هواشناسی ایران / صدور هشدار سطح نارنجی درباره وزش باد در مناطق جنوبی کشور

کارشناس هواشناسی گفت: هشدار سطح نارنجی برای افزایش سرعت وزش باد و رسیدن ارتفاع امواج به ۲ متر در سواحل جنوبی کشور صادر شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، کبری رفیعی کارشناس هواشناسی گفت: هشدار سطح نارنجی برای  افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع موج تا دو متر از امروز تا روز پنج شنبه صادر شده است.

هواشناسی ایران/ ورود سامانه بارشی به کشور

به گفته کارشناس هواشناسی، افزایش سرعت وزش باد تا محدوده ۳۸ نات (حدود ۷۰ کیلومتر بر ساعت) و افزایش ارتفاع امواج بین ۱ تا ۲ متر در سواحل جنوبی کشور و بیش از ۲ متر در فراسواحل استان بوشهر و خوزستان پیش بینی می شود.

او می‌گوید: نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس، در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و خوزستان درگیر این سامانه خواهند بود. غرق شدن شناگران و غواصان، اختلال در ترددهای دریایی با شناورهای سبک و نیمه سنگین و صیادی، اختلال در تردد شناورهای مسافربری و آسیب به تورهای صیادی وقفس‌های پرورش ماهی و ایجاد اختلال در فعالیت‌های دریایی درسواحل و فراسواحل از جمله مخاطرات این سامانه است.

رفیعی گفت:  اجتناب از فعالیت‌های شنا وغواصی، جلوگیری از تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و صیادی و انجام فعالیت‌های تفریحی دریایی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت تردد کشتی‌های تجاری و فعالیت‌های دریایی فراساحل توصیه می‌شود.

او گفت: در حال حاضر دمای هوای تهران به ۴۰ درجه رسیده و این افزایش دما همچنان تا پایان هفته ادامه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1189466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =