خزاعی: مجموعه‌های تجاری باید درصورت احداث سینما از معافیت‌ها و تسهیلات برخوردار شود

رییس سازمان سینمایی کشور درخواست کرد که مجموعه‌های تجاری درصورت احداث سینما، از معافیت‌ها و تسهیلات برخوردار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، ،‌ محمد خزاعی که به استان سمنان سفر کرده است، در دیدار با استاندار این استان گفت: استانداری‌ها و شهرداری‌ها می‌توانند در صورت احداث سینما در مال‌ها و مجموعه‌های تجاری مدرن و همچنین برای تشویق بیشتر ورود بخش خصوصی در حوزه توسعه زیرساخت سینما، معافیت‌های تجاری اختصاص دهند.

مهران مدیری به سینما بازمی‌گردد؟ / اقدام برای ساخت «ساعت ۶ صبح»

وی افزود: سینما علاوه بر مکانی برای اکران فیلم و سرگرمی، محلی برای بهره‌برداری از کارکردها و ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی است.

رئیس سازمان سینمایی سفر امروز به سمنان را  بیستمین سفر استانی مسئولان سازمان سینمایی به استان‌های کشور بیان کرد و ادامه داد: استان سمنان که از لحاظ نرخ بیکاری، زیرساخت‌ها، چهره‌های علمی و نخبگان و سایر حوزه‌ها، در رتبه‌های برتر کشوری قرار دارد در حوزه سینما از لحاظ مخاطب در رده بیست و سوم کشور و از نظر زیرساخت‌ جز استان‌های کم‌ برخوردار است که باید اقدامات ویژه‌ای در این استان صورت‌ گیرد.

وی تاکید کرد: فیلم‌سازی علاوه بر جنبه‌های فرهنگی و تفریحی، زمینه اشتغال را نیز در جامعه فراهم‌ می‌کند و باید مورد توجه و حمایت بیشتر مسئولان قرار گیرد.

خزاعی‌ ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری مشترک سینمایی در استان‌ها را در کنار تشکیل شورای استانی سینما، دو رویکرد مهم و راهبردی برای توسعه پایدار حوزه سینما معرفی کرد.

در ادامه این دیدار، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان با استقبال از حضور بخش خصوصی در حوزه‌ سینما و تئاتر این استان گفت: لازم است بهره‌گیری از اعتبارات ملی و استانی برای تولیدات فاخر و ارتقاء و توسعه زیرساخت‌ها در این‌ حوزه در دستور کار قرار گیرد.

وی سمنان‌ را استانی فرهنگی و مردم آن را دارای سطح سواد بالاتر از کشوری معرفی کرد و افزود: مردم استان مردمی متدین و فرهنگ دوست هستند. بزرگترین‌ کارگردان کشور و جهان اسلام، استاد میرباقری از استان سمنان‌ هستند و پروژه ساخت سریال سلمان‌ فارسی در استان‌ سمنان کلید خورده است.

هاشمی به مغفول ماندن سینما در این استان نیز اشاره و بیان کرد: حضور پلتفرم‌های متعدد نمایش خانگی، توسعه شبکه‌های تلویزیونی و بستر فضای مجازی مولفه‌هایی هستند که باعث شده تا سینما مغفول بماند.

استاندار سمنان به تبیین دلایل استقبال کم از سینما نیز پرداخت و ادامه داد: فرسودگی سالن‌های سینمایی و قدیمی بودن زیرساخت‌ها، از دیگر مسائلی است که باعث عدم استقبال از سینماها شده و با توجه به این‌ امر مهم، احداث سینماهای بروز و مجهز اقدامی حائز اهمیت‌ است.

استاندار سمنان تاکید کرد: تهیه فیلم‌های کوتاه و ساخت فیلم زندگینامه ویژه شهدای والا مقام ملی در استان از مباحثی است که آمادگی حمایت از آن در سمنان وجود دارد.

گفتنی است در این سفر محمدرضا سوقندی مدیرکل حقوقی، مجلس و استان‌های سازمان، یزدان عشیری مشاور رئیس سازمان و مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی، مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران و هاشم میرزاخانی مدیر عامل سینما شهر ، رئیس سازمان سینمایی را همراهی کردند.

درخواست رییس سازمان سینمایی برای معافیت‌های تجاری سینماسازی

انتهای پیام

کد خبر: 1186585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =