طب سنتی/ فواید هل برای سلامتی بدن

هل فواید زیادی برای سلامتی بدن و جلوگیری از ابتلا به برخی بیماری ها دارد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، هل حاوی درصد بالایی از ویتامین‌ها و مواد مغذی است که باعث کمک به سلامت بدن و محافظت از آن در برابر بیماری‌ها و مشکلات جسمی می‌شود.

 فواید هل عبارتند از:

۱. بهبود سلامت دستگاه گوارش

بر اساس یک مطالعه هندی، هل می‌تواند در آشپزی نه تنها برای طعم، بلکه برای بهبود هضم غذا نیز استفاده شود. این ادویه متابولیسم را تحریک می‌کند، زیرا خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد.

طب سنتی/ دمنوش گل رز و خواص آن

هل همچنین به عنوان محرک ترشح اسید صفراوی در معده شناخته شده است که به هضم، کاهش وزن و متابولیسم مناسب چربی کمک می‌کند. این ادویه همچنین از سایر بیماری‌های گوارشی مانند رفلاکس اسید، سوزش سر دل، اسهال و سایر بیماری‌ها جلوگیری می‌کند.

۲. تقویت سلامت قلب

خواص آنتی اکسیدانی هل می‌تواند سلامت قلب را تقویت کند. هل همچنین حاوی فیبر است. فیبر یک ماده مغذی است که می‌تواند به کاهش سطح کلسترول و بهبود سلامت قلب کمک کند.

 این ادویه همچنین می‌تواند سطح فشار خون را کاهش دهد که برای قلب مفید است. یک قاشق چای خوری گشنیز و کمی هل را با یک لیوان آب هلوی تازه میل کنید.

۳. پیشگیری از سرطان

هل می‌تواند یک درمان طبیعی برای سرطان باشد. چندین مطالعه حیوانی نشان داده اند که می‌توان از این ادویه برای پیشگیری، به تاخیر انداختن و حتی معکوس کردن شکل گیری سلول‌های سرطان استفاده کرد.

طبق یک مطالعه قبلی، مصرف پودر هل باعث کاهش شکل گیری تومورها و همچنین کاهش التهاب عمومی می‌شود که رشد سلول‌های سرطانی را مهار کرده و آن‌ها را از بین می‌برد.

۴. خاصیت ادرارآوری هل

هل دارای خواص دیورتیک است که می‌تواند در موارد فشار خون بالا، نارسایی قلبی و صرع مفید باشد. خواص دیورتیک هل به سم زدایی نیز کمک می‌کند.

۵. کمک به مبارزه با افسردگی

بر اساس یک گزارش بهداشتی، هل در واقع می‌تواند به افراد در غلبه بر افسردگی کمک کند.

۶. کمک به مبارزه با آسم

هل در مبارزه با علائم آسم مانند خس خس سینه، سرفه، تنگی نفس و گرفتگی قفسه سینه نقش دارد. این ادویه با تقویت گردش خون در ریه‌ها تنفس را آسان می‌کند. همچنین با تسکین غشاهای مخاطی با عفونت‌های مرتبط مبارزه می‌کند.

۷. کمک به درمان دیابت

هل سرشار از منگنز است، ماده معدنی که می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد. البته تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.

۸. بهبود سلامت دهان و دندان

هل دارای خواص ضد میکروبی است که به سلامت دهان کمک می‌کند. این ماده می‌تواند از دهان در برابر پاتوژن‌ها مانند استرپتوکوک موتانس محافظت کند. طعم تند هل جریان بزاق را تحریک می‌کند که این امر می‌تواند به جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1190692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =