم نمی دونم چه کار کنم این واقعا ظلم به من و امثال من که تعدادشان کم نیست از مسولیت خواهشمندم فقط و فقط یه نمره قبولی بدند ما کنکور و دانشگاه نخواستیم
    • زهرا IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
      15 0
      رستگار رحمانی رتبه ی یک کنکور معدلش ۱۳ بود و این نشان دهنده ی اینه که در مناطق محروم معدل افراد پایینه علارقم استعداد هاشون
    • زهرا IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
      2 0
      الان آینده ی ما مهمه یا اینکه مسئولان روحرف خودشون بمونن ،مسئولان صرفا بخاطر لج و لجبازی که حرفشون رو کرسی بنشونن اصلا به آینده ی ما توجه نمیکنن الان من به چه امیدی تلاش کنم وقتی ۵۰ درصد قضیه رو باختم چرا انقد مارو تو استرس و شرایط بد قرار میدین ما تو این سن خیلی حساسیم مثل شما سردو گرم زندگی رو نچیدیم نمیتونیم بر استرسمون غلبه کنیم حالا که شرایط همش متغیره ما چیکار کنیم همش خواهش میکنم تا زمان فراهم شدن زیر ساخت ها تاثیر معدل رو صرفا مثبت در نظر بگیرین
    • ناشناس IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
      0 0
      دوازده سال درس بخون آخر سر اینجوری نا امیدت کنن اونم واسه یه تاثیر قطعی که هیچ عدالتی توش نیست چرا کسی که نهایی پارسال بیست شده با کسی که سطح سوالات امسال فرق داره مقایسه شه نه واقعا چرا مگه ما عروسک خیمه شب بازی شماییم شب می‌خوابید روز بعد یه تصمیم دیگه میگیرید؟
    • نرگس IR ۰۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
      14 47
      ن به تاثیر قطعی لطفا لغو بشههههه آیندمون به فنا میره
    • آکیرا IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
      6 0
      با این مصوبه غیرمنطقی و غیر کارشناسانه قراره به جای سه ساعت سه سال استرس داشته باشیم...
    • آرمان IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
      0 0
      لطفاً به داد ما برسید قرار بود فشار روانی کم کنید ولی عملا دیوانه کردید مارو مصوبه شورا برای کنکور۴۰۳ و ۴۰۲ لطفا حذف بشه با این مصوبه کلی امید و ارزو و تنها راه ما متوسط و ضعیف های جامعه برای ساختن ایندمون رو از ما گرفتید لطفاً صدای ما باشید
    • تورج IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
      1 0
      مصوبه شورای انقلاب و موضوع تاثیر قطعی معدل در کنکور فقط به نفع قشر آقازاده ها و پولداراس لطفا از مجله خبری خواهشمندیم صدای ما رو به گوش مسئولین برسانند که جلوی این مصوبه ظالمانه بایستند تا اختلاف طبقاتی سطح آموزشی بین دانش آموزان در سطح کشور رواج پیدا نکنه ما دانش آموزان قشر کم برخوردار خواهان لغو تاثیر قطعی معدل هستیم لطفا صدای ما باشید چه گناهی کردیم که از قشر پولدار نیستیم تا بتوانیم با پول کلان تاثیر قطعی معدل را تضمین کنیم
    • کنکوری IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
      9 42
      لغو مصوبه کنکوری شورا رو خواستاریم چرا دارین با آینده ما بازی میکنید ؟؟؟
    • یک کنکوری IR ۰۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      8 1
      لطفا تاثیر قطعی معدل رو برای امسال و سالهای بعد لغو کنین خیلی از ماها به هر دلیلی کنکور ۱۴۰۲ اخرین فرصت برای کنکور دادنمونه نزارین تاثیر این بی عدالتی تا اخر عمر تو زندگیمون باشه
    • ناشناس IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      0 6
      شما فقط نظر های منفی مثبتی که به پیام های کسایی که مخالف طرح شورا عالی انقلاب فرهنگی هستند ببنید همه با ان ها مخالفت کردند این طرح از کنکور خیلی بهتر است کنکور کی اگر تستی نخوانی و یاد نگیری تست بزنی و کلاس تست نروی و قلمچی امثالهم نری هرچی بخونی درجا زدن طرف سه سال پشت کنکور بعد اومده با طرح شورا مخالفت کرده خوب اگه کنکور خوبه چرا قبول نشدی دانش اموزان مناطق محروم کنکور ی که هزار کتاب تست هزینه میخواد واسه موفق شدن براشون بهتره یا امتحان نهایی که با مطالعه دقیق کتاب درسیشون میتونن نمره بگیرن این که مافیا همش مناطق محروم جار میزنه عجیب چون خیلی واضحه که اونا به کتاب درسی بیشتر دسترسی دارن یا کلاس کنکور و غیره لطفا با این نظرات اینجا پشت سر مافیا حرکت نکنیم
    • مخالف تاثیر قطعی معدل IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      6 0
      تاثیر قطعی معدل حداقل باید تا سال ۱۴۰۳ برداشته بشه همینو تمام بیچارمون کردین با این مصوبه ظالمانه تون گفتین عدالت اموزشی برقرار بشه بدتر ...زدین واقعا که عجب رویی دارین والا گفتین یه دیقه قبل امتحان سوال لو بره استفا میدین تو کانال های تلگرامی فیلمش موجوده که ساعت ۷و ربع سوالا لو رفته و بعضیام خریدن و کیفشو بردن ما بیچاره هام هی بزنیم تو سر مغزمون یه نمره ۱۵ ۱۶ با این سطح افتضاح سوالاتون بگیریم واقعا اینه عدالت اموزیشتون براتون متاسفم
    • فاطمه IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      5 0
      اصن شورای انقلاب فرهنگی کیه که این مصوبه رو اورده خواهشا بکشه کنار کنکور باید بر اساس مصوبه مجلس برگزار شه
    • ستایش IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      7 0
      تاثیر 40 درصدی امتحانات نهایی با تمام مشکلاتی که دربین مراقبین و حوزه و نحوه توزیع اوراق زمان بندی طرح سوالات و فقط وجود یکبار امکان ترمیم معدل فقط به ضرر دانش اموزان هست ولا غیر
    • رضا IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
      4 0
      یعنی میخواستن با این طرح استرس ۴ساعته کنکورو کم کنن... بخدا نزدیک یه ماه استرس دارم #لغو تاثیر قطعی درکنکور تیر
    • امیری IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      2 0
      #لغو_تاثیر_قطعی_معدل لغو کنید لطفا اگر نمیخواید فاجعه به بار بیاد
    • محمد IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
      2 0
      متأسفانه نحوه ي برگزاري آزمونها و همسان نبودن نحوه ي برگزاري و يك دست نبودن تصحيح اوراق باعث شده كه ٤٠٪؜ تأثير قطعي معدل خط كشي ناتراز براي ورود دانش آموزان به دانشگاه باشد جدا از آسيبهاي زيادي كه به دروس عمومي وارد شده و فشار زيادي كه به دانش آموزان براي خواندن تشريحي و بلافاصله تغيير حالت دادن به آزمون تستي آن هم دو بار در سال وارد ميكند
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
      0 2
      تاثیر قطعی معدل بسیار ایده خوب و جاابی است امسال استرس بچه های ما کم شد ممنونیم از بانیان این تصمیم درست .چرا باید سرنوشت بچه هوی در ۴ ساعت رقم بخورد
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
      0 3
      تاثیر قطعی معدل بسیار به نفع دانش آموزان است اگر کسی شب امتحان مریض شد فرداش باید چکار کنه .شورای عالی انقلاب فرهنگی احسنت با این مصوبه .استرس بچه های ما را کم کردید ممنون
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
      0 3
      با قطعی شدن معدل نهایی پدر مافیای کنکور را درآوردید .احسنت.
    • میثم IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      1 2
      اینایی که میگن لغو کنید هیچی از دروس اختصاصی نمیدونن دنبال لغوشن باید تاثیر قطعی معدل بمونه تمام
      • کنکوری IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
        3 0
        اصلا با وجود اعلام نتایج و گندی که در اومد و بی عدالتی آشکار شد، شمایی که دارید میگید موافق اجرای این مصوبه هستید بدون شک دانش آموز نیستید!!! استرس و بی خوابی نکشیدید، خانواده تون خون دل نخوردن بابت کنکورتون!!! شما دانش آموز نیستید..
    • Fateme IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
      2 0
      من و اکثر داوطلبان پشت کنکوری بخاطر این ترازدهی ناعادلانه مجبوریم برای رسیدن به هدفمون دوباره پشت کنکور بمونیم. امیدمون به این کنکور بود که از دست رفت. تموم شد رفت. لااقل برای سال آینده فکر مارو هم بکنین، همه رو همسطح هم قرار بدین. شرایط رو برای همه یکسان کنید، حالا که بچه ها نمیتونن طی سال عادلانه رقابت کنن، لااقل توی اعلام نتایج کمی عادلانه برخورد کنین. چرا همون اول شرایط رو یکسان نکردید که بعدش به ما تراز کم بدید؟ ما واقعا اضافه ایم؟! حالا که کار از کار گذشته و این کنکور تموم شده، لااقل برای کنکور سال بعد فکری بکنید، اگه قراره همینقدر ناعادلانه برخورد کنید حتما باید مصوبه تاثیر قطعی رو حذف کنید ؛ اگه هم با این همه مخالف بازم نمیشه لغوش کرد، باید فرصت مجدد ترمیم برای کنکور سال جدید به داوطلبان پشت کنکوری بدید. همانطوری که میتونن در کنکور دوباره شرکت کنن، در ترمیم هم دوباره شرکت کنن. بیشتر ازین با آینده ما بازی نکنید
    • فاطمه IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
      1 0
      امیدوارم این نظرات رو در این سایت یا سایت های دیگه ببینن و به سادگی از نظرات و تجربیات داوطلبان رد نشن و بررسی کنن. لطفاً اگه قراره این مصوبه باقی بمونه و تغییر نکنه، لطفاً سعی کنید پاسخنامه امتحانات نهایی رو عادلانه تصحیح کنید و سلیقه ای نباشه تا این حد؛ و اینکه برای کسانی که قراره چند سال پشت کنکور بمونن برای هر کنکور، جداگانه فرصت ترمیم معدل بدین، همون‌طور که میتونن هر سال کنکور بدن، بتونن ترمیم هم شرکت کنن تا حقشون ضایع نشه.. برای حوزه های تصحیح امتحان نهایی هم اقدام بشه تا عادلانه تصحیح بشه لطفااا.. اگه این مصوبه هیچ جوره نمیشه که لغو بشه، اینا از جمله مواردی هست که باید لحاظ بشه تا حقمون کمتر ضایع بشه ....
    • پشت کنکوری` IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
      2 0
      حالا که نمیخوایید تاثیر قطعی رو لغو کنید، باید به پشت کنکوری ها فرصت ترمیم مجدد بدین. تراز دهی ها عادلانه باشه . اینجوری نباشه که معدل بیست ما پشت کنکوری ها با هفده اونا برابری کنه! کاری کنید که برگه های امتحانی سلیقه ای بررسی و تصحیح نشه بلکه یکسان و عادلانه تصحیح بشه، هزینه ترمیم رو برای همه جا یکسان کنید نه اینکه یه جا هزینه زیاد میگیرن یه جا کم میگیرن. بیشترین تاکید روی وضعیت تراز دهی هست، باید درستش کنید ، شرایط رو یکسان کنید و درست تراز بدید. عادلانه برخورد کنید . یه تصمیم قطعی بگیرید و مثل سال پیش اینقدر تغییرش ندید تو طی سال . همون چیزی که اول میگید بزارین همون باشه . بزارید طی سال با آرامش درس بخونیم . در کنار ما خانواده هامون هم اذیت میشن . فکر پشت کنکوری ها هم باشید !
    • فاطمهه IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
      1 0
      لطفاً تراز دهی هارو برای سالهای بعد واسه پشت کنکوری ها درست بدید. به ما تراز کم ندید . شرایط رو یکسان سازی کنید همرو در نظر بگیرید . با تشکر
    • عارفه IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      2 0
      لعنت به تمام ادمایی ک با تاثیر قطعی گزاشتن برا منفعت خودشون مارو پییش خانوادمون شرمنده کردند ، بااینجور ادمااا ک وزیر وزرا هستند ایران روز به روز پسرفت میکنه و بدبخت تر میشه. لعنت برا اینجور ادمااا کمههه اینو بدونین اه یه ملت پشت سرتون هست . البته اگ براتون مهم باشه این چهره خودتونو نشون نمیدادین
    • فاطمهه IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
      2 0
      سلام، اوقاتتون بخیر. اوقاتتون بخیر با اینکه وقتِ ما داوطلبان برای شما مهم نبود... ازتون میخواییم یه تصمیم بگیرین و اینقدر طی سال تغییرش ندید. یه تصمیم بگیرید و تمام. آخه الان وقت تغییر دادن مصوبه‌ست؟! وقت برای ما خیلی مهمه. درک کنید اینو، که ما به زمان نیاز داریم، نمی‌تونیم با استرس درس بخونیم ، یه تصمیم که میگیرین بزارین همون باشه . نه اینکه اینقدر تغییرش می‌دین. یهو سر بزنگاه تصمیمتون عوض میشه . کنترل کنید این موضوع رو.
    • Fatima IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
      2 0
      لطفا دوباره فرصت ترمیم به پشت کنکوریا بدین. وضعیتی که من دارم میبینم خیلی بده. بچه های پشت کنکوری این روزا خیلی ناامید و افسردن . آخه به چی دل خوش کنن؟
    • Parvin IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
      1 0
      لطفا فرصت مجدد ترمیم به پشت کنکوری ها بدید. این کمترین درخواستیه که ما پشت کنکوری ها در برابر این میزان بی عدالتی که در حقمون انجام شده میتونیم بکنیم🙏🏻🙏🏻
    • داوطلب IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
      1 0
      لطفا فرصت ترمیم دوباره به پشت کنکوری ها بدهید.
    • Fateme IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
      0 0
      ترازدهی هارو درست کنید
    • خانم گروهی IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
      1 0
      خیلی خیلی بی ربط کارمیکنید ادعا دارید ولی چیزی نمیفهمیدیکی که توروستاست با کمترین امکانت بایکی که تو مدرسه غیرانتفاعی بابهترین امکانات درس میخونن تا زه تقلب هم بهشون میرسونین یکی باشه خدا نگذره ازشون این اصلن قانون خوبی نیست جمعش کنین بابا
    • شبنم IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
      1 0
      خوش به حال بچه پولدارا همه از دم پزشک حالا این بچه های بی پول این امیدشون هم رفت ظلم به این بزرگی و درحق دانش اموزا کردن