طرح «حامیم» چشم انداز حرکت جامعه علمی کشور را مشخص می‌کند

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان قم گفت: حامیم چشم‌انداز حرکت کشور و به دنبال آن‌ چشم‌انداز جامعه علمی کشور را که اکنون در کدام نقطه قرار دارد به دانشجویان یادآور می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل پوررضا، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز در رابطه با نقش موثر دانشجویان در شکل‌گیری آینده‌ای روشن برای جامعه اظهار کرد: فراهم کردن زمینه‌های تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی، از عهده‌ی مسئولین خارج است و این دانشجویان پرتوان هستند که می‌توانند با زمینه‌سازی، گفتمان‌سازی و با اهداف متعالی، دوستان، اساتید و جامعه‌ی را به شرکت در این کار بزرگ دعوت کنند.

وی افزود: دانشجویان باید به این توانمندی برسند که مسئولین را نیز در گفتمان‌ها وارد کنند تا نتیجه این گفتمان‌سازی به احیای تمدن اسلامی بیانجامد.

توقف در مسیر انقلاب اسلامی راه ندارد

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه‌های استان قم خاطرنشان‌ کرد: انقلاب اسلامی بعد از پشت سر گذاشتن چهار دهه به دنبال تثبیت بیش از پیش خود در جامعه است و با تمام توان آرمان‌هایش را دنبال می‌کند. این درحالیست‌ که دشمنان، بدخواهان و کسانی که به هر دلیلی نخواستند با آرمان‌های ملت آشنا شوند، همواره مانعی در مسیر پیشرو خواهند بود.

حامیم، دانشجویان فعال را برای حضور موثر در جامعه آماده می‌کند

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل پوررضا، در رابطه با اهداف طرح حامیم گفت: هدف اصلی طرح حامیم توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی برای ایفای نقشی موثر در جامعه است. در واقع این طرح ضمن آگاه‌کردن دانشجویان از برنامه‌ و مسیر کشور در سال‌های آینده، راهکارهایی که به ارتقای کشور در مباحث علمی و عملی برای رسیدن به زندگی خوب و سعادتمندی منجر می‌شود را به دانشجویان ارائه می‌دهد.

او تاکید کرد: حامیم چشم‌انداز حرکت کشور و به دنبال آن‌ چشم‌انداز جامعه علمی کشور را که اکنون در کدام نقطه قرار دارد به دانشجویان یادآور می‌شود. علاوه بر این دانشجویان را با اصلی‌ترین آرزو و هدف ملت بزرگ ایران که تحقق جامعه‌ی تراز اسلامی و احیاء تمدن اسلامی آشنا می‌کند.

وی تشریح کرد: کارگاه‌های آموزشی و رویداد روایت حقایقی که در دوره برگزار می‌شود نیز مبانی معرفتی و شناختی، توجه به مسائل روز جامعه و نحوه‌ی کنشگری مؤثر به دانشجویان را علاوه بر مباحث فرهنگی و زیارت حضرت علی‌بن موسی الرضا(ع) آموزش می‌دهد.

به گفته مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان قم، دومین دوره طرح حامیم در دو گروه دانشجویان خواهر و برادر، اواسط مرداد در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

خبرنگار: فاطمه‌ دده‌بیگی

انتهای پیام/

کد خبر: 1192096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =