سردار سلامی: تحریم‌ها دیگر کارآمد نیست 

فرمانده سپاه پاسدارن گفت: هم اکنون تحریم‌ها دیگر کارآمد نیست و ما تمام فرومول‌های آن را شناخته‌ایم. 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران در مراسم افتتاحیه بیست‌وهشتیمن دوره طرح ولایت که امروز ۲۳ تیرماه برگزار شد، گفت: حضور در جمع برگزیدگان و نخبگان انقلابی و متعهد برای بنده افتخار است‌. 

هشدار سرلشکر سلامی به دشمنان/ طومار کسی که بخواهد کشور را ناامن کند درهم می‌پیچیم

وی گفت: طرح ولایت میراث آیت الله مصباح یزدی است. بسیج دانشجویی هم به خوبی،  طرح به جا مانده از آن فاضل  را در مسیر تبیین اندیشه ها و افکار جوانان پیش برد. 

سردار سلامی بیان کرد: طرح ولایت نقش تاثیر گذاری در شکل‌دهی افکار جوانان دارد. خدا را شاکریم که این طرح  سال به سال بهتر برگزار می‌شود. 

رئیس سپاه پاسدارن گفت: دانشگاه مبدا تمام تحولات است. این یک حقیقت و کلید واژه در فرمایشات امامین انقلاب اسلامی است. 

وی افزود: شاکله یک جامعه در دانشگاه شکل می‌گیرد. هویت کشور و  شخصیت یک ملت در  پژواک افکار جامعه است. بنابراین دانشگاه منشا ساخت اندیشه و تفکر یک جامعه است. 

سردار سلامی با تصریح بر اینکه تفکر سیاسی یک کشور و امت در دانشگاه‌ها شکل می‌گیرد، گفت: استقامت در برابر فشارهای سیاسی و خروج از انزوا سیاسی یا ادغام در جامعه جهانی ، پذیرین یا ایستادگی مقابل قدرت های جهانی، محصول تفکر سیاسی یک جامعه است. 

فرمانده سپاه پاسدارن با تاکیر بر اینکه دانشگاه جهت‌گیری اصلی حرکت یک کشور و ماهیت فکر سیاسی آن کشور است، گفت: دانشگاه منشا هویت فرهنگی جامعه است. ارزش‌های فرهنگی جامعه که مناسبات آن جامعه را مشخص و تعیین می‌کند،  در دانشگاه شکل‌ می‌گیرد. 

وی اضافه کرد: نسبی گرایی اخلاقی از جمله ارزش‌های فرهنگ غرب است. حاصل این تفکر هم طوفان سیاه فرهنگی است که هم اکنون ابتذال آن در جهان قابل مشاهده است. 

فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه دو مکتب در دانشگاه‌ها و کشورها وجود دارد؛  گفت: برخی دانشگاه ها در غرب تفکر تسلیم و تن دادن به معاهده ساخته شده قدرت‌ها را تجویز می‌کنند. دلنشگاه‌های ایران هم اندیشه ایستادگی و آزادگی را به دانشجویان تعلیم می‌دهند. این دو مکتب فکری در دانشگاه‌ها، دو جامعه با تفکرات مختلف را می‌سازد. 

وی گفت: اقتصاد، مدیریت، ثبات خانواده و آرامش و امنیت، پیشرفت، رفاه، اقتدار، قدرت، شکوه، تمدن همه این‌ها محصول پروش تفکر در دانشگاه‌ها است. دانشجویان هم عنصر اصلی این حقیقت هستند. 

سردار سلامی ادامه داد: هم اکنون دانشجویان باید با مفاهیم و معانی و تعالیم آسمانی اسلام آشنا شوند. تا جامعه ما برای حاکمیت بخشنیدن به ارزش های الهی بیشتر آماده شود. 

فرمانداه سپاه با اشاره به اهمیت نقش دانشجویان یادآور شد: دانشجو معیار تشخیص مبانی سیاسی و مظهر اقتدار یک کشور است. دانشجویان افسران جنگ نرم هستند. 

وی گفت:  مقام معظم رهبری همواره بر تقویت اندیشه معنوی دانشجویان توصیه کرده‌اند. در این راستا بسیج دانشجویی ماموریت ویژه بر عهده دارد. 

سردار سلامی با بیان اینکه ما در این ۴۵ سال از میدان  نابرابر عبود کرده ایم، گفت: ما همواره در نقطه تهاجم تمام دشمنان قرار داشتیم و خواهیم داشت‌. بنابراین برای اینکه انقلاب با قلمروی آرمانی  پا به عرصه تحولات جهان بگذارد، مجاهدت‌های بسیاری شده است. 

فرمانده سپاه  گفت: انقلاب موصوعاتی مانند تحقق عدالت، حفظ حرمت و کرامت انسان  آزادگی ، طهارت اخلاقی، حاکمیت بخشیدن به فضایل را به جهان عرصه کرده است. این موضوع برخلاف تفکر نظام سلطه است. 

وی گفت:  تاکنون جوانان تمام سختی‌ها و موضوعاتی که درباره انقلاب مرور کرده‌اند، بواسطه تاریخ ا از بزرگان شنیده‌اید، اما در حال حاضر شاهد یکی از پر خطرترین پیچ‌های تاریخ بودید. و از نزدیک نقشه های دشمنان را مشاهده کرده‌اید. 

سردار سلامی گفت: همواره در میدان‌های جنگ نابرابر، نصرت و رحمت الهی شامل انقلاب اسلامی بوده است. 

فرمانده سپاه با اشاره به اینکه ما در تمام جنگ‌ها در میدان نابرابر با قدرت‌های جهانی قرار داشته‌ایم، گفت: ما در تمام جنگ‌ها از جنگ تحمیلی تا جنگ ترکیبی و اقتصادی حال حاضر، انقلاب ابزار و کمیت‌ها برتر را نداشته است. ولی با لطف خداوند نتیجه نهایی تمام این میدان‌ها انقلاب و تفکر آزادگی است. 

وی گفت: در حال حاضر دشمنان هر  موضوعی که در علم فیزیک در دانشگاه‌ها تدریس می‌کنند را همان علم را هم در  سیاست شبیه سازی می‌کنند. این بزرگترین اشتباه دشمنان است. 

سردار سلامی با بیان اینکه دشمن به دنبال این است که ذهن ما را از تعادل خارج کند، گفت: برای همین نیز دشمن همواره قصد تهاجم به رهبر انقلاب دارد، برای اینکه ایشان نقطه ثقل و تعادل نظام و انقلاب اسلامی است. تا زمانیکه رهبر انقلاب باشد، حال نظام هم خوب خواهد بود. 

فرمانده سپاه با بیان اینکه رویای تجزیه و تولید اغتشاش در کشورمان، عقبه جهانی دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1189595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =