۱۹ هزار دبیر و ۳۰۰۰ هنرآموز جذب آموزش و پرورش می‌شوند

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس نتایج نهایی آزمون دبیری و هنرآموزی، حدود ۱۹ هزار دبیر و ۳۰۰۰ هنرآموز جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، صادق ستاری فرد با بیان اینکه مجوز جذب نیروی انسانی آموزش و پرورش بر اساس نتایج نهایی آزمون دبیری و هنرآموز، مجموعا ۲۲ هزار و ۱۸۴ نفر است، اظهار کرد: بر اساس نتایج نهایی آزمون دبیری و هنرآموزی، حدود ۱۹ هزار دبیر و ۳۰۰۰ هنرآموز جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

نحوه ثبت نام مدارس برای سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲

به گفته وی، سهم ارزشیابی کتبی در نتایج نهایی آزمون دبیری و هنرآموزی ۶۰ درصد و سهم ارزیابی تکمیلی و مصاحبه ۴۰ درصد است.

 معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: سعی کردیم دامنه رشته‌هایی که می‌توانند دبیری یا هنرآموزی را انتخاب کنند، نسبت به سالهای قبل بیشتر باشد و این امر با هدف ایجاد رقابت پذیری انجام شده است.

ستاری فرد در پاسخ به این سوال که آیا وجود رشته‌های پزشکی و داروسازی در دفترچه استخدامی، باعث ایجاد این حاشیه شده است که آموزش و پرورش به دنبال جذب پزشک و داروساز به عنوان دبیر است؟ یادآور شد: این رشته‌ها برای تدریس در دروس مرتبط مثل زیست شناسی است. از سوی دیگر در حال حاضر نیز ما پزشکانی داریم که در استخدام آزمون و پرورش هستند. هم دبیر هستند و هم مراقب سلامت هستند.

وی هچنین این را هم گفت که آزمون استخدامی آموزش و پرورش در رشته شغلی دبیری و هنرآموزی ۱۲ مرداد سال جاری برگزار و نتایج آن حداکثر تا ۲۶ مرداد ماه اعلام می شود.

به گزارش ایسنا، ثبت‌نام برای شرکت در آزمون «دبیری» و «هنرآموز» وزارت آموزش و پرورش از شنبه (۲۷ خرداد) آغاز شد و تا چهارشنبه (۳۱ خرداد) ادامه داشت؛ اما بنا بر اعلام سازمان سنجش مهلت ثبت نام تا امروز شنبه (۳ تیرماه) تمدید شده است و بنابراین متقاضیان شرکت در این آزمون فقط تا امروز مهلت ثبت نام در این آزمون را دارند.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1186622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =