بورس صعودی شد/ رشد ۶۲۴۷ واحدی شاخص کل

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۶۲۴۷ واحد همراه شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، دوشنبه (۹ مرداد) شاخص کل بورس با رشد ۹۳۷ واحدی در ارتفاع ۱ میلیون و ۹۶۸  هزار و ۶۰۵ واحدی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

ماجرای توقف فعالیت بورس کالا چیست؟

شاخص کل هم وزن نیز با بیش از ۵۰۰ واحدی در ارتفاع ۹۶۸ هزار و ۶۰۵ واحدی ایستاد.

 رشد ۶۲۴۷ واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات با افزایش ۶۲۴۷ واحد به رقم یک میلیون و ۹۷۳ هزار و ۹۱۴ واحد رسید. همچنین شاخص هموزن با افزایش ۱۷۷۷ واحد به رقم ۶۹۹ هزار و ۱۶۱ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس به بیش از ۶ میلیون و ۹۸۴ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز بیش از ۶.۶ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۳۳۵ هزار معامله و به ارزش ۴۱۱۶ میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز شدند به‌گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۳۲ صدم درصد افزایش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن ۲۵ صدم درصد رشد کردند. شاخص آزاد شناور ۲۸ صدم درصد افزایش یافت. شاخص بازار اول بورس ۳۱ صدم درصد و شاخص بازار دوم بورس ۳۲ صدم درصد رشد کردند.

نمادهای هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تامین، مپنا، فولاد مبارکه، پالایش نفت تهران، گل گهر، بانک ملت و پالایش نفت اصفهان به ترتیب بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بورس را داشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل با ۵۸ واحد افزایش به رقم ۲۶ هزار و ۲۰ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۴۱۶ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس ۴۶۶ هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز بیش از ۵.۸ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۲۰۰ هزار فقره معامله و به ارزش ۲۴۰ هزار میلیارد تومان دادوستد کردند. البته لازم به یادآوری است مطابق روال دوشنبه‌ها، امروز عملیات بازار باز در شبکه بانکی انجام شد که طی آن بیش از ۲.۵ میلیارد اوراق بدهی دولت در قالب ۳۳۳ نوبت معامله و به ارزش ۲۳۷ هزار میلیارد تومان دادوستد شد که ارقام آن در معاملات فرابورس نمایش داده می‌شود.

امروز همچنین نمادهای صبا تامین، ایران خودرو دیزل، سنگ آهن گهرزمین، انتخاب الکترونیک،‌ صنعتی مینو و پتروشیمی تندگویان به ترتیب بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را داشته و نماد فولاد هرمزگان جنوب بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را داشته است.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت فرابورس با ۲۳ صدم درصد افزایش همراه شد، این دو شاخص با معیار هموزن ۴ دهم درصد رشد کردند. شاخص بازار اول فرابورس ۲۶ صدم درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم فرابورس ۲۱ صدم درصد افزایش یافت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1191931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =