صعود دلار جهانی قیمت طلا را نزولی کرد

وضعیت بازارهای جهانی در روزهای اخیر از افت ۲/ ۱ درصدی طلای جهانی حکایت دارد. بر این اساس فلز زرد که پس از سقوط دلار جهانی به محدوده دو رقمی به سقف کانال ۱۹۰۰ دلاری رسیده بود به کانال ۱۰۰ واحدی قیمت ۱۹۶۲ دلار را به ثبت رساند.

​​​​​به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، در بحبوحه تنگنای بازار کار ایالات‌متحده، وزارت کار اعلام کرد که تعداد آمریکایی‌هایی که درخواست‌های جدید برای دریافت مزایای بیکاری ارائه کردند، هفته گذشته به‌طور غیرمنتظره کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح در دو ماه گذشته رسیده است.

قیمت طلای جهانی در آستانه یک افزایش هفتگی

این درحالی است که دارایی‌های بازار کریپتو نیز واکنش منفی خود را از تقویت دلار جهانی اعلام کردند و در مسیر نزولی قرار گرفتند. از این‌رو بزرگ‌ترین دارایی رمزارزها روند معاملاتی روز گذشته را با افت ۱/ ۲ درصدی آغاز کرد و در ساعت مذکور با قیمت ۲۹ هزار و ۷۴۴ دلار معامله شد. با توجه به عوامل مذکور سوالی که مطرح می‌شود این است که چه عواملی سبب شده تا بازارها مسیر خود را تغییر دهند؟ در پاسخ به این سوال باید به افت شاخص دلار در پی انتشار گزارش درخواست مزایای بیکاری آمریکا اشاره کرد.

در بحبوحه تنگنای بازار کار ایالات‌متحده، وزارت کار اعلام کرد که تعداد آمریکایی‌هایی که درخواست‌های جدید برای دریافت مزایای بیکاری ارائه کردند، هفته گذشته به‌طور غیرمنتظره کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح در دو ماه گذشته رسیده است. گفتنی است که این دومین کاهش متوالی هفتگی گزارش شده از سوی وزارت کار است و این سیگنال را به تحلیلگران می‌دهد که وضعیت بازار کار ظرفیت پذیرش بیشتر سیاست‌های انقباضی را دارد و این امر می‌تواند از ورود اقتصاد این کشور به رکود جلوگیری کند.

در این میان کریستوفر روپکی، اقتصاددان آمریکایی تاکید کرد: ابرهای رکود در آمریکا پراکنده شده است؛ زیرا اخراج کارمندان از شرکت‌ها و موسسات کاهش یافته است، مطالبات اولیه برای مزایای بیکاری دولتی در هفته منتهی به 15 ژوئیه 9هزار مورد کاهش یافت و به 228هزار رسید. در پی این امر برخی از افراد صاحب‌نظر در این حوزه اعلام کردند که انتظار می‌رود بانک مرکزی ایالات‌متحده پس از حذف افزایش نرخ در ماه ژوئن، چهارشنبه آینده افزایش نرخ‌ها را از سر بگیرد.

عملکرد احتمالی این نهاد سبب شد تا شاخص دلار واکنش مثبت خود را اعلام کند و با صعود به کانال 101 واحدی بار دیگر در بازه سه رقمی قرار بگیرد. در این میان ‌برخی از اقتصاددانان عقیده دارند که با توجه به داده‌های اقتصادی آمریکا در ماه اخیر، سیگنال رکود در آمریکا به میزانی که مقامات متصورهستند، قوی نیست. تحلیلگران درباره این موضوع تاکید کردند که داده‌های ارائه شده کمی اغراق‌آمیز است و برای اطمینان از این موضوع باید تا گزارش بعدی وزارت کار منتظر ماند. آنها همچنین در خصوص نشست فدرال رزرو در 26 ژوئیه گفتند که احتمال افزایش نرخ بهره بسیار است، اما می‌تواند آخرین عملکرد انقباضی فدرال رزرو باشد. از این‌رو باید گفت که افزایش شاخص دلار ادامه‌دار نخواهد بود و بازارها به مسیر سابق خود باز خواهند گشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1190639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =