بررسی موسسات مشابه سازمان ملی سنجش در جهان/ سوابق تحصیلی، مولفه‌های اصلی پذیرش دانشجو در کره جنوبی

پوشش آموزش افراد از مهدکودک تا آموزش عالی در کره جنوبی باعث شده است که این کشور بتواند سوابق تحصیلی را به عنوان یکی از مولفه‌های اصلی پذیرش دانشجو در برخی از رشته‌ها درنظر بگیرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، طرح تاسیس سازمان ملی سنجش اخیرا از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است. از جمله وظایف این سازمان می‌توان به سنجش، ارزشیابی بیرونی و اعتبارسنجی آموزش اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

جزئیات تاسیس سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور

سید جلال موسوی معاون نظارت و راهبری ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره اهداف این سازمان گفت: کیفیت آموزش در کشور ما شرایط مناسبی ندارد. یکی از اهداف بزرگ تشکیل سازمان ملی سنجش، حذف کنکور است؛ چرا که این سازمان دانشگاه‌ها را ارزیابی کرده و بر این اساس، مدارک تحصیلی اعتبارسنجی می‌شوند. این که کشورهای جهان بدون کنکور، دانشجو پذیرش می‌کند، این است که سازمان ملی سنجش دارند و مدارک تحصیلی اعتبارسنجی می‌شوند.

ایسکانیوز در این راستا در نظر دارد فعالیت موسسات مشابه این سازمان را در کشورهای مختلف جهان بررسی کند. در ادامه موسسه برنامه درسی و ارزیابی کره [(KICE) معرفی شده است.

موسسه برنامه درسی و ارزیابی کره (KICE)، یک موسسه آموزشی و تحقیقاتی دولتی است که در ۱۹۹۸ تاسیس شد. این موسسه نقش مهمی در سیاستگذاری آموزشی، اداره و اجرای ملی و تحقیقات بین‌المللی دارد.

ماموریت اصلی KICE بهبود کیفیت آموزش در سطوح مدرسه (دبستان و متوسطه) و بهبود آموزش عمومی از طریق تحقیق، توسعه برنامه درسی و ارزشیابی آموزشی است. این موسسه همچنین قصد دارد به یک موسسه بین‌المللی در زمینه برنامه‌ریزی درسی تبدیل شود. KICE نقش موثری در زمینه آموزش کره جنوبی ایفا می‌کند. چرا که وظیفه ساماندهی و برگزاری برنامه‌های بلندمدت برای بهبود کیفیت تدریس در مدارس ابتدایی و متوسطه را دارد.

آزمون توانایی تحصیل کالج (CSAT) یکی از مهم‌ترین آزمون‌هایی است که توسط KICE و به سفارش وزارت آموزش، علم و فناوری برگزار می‌شود. این آزمون برای دانشگاه‌ها و آموزش عالی کره ضروری است. ارزیابی پیشرفت تحصیلی (NAEP)، ارزیابی بین‌المللی مانند آزمون مطالعات بین‌المللی ریاضیات و علوم TIMSSH و برنامه برای دستاوردهای بین‌المللی دانشجویی (PISA) از دیگر وظایف این موسسه است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های KICE این است که آموزش افراد را از مهدکودک تا آموزش عالی پوشش می‌دهد. به همین دلیل، این کشور می‌تواند سوابق تحصیلی را به عنوان یکی از مولفه‌های اصلی پذیرش دانشجو در برخی از رشته‌ها درنظر بگیرد. توسعه آزمون های استاندارد در سطوح مختلف برای استانداردسازی سابقه تحصیلی بیشتر مورد نیاز است.

KICE همچنین نقش مهمی در آموزش جهانی ایفا می‌کند. این موسسه با هدف توسعه آموزش بین‌المللی و در همکاری با موسسات و سازمان‌های خارج از کشور، تحقیقات جهانی انجام می‌دهد.   هم‌اکنون ۲۷۶ کارمند شامل افراد ماهر و متخصص در KICE مشغول به کار هستند. از این تعداد ۱۸۴ نفر کارشناس پژوهشی و ۹۱ نفر کارمند اداری هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1191963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =