نشست هم اندیشی «حجاب گوهری در صدف وجود» برگزار شد

به مناسبت گرامیداشت هفته حجاب و عفاف؛ نشست هم اندیشی اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی با موضوع «حجاب گوهری در صدف وجود» واحد سنندج برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، به مناسبت هفته حجاب و عفاف و به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی کردستان، نشست هم اندیشی اساتید و کارکنان این دانشگاه با عنوان «حجاب گوهری در صدف وجود» برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی فرج الله جایگاه متعالی و برجسته زنان در قرآن کریم را خاطر نشان کرد و با مراجعه به آیات متعددی از جمله آیه 61 سوره آل عمران، آیه 35 سوره احزاب و آیه97 سوره نحل  به عدم تفاوت ها و برابری ها در آیات قرآن برای زنان و مردان اشاره کرد و افزود: این نکته که تفاوتهای شغلی و کاری را بین زن و مرد نباید نادیده گرفت و  رسالت ویژه زنان دانشگاهی در هر مرتبه و جایگاه در نشر فرهنگ حجاب و عفاف باید مورد توجه قرار گیرد و تبلیغ آن وظیفه همگان برابر با وسع و شرایط هر فرد است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی کردستان با بیان این مسئله که از بایست از دیدگاه علمی، قرآنی، اجتماعی و عرفی به نشر آن در مجموعه دانشگاهی بپردازیم افزود: دشمن سعی در ایجاد دودستگی در جامعه را داشت. یک دسته بی حجاب و یک دسته افراد با حجاب که بین این دو دسته دعوا و آشوب ایجاد کند. اما تحلیل و برنامه ریزی نظام، توطئه دشمنان را خنثی کرد و البته بایستی در عین دفاع از عفاف و حجاب مانع از دودستگی شویم و این جریان را مدیریت کنیم.

در بخش دیگری از این نشست قباد میمنت آبادی رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان با گریزی به تفاوت های بین هنجار و ارزشها؛ گفت: حجاب و عفاف یک ارزش است. باید سعی نماییم آن را به هنجار و رفتار عینی، عملی و ملموس تبدیل کنیم.

در ادامه جلسه حاضرین در جلسه موضوعات مختلف در زمینه حجاب و عفاف را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند و تاکید شد: وظیفه تک تک ما درحفظ موازین اخلاقی، آراستگی و عفاف در محیط دانشگاهی است که علاوه بر رعایت آن به عنوان الگو بتوانیم در جهت تبلیغ و نشر آن هم گام های ارزشمند و موثری را برداریم و قطعا توصیه و نصیحت توسط عموم جامعه دانشگاهی بسیار موثرتر از مسئولین خواهد بود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1189709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =