مصدق: پلیس بر اساس قانون به وظیفه خود دربرابر بی‌حجابی عمل کند

معاون اول قوه قضائیه گفت: پلیس باید مقتدرانه و براساس قانون به وظیفه خود در قبال برخورد با بی‌حجابی و بدحجابی، عمل کند و قوه قضاییه از پلیس مقتدر که براساس قوانین عمل کند، حمایت می‌کند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مصدق امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید دادگستری خراسان رضوی در مشهد اظهارداشت: سال گذشته، سال مهمی برای قوه قضاییه بود و نوع چالش‌هایی که قوه قضائیه به ویژه در حوزه اجتماعی و امنیتی با آن مواجه بود، در مقایسه باچهار دهه گذشته، بی‌نظیر بود.

مصدق: حبس کردن یک فعال اقتصادی مشکلی را حل نمی‌کند

وی خاطرنشان کرد: دشمنان جمهوری اسلامی برای تضعیف کشور ایران، برنامه‌های دقیق و مخربی را سال گذشته در نظر داشتند و فوت مهسا امینی بهانه‌ای شد که دو ماه زودتر به فعالیت‌های خرابکارنه خود دست بزنند.

‌مصدق درباره هجمه‌های  لایحه حجاب نیز گفت: آنچه که قوه قضائیه تحت لایحه حجاب، تنظیم کرده است، بخشی از این لایحه بوده و در حال حاضر این لایحه در مجلس شورای اسلامی در سه کمیسیون تخصصی در دست بررسی است و در صورت به نتیجه رسیدن، به صورت علنی درخصوص آن بحث خواهد شد.

معاون اول قوه قضائیه اذعان کرد: پلیس باید مقتدرانه و براساس قانون به وظیفه خود در قبال برخورد با بی‌حجابی و بدحجابی، عمل کند و  قوه قضاییه از پلیس مقتدر که براساس قوانین عمل کند، حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه عدالت و اهداف آن با آمار عملکرد محقق نمی‌شود بلکه  مردم باید اجرای عدالت را احساس کنند و طعم امنیت را بچشند افزود: یکی از راهبردهای قوه قضاییه در دوره تحول و تعالی برنامه محوری است؛ در این دوره قوه قضاییه نباید هیجانی عمل کند و همه برنامه‌های آن به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت،براساس اسناد بالاستی تدوین شده است.

مصدق عنوان کرد: اسناد بالا دستی قوه قضاییه که اسناد دستگاه قضایی براساس آن‌ها تدوین شده، عبارت از "بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، سیاست‌های کلی قضایی ابلاغی رهبر معظم انقلاب، موارد مندرج در حکم رئیس قوه قضاییه توسط رهبری، بیانات سال گذشته رهبری در دیدار با مسئولان قضایی، سیاست‌های کلی برنامه هفتم و سند تحول قضایی" است.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: امروز برنامه‌های قوه قضاییه، از برنامه محور به سمت هدف محور رفته است البته  تا سال گذشته برنامه‌های دستگاه قضا، ماموریتی بود، یعنی دادگستری‌های سراسر کشور وظیفه داشتند به تعداد خاصی پرونده رسیدگی و آن‌ها را مختومه کنند، اما احساس کردیم این موارد کافی نیست و برنامه‌ها باید هدف محور باشد و هدف دستگاه قضایی، ایجاد رضایت مردم، اجرای عدالت و احقاق حق است.

گفتنی است در این مراسم از  تلاش‌های غلامعلی صادقی تجلیل و حکم حجت السلام والمسلمین حمزه خلیلی به عنوان ریاست کل دادگستری خراسان رضوی و ریاست شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان، ابلاغ شد.ضمن اینکه رئیس قوه‌قضاییه در حکمی، غلامعلی صادقی، رئیس کل پیشین دادگستری خراسان رضوی را به عنوان عضو معاونت دیوان عالی کشور منصوب کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1190730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =