پوتین: ایران ظرفیت جدیدی به سازمان شانگهای اضافه می‌کند

نشست سران اجلاس شانگهای امروز در دهلی نو آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، بیست و سومین نشست سران اجلاس سازمان همکاری شانگهای در دهلی نو به صورت ویدئو کنفرانس آغاز به کار کرد.

اعلام رسمی عضویت کامل ایران در نشست آتی شانگهای

نخست وزیر هند در ابتدای این نشست از پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای و امضای یادداشت الحاق بلاروس به سازمان همکاری شانگهای استقبال کرد.

شی‌ جین‌پینگ: سازمان همکاری شانگهای باید با تحریم‌های یکجانبه مقابله کند

شی جین پینگ، رئیس جمهور کشور چین نیز در این نشست در خصوص عضویت ایران گفت: در نشست امروز از ایران به عنوان عضو رسمی استقبال خواهیم کرد، به این کشور تبریک می‌گوییم.

وی همچنین گفت: سازمان همکاری شانگهای باید با تحریم‌های یکجانبه و انقلاب‌های رنگین و دخالت‌های قدرت‌های بیگانه در امور کشورهای منطقه مقابله کند.

پوتین: ایران عضو رسمی سازمان شد و صمیمانه تبریک عرض می‌کنم

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در سخنرانی در اجلاس وبیناری سازمان همکاری شانگهای گفت: سازمان همکاری شانگهای به شدت به پایه ریزی نظام عادلانه و چند قطبی پایبند است.

وی افزود: ایران به یکی از اعضای رسمی سازمان تبدیل شده و من از صمیم قلب به جناب آقای ابراهیم رئیسی تبریک می‌گویم. ایران می‌تواند ظرفیت جدیدی را به سازمان اضافه کند و روسیه همواره از عضویت ایران حمایت کرده است.

نخست‌وزیر پاکستان: سازمان شانگهای می‌تواند تاثیری در زمینه صلح و امنیت و ثبات داشته باشد

شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان درباره الحاق کامل ایران گفت: به رئیسی ریاست جمهوری ایران الحاق به سازمان شانگهای را تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: ما واقعا در دوران بسیار حساسی قرار داریم و در دنیا شاهد تحولات بسیار عظیمی در حوزه اقتصادی و امنیتی و اجتماعی است. سازمان شانگهای می‌تواند تاثیری در زمینه صلح و امنیت و ثبات داشته باشد و ارزش شانگهای امروز بیشتر است.

قرار است در این نشست سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان نیز به صورت ویدئو کنفرانس حضور یابد.

در این نشست عضویت رسمی و کامل ایران در سازمان همکاری شانگهای اعلام می‌شود.

پیشتر ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری خود در خصوص عضویت کامل ایران در این سازمان منطقه‌ای گفت: آخرین گام از روند عضویت رسمی و کامل ایران در سازمان همکاری شانگهای است، عضویت ایران در این سازمان یک منفعت دوطرفه است. این تحول مثبت می‌تواند ارزش افزوده‌های مرتبط با این سازمان را به‌طور قابل ملاحظه افزایش دهد، این تحولی در راستای منافع همه کشورهای عضو خواهد بود.

کد خبر: 1188206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =