توانمندسازی استادان در تعلیم و تربیت جامع تأثیر بسزایی دارد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: استادان نوک پیکان تعلیم و تربیت هستند و باید به توان افزایی استادان به عنوان اثرگذارترین مجموعه در تعلیم و تربیت جامع توجه ویژه شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، اجلاس دو روزه معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر فرزاد جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در چالوس برگزار شد.

دکتر جهان بین در این اجلاس با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، هدف نهایی انقلاب اسلامی را رسیدن به تمدن نوین اسلامی در یک زنجیره منطقی و مستمر دانست و گفت: خودسازی و جامعه پردازی دو گام رسیدن به این تمدن است که از یک دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی انتظار می‌رود در رسیدن به این مسیر قدم بردارد. 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ابعاد مختلف تعلیم و تربیت جامع تصریح کرد: برای تحقق تعلیم و تربیت جامع ما به اقطاب اثرگذاری چون متناسب سازی سلوک مدیران و آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها، توان افزایی استادان، تقویت و حمایت از کانون ها و تشکل‌های استادی و دانشجویی، مدیریت فضای مجازی، تعامل با خانواده و صنایع خلاق نیاز داریم تا بتوانیم به نتیجه مطلوب در تحقق اهداف تعلیم تربیت جامع دست یابیم. 

دکتر جهان‌بین با بیان اینکه باید از کارهای متفرقه پرهیز کرد، گفت: با این رویکرد همه فعالیت ها یا باید برای اقطاب و تقویت آنان باشد و یا از طریق اقطاب و از تصدی گری باید به جد پرهیز کرد.

وی با تأکید بر اینکه تمام اقطاب برای رسیدن به تعلیم و تربیت جامع از اهمیت بالایی برخوردار هستند و نباید مورد کم توجهی قرار گیرند، افزود: قطب اثرگذار استاد از اهمیت بالاتری برخوردار است، چرا که این استاد است که در بیشترین سطح از تاثیرگذاری روی دانشجو قرار دارد.

معاون فرهنگی و دانشجویی در ادامه افزود: نوآوری های ارائه شده از سوی معاونین به وضوح حاکی از تغییر ریل فرهنگی در دانشگاه است و همه ما باید به صورت همدل و هم افزا در این جهت حرکت کنیم.

دکتر جهان بین با دعوت معاونان به استفاده از تجارب هم اظهار کرد: حتماً چالش ها هستند و ما نباید تسلیم شویم و آنها را حل کنیم و در این زمینه خوب است هر معاونی با چالشی مواجه شد در ابتدا با چند نفر از معاونین تماس بگیرد و چه بسا تجربه ای داشته باشند که آن تجربه به حل مساله کمک کند.

در این سفر دکتر جهان بین به همراه تنی چند از مدیران با حضور در منزل شهید بواس ضمن دیدار و گفت و گو با پدر و مادر این شهیدبزرگوار به مقام آن شهید معظم ادای احترام کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1188714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =