پیش‌بینی بورس یکشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۲

 در جریان معاملات روز جاری در بازار اوراق بهادار تهران شاخص کل با نوسان کوچکی همراه شد اما در ادامه با افت همراه شد و شاخص کل بورس تهران در نهایت در پیان معاملات روز جاری با افت 3 هزار و 700 واحدی کار را تمام کرد تا همچنان عدد شاخص کل کمتر از 2 میلیون واحدی بماند.

 به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، در معاملات امروز بازار سهام، نماد حکشی با افشای اطلاعاتی که در سامانه کدال مطرح کرده بود بیشترین تأثیر منفی را روی شاخص کل داشت. حکشتی یکی از علل افت سود عملیاتی خود را کاهش هزینه‌های حمل نقل جهانی اعلام کرده است. اخابر، شستا و شبندر دیگر نمادهای تأثیرگذار منفی در بازار منفی روز جاری به‌حساب می‌آمدند.

بیشتر بخوانید:

زمان برداشت سهام نوزادان در بورس مشخص شد

 ارزش معاملات نیز در انتهای روز روی رقم 6 هزار میلیاردتومانی ایستاد و ارزش بازار حدود 7 هزار همتی ثابت ماند.

روزنامه ایران اقتصادی در گزارشی اعلام کرد که بهمن عبداللهی، عضو شورای‌عالی بورس گفت: گاهی اطلاعات و اخبار با اهدافی مشخص در فضای مجازی منتشر می‌شود که تأثیراتی بر بازار سهام می‌گذارد. همچنین اقدامات لازم از سوی سازمان بورس و شورای‌عالی بورس در دستور کار قرار گرفته و برای جلوگیری از این فعالیت‌ها با قوه قضائیه هماهنگی لازم انجام شده است.

 عظیم ثابت نیز در مصاحبه با خبرگزاری بازار سرمایه اعلام کرد که «در تلاشیم تا صنعت کارگزاری از تک‌محصولی بودن یعنی (اکتفا به کارمزدها) خارج شود و از پتانسیل‌های خود در حوزه‌های آموزشی، فرهنگ‌سازی، فرصت‌های اعتباری و غیره بهره گیرند.»

 بررسی تکنیکالی شاخص بورس تهران

 در جریان معاملات روز جاری شاخص کل تقریباً بدون تغییر کار خود را تمام کرده بود شاخص در محدوده 2 میلیون واحدی ایستاده است. محدوده‌ای که مدت‌ها است در خصوص آن صحبت کرده‌ایم و این روزها در حال سپری‌کردن روزهای بی‌رمق بازار هستیم. ارزش معاملات پایین، عدم ورود نقدینگی خوب به نمادها و ثابت ماندن عدد شاخص کل در همین محدوده نشان از بی‌رمقی بازار است.

 انتظاری که این روزها اهالی تکنیکالیست بازار سرمایه از روند شاخص دارند این است که خط روند اندیکاتور RSI خط روند نزولی فرضی را روبه‌بالا بشکند تا بهانه‌ای باشد برای اعلام اولین سیگنال‌های برگشت بازار و موضوع سطح حمایتی این روزهای بازار را با شکست خط روند را به‌عنوان نشانه‌های برگشت بازار تلقی کنند.

 اوضاع شاخص هم وزن نیز چندان چنگی به دل اهالی بازار نمی‌زند و مدتی است در همین محدوده‌های 700 هزارواحدی ایستاده است. محدود 38 درصدی موج قبلی و بافاصله کم از میانگین 55 روزه که این روزها به‌عنوان یک سطح مقاومتی متحرک در حال نزدیک‌شدن (کم‌شدن مقدار) به شاخص هم وزن است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1191716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =