مهران رجبی تحریم شد؟

مهران رجبی بازیگر سینما و تلویزیون این روزها در سریال «مادر سوجان» به ایفای نقش می‌پردازد و اما سینما پیشنهادی به او نمی‌دهد؛ او اعتقاد دارد سینما در طول این‌ سال‌ها به بازیگران تلویزیون کم‌لطف بوده است.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، مهران رجبی نام‌آشنایی برای مخاطبان هنر هفتم است. او بیش از سه دهه فعالیت کارنامه بسیار بلندبالایی از فیلم‌های سینمایی، سریال‌های تلویزیونی و حضور در نمایش‌خانگی دارد. او فضای اجرای تلویزیونی را در برنامه «خودمونی» هم تجربه کرده است. 

فصل بعدی سریال پایتخت در راه است؟

شوخی‌های فضای‌مجازی و تهدید و توهین به او، به جایی رسیده که همه درباره‌اش صحبت می‌کنند. حتی همکاران مهران رجبی که یا به خاطر دستمزد و یا هرگونه موضوع دیگر کمتر به عنوان بازیگر در سریال‌های تلویزیونی حضور دارند یا حتی فیلم سینمایی، نامِ‌ او را به کنایه می‌برند که اگر ما نیستیم او هست. 

کلیپ‌های متعدد و تصاویر زیادی از «رجبی» در فضای‌مجازی می‌بینیم که طعنه به فعالیت‌های این روزهایش زده اند. نکته‌ای که این روزها مطرح می‌شود پست‌های اعتراضی برخی از هنرمندانی است که شنیده می‌شود در پروژه‌هایی حضور دارند و به کار عادی‌شان برگشته‌اند. اما هنوز مشخص نیست چرا به ظاهرسازی‌های خود ادامه می‌دهند؟ 

خبری از مهران رجبی دست به دست می‌شود؛ سینما پیشنهادی به او نمی‌دهد. این جمله را از او در فضای‌مجازی دیده‌ایم؛ بازیگر سینما و تلویزیون در اظهارنظری اعلام کرده که هیچ پیشنهادی برای حضور در فیلم‌های سینمایی در ماه‌های اخیر نداشتم، طبیعی است به واسطه هجمه فضای مجازی کمتر روی فردی که در این حوزه با حملات متعدد مواجه شده سرمایه‌گذاری کند.

این موضوع را از مهران رجبی پیگیری کردیم. این‌گونه پاسخ داد: من این روزها جلوی دوربین سریال «مادر سوجان» در گیلان هستم و از طرفی با انرژی جدیدی قصد داریم فصل جدید برنامه «خودمونی» را با تغییراتی آماده کنیم. این‌طور نیست که بیکار باشیم اما این کم‌لطفی را سینما عمدتاً به تلویزیونی‌ها داشته است. 

رجبی در پاسخ به این سؤال که آیا گروهی در سینما برای برخی بازیگران محدودیت ایجاد می‌کنند، افزود: این نکته هم می‌تواند باشد؛ اما به هر حال سینما از چهره‌هایی استفاده می‌کند که کمتر در تلویزیون دیده شده باشند. اساساً سینماگرها با تلویزیونی‌ها فرق دارند و سینما از کسانی بیشتر استفاده می‌کند خصوصاً در نقش‌های اصلی کمتر چهره‌شان دیده شده باشد. این اتفاق برای ما در شبکه نمایش‌خانگی هم می‌افتد چون بیشتر دنبال صنعت و پولسازی و بحث‌های تجاری‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در بسیاری از صنوف دیگر هم این باندبازی‌ها و گروه‌بازی‌ها وجود دارد اما سینما سروصدایش بیشتر است. خدا رزق می‌دهد و  خیلی نباید به این مسائل فکر کرد. من تا 4، 5 ماه دیگر در سریال «مادر سوجان» به کارگردانی حسین تبریزی کار خواهم داشت و بعد از آن هم به «خودمونی» فکر می‌کنم.

رجبی همچنین درباره جزئیاتی از این سریال تلویزیونی (مادر سوجان) گفت: فیلمبرداری این کار سال گذشته آغاز شده بود اما به دلایل مالی برای مدتی فیلمبرداری آن تعطیل شد اما با رفع مشکلات پیش آمده، چند هفته‌ای است که بازی ما در این کار آغاز شده است.این کار یک مجموعه 300 قسمتی خواهد بود که در لاهیجان جلوی دوربین رفته و من یکی از نقش‌های اصلی آن را من برعهده دارم. 60 قسمت این سریال توسط فریدون حسن‌پور نوشته شده و دیگر قسمت‌ها نیز به زودی به نگارش در خواهد آمد. در این کار با ثریا قاسمی همبازی‌ام. 

این بازیگر سینما و تلویزیون در پاسخ به این سؤال که برخی درباره تهدید شدن شما هم صحبت‌هایی کرده‌اند صحت دارد، افزود:  بسیار زیاد تهدید شدم. اصلاً تهدید و توهین نمک زندگی هر آدم معروفی است که بناست روشنگری کند. همین روزها هم تهدید می‌شوم و توهین می‌شنوم اما کار درست را باید با شهامت، رشادت و شجاعت انجام داد و دل به تهدید کسی نبست. اگر این وابستگی و دلبستگی اتفاق بیفتد در واقع فرد در فضای‌مجازی غرق شده است. 

بازیگر سریال‌ِ «آزادی مشروط» به دامنه تهدیدها و توهین‌ها اشاره کرد و افزود: این تهدیدها اگر از داخل هم باشند ریشه در خارج دارد. الان همه توهین‌ها و تهدیدها ریشه خارجی دارند. ایرانیان پاک نهاد کمتر اهل کلمات بد هستند و به هر حال کسانی که از ایران دورند کمی وارد فضای توهین و تهدید شده‌اند. تهدیدها معمولاً عام‌اند؛ بخشی می‌گویند تلویزیون کار نکن، بخشی می‌گویند هرچه ما می‌گوییم همان کار را بکن؛ این «هم‌ها» وجود دارد اما ما برای خودمان تفکر، استراتژی و جهان‌بینی داریم. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1190557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =