فراخوان بورس تحصیلی هوش مصنوعی از اوایل شهریور صادر می‌شود

مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان از صدور فراخوان بورس تحصیلی هوش مصنوعی مانند سایر علوم نوظهور در اوایل شهریورماه خبر داد.

محمد محمدی مسعودی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه هوش مصنوعی در حوزه رشته‌های نوظهور و بین رشته‌ای در دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد، گفت: طراحی و اعطای بورس تحصیلی در این رشته‌ها جزو اولویت برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان امور دانشجویان است.

بیشتر بخوانید:

ارتقای دوره‌های کارشناسی ارشد با استفاده از هوش مصنوعی/ برخی دروس حذف خواهند شد

وی با تصریح بر اینکه پیش‌تر در نامه‌ای از دانشگاه‌ها خواسته‌ایم که عناوین رشته‌های علوم نوین مورد نیاز خود را پیشنهاد دهند، گفت: در ادامه ما نیز با طراحی بورس تحصیلی، نیاز دانشگاه‌ها را پاسخ می‌دهیم. به این صورت که بر اساس نیاز دانشگاه‌ها، دانشجویان در این رشته‌های خاص بورسیه می‌شوند تا در آینده هیئت علمی همان رشته‌ها در دانشگاه محل تحصیل خود شوند. 

مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان درباره بورس‌های رشته‌ های تحصیلی بیان کرد: در حال حاضر فراخوان این بورس‌ها به دانشگاه‌ها اعلام شده است. به عنوان مثال کارگروه بورس تخصصی هنر تشکیل و به تصویب شورای مرکزی بورس رسیده و هفته آینده فراخوان آن صادر می‌شود.

وی با اشاره به بورس‌های تحصیلی بین‌ رشته‌ای و علوم نوظهور مطرح کرد: برخی دانشگاه‌ها برای دریافت این بورس‌ها اعلام نیاز کرده‌اند. نتایج لازم جمع بندی می‌شود و فراخوان آن اوایل شهریور ماه  صادر خواهد شد.

محمدی مسعودی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه بورس علوم نوظهور مانند هوش مصنوعی به دانشگاه‌های مطرح کشور داده می‌شود یا خیر، گفت: ما تفاوتی بین دانشگاها قائل نمی‌شویم. تمام دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها می‌توانند بر اساس نیازهای خود، تفاضای دریافت بورس را برای سازمان امور دانشجویان ارسال کنند. 

مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان ادامه داد: تعداد و ظرفیت بورس‌های تحصیلی برای هر دانشگاه‌ را مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تعیین می‌کند. این مرکز بر اساس ظرفیت و زیر ساخت دانشگاه‌ها، آمایش سرزمینی و سیاست‌های کلان وزارتخانه تعداد بورسیه را مشخص می‌کند. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر الان برای رشته هوش مصنوعی بورس تحصیلی در نظر بگیریم، چهار سال بعد می‌توانیم عضو هیئت علمی در این رشته داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1191758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =