دانشجویان متأهل علوم پزشکی حمایت می‌شوند/ انتقالی بدون پرداخت شهریه

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خواستار حمایت ویژه‌تر از دانشجویان متأهل در بهره‌مندی از خدمات و حمایت‌های دوران دانشجویی شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، عباس شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در نشست ویدئو کنفرانس قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که با حضور مسئولان این قرارگاه در سراسر کشور از جمله دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، گفت: حمایت ویژه‌تر از دانشجویان متأهل در بهره‌مندی از خدمات و حمایت‌های دوران دانشجویی مورد تاکید است.

۴۲ دانشکده و دانشگاه علوم‌پزشکی خوابگاه متاهلی ندارند

وی تصریح کرد: ما در اسفند ماه سال گذشته برگزاری دوره آموزشی ویژه مبلغان و روحانیون را با میزبانی دانشگاه علوم پزشکی قم داشتیم تا از ظرفیت‌های این گروه در حوزه جوانی جمعیت و موضوعات تبلیغی آن استفاده شود.

شیراوژن اضافه کرد: پیشنهاد دیگرمان حمایت ویژه‌تر از دانشجویان متأهل بوده در بهره‌مندی از خدمات و حمایت‌های دوران دانشجویی بوده و اینکه این گروه از دانشجویان با مجردها یکسان نباشند، ضمن اینکه توصیه کردیم که دانشجویان متأهل و دارای فرزند از امتیاز انتقالی بدون پرداخت شهریه استفاده کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ما در بحث فرهنگ‌سازی‌ها و اطلاع‌رسانی‌های حوزه جوانی جمعیت اقدامات مؤثری را با همکاری معاونت بهداشت و روابط عمومی وزارتخانه داشتیم و در جهت انعکاس هرچه بهتر این اقدامات و اثربخشی آن در سطح جامعه خواستار همراهی رسانه‌ها در جهت انتشار حداکثری شدیم.

جایگاه مناسب دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رنکینگ کارنامه جوانی 

همچنین محمد احمدیان مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مسئول دبیرخانه قرارگاه جوانی جمعیت این دانشگاه هم در این نشست، گفت: کارنامه جوانی جمعیت کشور و وضعیت دانشگاه‌ها قابل قبول بوده و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رنکینگ کشوری کارنامه جوانی جمعیت در جایگاه خوبی قرار گرفته است.

وی افزود: جلسات استانی با حضور استاندار برگزار می‌شود و باید اشاره کنیم که عملکرد این دانشگاه در سطح استانی همانند سطح ملی قابل توجه بود و این عملکرد با تقدیر استاندار خراسان رضوی همراه بود.

احمدیان بیان کرد: راه‌اندازی سامانه باروری سالم اقدام شاخص دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه فرزندآوری بوده، موضوعی که نقش بسزایی در بحث تحقق اهداف مدنظر در حوزه جوانی و افزایش جمعیت دارد.

در این نشست نمایندگان معاونت‌های بهداشت، درمان، تحقیقات و فناوری و فرهنگی و دانشجویی وزارتخانه و مسئولان کمیته‌های مختلف قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور از جمله مشهد طرح‌های پیشنهادی خود را در جهت اجرای هرچه بهتر برنامه‌های حوزه جوانی جمعیت و همچنین طرح سلامت خانواده ارائه کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1188855

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =