سه‌شنبه گرمترین روز تهران / دمای هوا به ۴۰ درجه می‌رسد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افزایش دما هوای تهران به ۳۹ درجه طی فردا خبر داد و گفت: ملاک اعلام دمای شهر تهران، ایستگاه مهرآباد است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، صادق ضیائیان با اشاره به اینکه حداکثر دما هوای دیروز تهران ۳۸ درجه سانتیگراد بود، اظهار کرد: در استان تهران ایستگاه‌های متعدد هواشناسی داریم که دماهای متفاوتی را اعلام می‌کنند.

هواشناسی ایران/ روند تدریجی کاهش دما در نوار شمالی از سه‌شنبه

وی با بیان اینکه ملاک عمل سازمان هواشناسی برای اعلام دمای شهر تهران، ایستگاه مهرآباد است، افزود:‌ بر این اساس امروز دمای هوا در تهران به ۳۹ درجه افزایش می‌یابد و پیش‌بینی می‌کنیم فردا نیز حداکثر به ۳۹ درجه برسد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی بیان کرد: مهرآباد یکی از ایستگاه‌های بسیار قدیمی هواشناسی کشور است که بالای ۶۰ سال آمار و داده دارد؛ این مرکز داده‌های بلندمدت،‌ نیروی انسانی ماهر و کارشناسان قوی دارد، به همین دلیل ملاک ما برای اعلام دمای شهر تهران است.

ضیائیان همچنین با بیان اینکه روند کاهشی دما در شمال غرب کشور آغاز شده است، گفت: از فردا کاهش دما در نوار شمالی آغاز می‌شود اما برای جنوب به‌ویژه جنوب غرب، گرما تداوم دارد؛ این وضعیت تا روز چهارشنبه ادامه دارد و بعد ازآن روند صعودی افزایش دما در این مناطق متوقف می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1189001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =