آخرین تحولات اوکراین| افسر سابق اطلاعاتی آمریکایی: ارتش اوکراین ماموریت غیرممکنی برعهده گرفته است

اسکات ریتر، افسر اطلاعاتی سابق نیروهای تفنگدار دریایی آمریکا روز پنج شنبه در مصاحبه ای با یک کانال یوتیوب ابراز عقیده کرد که ارتش اوکراین در تلاش های ناموفق خود برای شکستن خطوط دفاعی مستحکم نیروهای مسلح روسیه متحمل خسارات و تلفات سنگینی می شود. 

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، "جان کربی"، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید شب گذشته در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی.ان.ان، اعلام کرد که ایالات متحده هر آنچه را که برای ضدحمله نیاز بوده و مقامات کی‌یف درخواست کردند، به آنها داده است، اما سرعت این عملیات کندتر از آن چیزی است که انتظار می‌رفت، در حالی که زمان به نفع اوکراینی‌ها نیست و ارتش این کشور با رسیدن فصل پاییز با مشکلات بیشتری روبرو خواهد شد. 

بیشتر بخوانید: 

آخرین تحولات اوکراین| انهدام ۱۳ پهپاد اوکراینی در آسمان روسیه

این مقام کاخ سفید در این گفتگو، به سرعت کند ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین اشاره کرد و یادآور شد: «حتی خود اوکراینی‌ها، از جمله رئیس جمهور [ولادیمیر] زلنسکی، گفته‌اند که این عملیات با سرعت و میزان پیشروی که آنها دوست دارند، پیش نمی‌روند.» 

به گفته وی ، اوکراینی‌ها درک می‌کنند که "زمان به نفع آنها نیست" و با شروع پاییز انجام عملیات رزمی زمینی و همچنین استفاده از پهپادها و سیستم‌های دفاع هوایی برای آنها دشوارتر خواهد شد.

کربی خواستار خودداری از «گمان‌زنی» در مورد اینکه «موفقیت باید چگونه باشد» شد و گفت که این موضوع را باید به مقامات نظامی سپرد. وی در عین حال بر تغییر ناپذیر بودن حمایت واشنگتن از کی‌یف تاکید کرد. وی افزود: «این مسئله که آنها تا کجا پیش خواهند رفت، کجا خواهد رسید، چه نوع پیشرفتی خواهند توانست به دست آورند - فکر نمی کنم کسی در حال حاضر بتواند به چنین سئوالاتی پاسخ دهد. ما فقط باید مطمئن شویم که پشت آنها می‌مانیم و از آنها حمایت می‌کنیم.»

روز گذشته، پنج شنبه، اسکات ریتر، افسر سابق اطلاعاتی نیروهای تفنگدار دریایی آمریکا نیز با اشاره به اینکه «ارتش اوکراین ماموریت غیرممکنی را برعهده گرفته»، یادآور شد که پس از ضد حمله ناموفق نیروهای مسلح اوکراین، ارتش روسیه  ابتکار عمل را به دست گرفته است. به گفته ریتر، ارتش اوکراین تمام تابستان طول کشید تا 100 تا 300 متر پیشروی کند، در حالی که ارتش روسیه در عرض یک هفته 11 کیلومتر را در جهت گیری خارکوف به تصرف خود درآورد.

این افسر سابق اطلاعاتی آمریکایی با یادآوری  خسارات و تلفات سنگین ارتش اوکراین، افزود: «کی‌یف تلاش می کند تا با اعزام افراد بیشتری به جبهه، تلفات خود را جبران کند، اما چنین اقدامی ناگزیر منجر به قربانیان جدید می‌شود. مشکل اصلی آنها، نداشتن تجربه نظامی مناسب و مهارت های لازم است.»

یک افسر سابق نیروهای مسلح اوکراین  نیز روز پنجشنبه ابراز عقیده کرد که بسیج نیروها در اوکراین صدها هزار مرد در این کشور را تحت تأثیر قرار خواهد داد زیرا نیاز به جبران تلفات وارده به صفوف ارتش اوکراین است. به گفته وی، نظامیان اوکراینی که دائماً در خط مقدم حضور دارند، باید فرصتی برای بهبود فیزیکی داشته باشند و با نیروهای تازه نفس جایگزین شوند، ولی چنین افرادی وجود ندارند. 

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن نیز به این نکته اشاره کرده که حتی در خود ایالات متحده، کارشناسان به طور فزاینده‌ای دریافته‌اند که امکان موفقیت ارتش اوکراین در اجرای ضد حمله بسیار ناچیز است و سلاح‌های غربی هم به آنها کمکی نکرده، برای اینکه وضعیت در میدان نبرد با نیروهایی که با عجله بر اساس "استانداردهای ناتو آموزش داده شده‌اند" تغییر نخواهد کرد.

چند روز قبل، شبکه سی.ان.ان آمریکا گزارش داد که اوکراین حتی نمی تواند به خط دفاعی نیروهای روسی برسد و مجبور شده  تاکتیک‌های ضد حمله را تغییر دهد. مایک کویگلی، یکی از نمایندگان کنگره آمریکا به این شبکه تلویزیونی اعتراف کرد که گزارش‌های ناامید کننده‌ای درباره ضد حمله اوکراین دریافت می‌شود.

در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به پانصد و سی و چهارمین روز جنگ اوکراین را دنبال کنید:

***

آنتونوف: آمریکا  تمایل دارد "تا آخرین فرد اوکراینی" را قربانی اهداف خود کند

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن، که سخنانش صبح امروز، جمعه، در کانال تلگرامی نمایندگی دیپلماتیک روسیه منتشر شده، اعلام کرد که درخواست کاخ سفید از کنگره برای ارائه کمک نظامی بیشتر به کی‌یف، تنها نشان دهنده تمایل ایالات متحده برای کمک به این است که "تا آخرین فرد اوکراینی" برای رسیدن به اهداف آمریکا قربانی شوند.

آنتونوف گفت: «دولت [ایالات متحده] از هر فرصتی برای نشان دادن تمایل خود به منظور کمک به دست نشاندگان خود در کی‌یف استفاده کرده و در این راه تا آخرین اوکراینی را فدا خواهد کرد.»

این دیپلمات افزود: «واشنگتن در این راه مخالفت فزاینده با چنین اقداماتی از سوی شهروندان خود را نادیده می گیرد. در حال حاضر اظهاراتی در مورد تحویل فعلی و برنامه ریزی شده انواع محصولات نظامی، از جمله تانک و مهمات خوشه‌ای، دوباره مورد استفاده قرار می گیرد. چشم انداز ارسال جت‌های جنگنده، گلوله‌های حاوی اورانیوم ضعیف شده و موشک‌های دوربرد مورد بحث قرار گرفته است.»

سفیر روسیه یادآور شد: «مقادیر فوق العاده زیاد است. و همه این تجهیزات نیز به هزینه مردم عادی آمریکایی تهیه و تحویل کی‌یف داده می شوند. ضمن اینکه سؤالات زیادی در مورد چگونگی خرج کردن این مبالغ هم وجود دارد. آیا تمام سلاح های ارسالی از ایالات متحده به دست سربازان اوکراینی می رسد؟ کسی نمی داند. گزارشهایی در رسانه ها وجود دارد مبنی بر اینکه بخشی از این مهمات به دست کارتل‌های مواد مخدر، گروه های فعال در زمینه جنایت سازمان یافته در نقاط مختلف جهان ختم می شوند.»

آنتونوف افزود: «تاکید می‌کنم که حتی در خود ایالات متحده، کارشناسان به طور فزاینده‌ای تشخیص می‌دهند که مکان موفقیت نیروهای اوکراینی در اجرای یک ضد حمله موفق بسیار ناچیز است. سلاح‌های غربی هم به آنها کمکی نمی‌کنند. وضعیت در میدان نبرد زمینی با نیروهایی که با عجله بر اساس "استانداردهای ناتو آموزش داده شده‌اند" تغییر نخواهد کرد.کاملاً مشخص است که واشنگتن تنها درصدد طولانی کردن درگیری نظامی در اوکراین است. می توان نوعی تمایل دیوانه وار برای دستیابی به هدف شکست استراتژیک بر روسیه را مشاهده کرد. هرچند همه این گونه تلاش ها محکوم به شکست هستند.»

بایدن از کنگره آمریکا 13 میلیارد دلار دیگر برای کمک نظامی به اوکراین درخواست کرد

جو بایدن، رئیس‌ جمهوری ایالات متحده، از کنگره درخواست کرده است تا مبلغ 13.1 میلیارد دلار کمک نظامی دیگر به اوکراین اختصاص دهد. این مسئله در یک سند منتشره از سوی کاخ سفید، مشخص شده است. این درخواست شامل 13.1 میلیارد دلار برای وزارت دفاع، از جمله 9.5 میلیارد دلار برای تامین تجهیزات اوکراین و همچنین تامین مجدد زرادخانه های تسلیحاتی ایالات متحده برای جایگزینی تجهیزات ارسال شده به کی‌یف است. همچنین شامل 3.6 میلیارد دلار برای پشتیبانی مداوم نظامی، اطلاعاتی و دیگر امور دفاعی می شود.

طبق این اطلاعات، در مجموع، رئیس جمهور بایدن از کنگره آمریکا خواسته است تا حدود 40 میلیارد دلار هزینه اضافی شامل 24 میلیارد دلار برای اوکراین و سایر نیازهای بین المللی، 4 میلیارد دلار برای تقویت امنیت مرزها و 12 میلیارد دلار برای اقدامات امدادرسانی برای مقابله با بلایای طبیعی به دولت آمریکا اختصاص دهد.

روز گذشته، آژانس خبری بلومبرگ از برنامه بایدن برای درخواست حدود 13 میلیارد دلار مضاعف برای حمایت از اوکراین خبر داد. چند روز قبل، جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی گفت که دولت برخلاف دیدگاه افکار عمومی ایالات متحده، به ارائه کمک نظامی به کی‌یف ادامه خواهد داد.

بیش از 20 هزار قزاق روسی در جنگ اوکراین شرکت کرده‌اند

ایگور بارینوف، رئیس آژانس فدرال امور ملیت‌های روسیه در مصاحبه با روزنامه ایزوستیا که صبح امروز، جمعه، منتشر شده، اعلام کرد که  تاکنون بیش از 20 هزار نفر از قزاق‌های روسیه در درگیری‌های نظامی در اوکراین شرکت کرده‌اند. به گفته وی، در حال حاضر، قزاق های روسیه 15 گردان از نیروهای رزرو رزمی کشور را تشکیل می دهند که  همه آنها در میدان نبرد اوکراین حضور داشته و دارند. 

بارینوف افزود:« تعداد کل شرکت کنندگان در عملیات نظامی ویژه، با در نظر گرفتن چرخش نیروها، بیش از 20 هزار نفر است. از این تعداد، یک هزار و 621 قزاق تاکنون برای نشان دادن شجاعت در جریان عملیات برای دریافت جوایز دولتی معرفی شده‌اند.»  

وی یادآور شد: « در کل، 12 تیپ از سرباز قزاق در فدراسیون روسیه وجود دارد که تعداد سربازان قزاق های ثبت شده تقریباً 150 هزار نفر است که بخش قابل توجهی از آنها به طور مستقیم یا غیر مستقیم در عملیات ویژه مشارکت داشته یا در پشت جبهه در حال انجام وظایف محوله هستند.»

حدود 85 درصد از مردم روسیه از آغاز جنگ دیدگاه منفی نسبت به اوکراین پیدا کرده‌اند

ایگور بارینوف، رئیس آژانس فدرال امور ملیت‌های روسیه در این مصاحبه همچنین یادآور شد، بر اساس اطلاعات این اداره، تقریباً 85 درصد از روس ها از آغاز  درگیری نظامی در اوکراین، دیگاه منفی نسبت با این کشور پیدا کرده‌اند، البته نگرش 15 درصد از مردم، برعکس، بهبود یافت.

این مقام روس توضیح داد: «تحقیقات جامعه‌ شناختی آژانس فدرال روند منفی در این زمینه نشان داده که در میان شهروندانی که از آغاز درگیری نظامی تغییری در نگرش نسبت به ملیت‌های دیگر مشاهده کرده‌اند، نظر غالب این است که نگرش آنها نسبت به اوکراینی‌ها بدتر از قبل شده است. به ویژه ، 85 درصد گفته‌اند که نظرشان بدتر شده است. البتهو 15 درصد برعکس، بهبودی در نگرش آنها بوجود آمده و احساس ترحمی نسبت به مردم اوکراین پیدا کرده‌اند.»  

افسر سابق اطلاعاتی آمریکایی: ارتش اوکراین ماموریت غیرممکنی برعهده گرفته است

اسکات ریتر، افسر اطلاعاتی سابق نیروهای تفنگدار دریایی آمریکا روز پنج شنبه در مصاحبه ای با یک کانال یوتیوب ابراز عقیده کرد که ارتش اوکراین در تلاش های ناموفق خود برای شکستن خطوط دفاعی مستحکم نیروهای مسلح روسیه متحمل خسارات و تلفات سنگینی می شود. 

این کارشناس نظامی با اشاره به اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از مدت‌ها قبل در مورد تلفات زیاد در صفوف ارتش اوکراین صحبت کرده بود، گفت: «ارتش اوکراین ماموریت غیرممکنی را برعهده گرفته است.»

ریتر همچنین یادآور شد که کی‌یف تلاش می کند تا با اعزام افراد بیشتری به جبهه، تلفات خود را جبران کند، اما چنین روش هایی ناگزیر تنها به قربانیان جدید منجر می شود. در عین حال، مشکل اصلی آنها به گفته وی، نداشتن تجربه نظامی مناسب و مهارت های لازم است.

 پارلمان آلمان خواستار انتقال موشک‌های تائوروس به اوکراین شدند

ماری-اگنس استراک زیمرمن، رئیس کمیته دفاعی بوندستاگ (پارلمان آلمان)، از انتقال موشک‌های کروز دوربرد تائوروس به کی‌یف دفاع کرد. او این موضوع را شب گذشته پنجشنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی فونیکس (Phoenix) بیان کرد.

استراک زیمرمن گفت: «ما به اندازه کافی موشک تائوروس در اختیار داریم. اکثر آنها بلافاصله آماده انتقال و استفاده هستند. و اکنون زمان آن شده که در این خصوص چراغ سبز نشان دهیم » به عقیده او، اوکراین به شدت به این نوع تسلیحات نظامی نیاز دارد.

این نماینده پارلمان از این مسئله شکایت کرد که موضوع انتقال موشک مشابه بحث قبلی در مورد تحویل تانکهای لئوپارد است. استراک زیمرمن اشاره کرد که با توجه به وضعیت جبهه نبرد در اوکراین، دیگر نباید تاخیری در این زمینه وجود داشته باشد.

اوایل همان روز پنج شنبه برخی رسانه‌ها گزارش دادند که دولت آلمان به زودی از تحویل موشک‌های کروز تائوروس به اوکراین خبر خواهد داد. در این گزارش آمده که فرماندهی نیروی هوایی آلمان برای تامین این موشک‌ها چراغ سبز نشان داده است.

پیش از این، در اوایل آگوست، آندریاس شوارتز، نماینده پارلمان آلمان از حزب سوسیال دموکرات آلمان (SPD) خواستار تحویل موشک‌های تائوروس به کی‌یف شده بود. 

بطور همزمان،  بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان نسبت به انتقال این موشک‌ها به اوکراین گفته بود که  برلین تنها کسی نیست که از انتقال این سلاح ها به کی‌یف امتناع می ورزد. وی یادآور شد که ایالات متحده نیز هیچ قصدی برای تامین موشک‌های کروز دوربرد به اوکراین ندارد.

 بعداز آن ، سویم داگدلن، نماینده پارلمان آلمان از حزب چپ، تاکید کرد که انتقال تائوروس به اوکراین می تواند به تشدید تنش منجر شود و برلین را به درگیری مستقیم با مسکو بکشاند. به گفته وی، اعتقاد به اینکه کی‌یف "می‌تواند خود را کنترل کند" و با این تجهیزات به اهدافی در خاک روسیه حمله نخواهد کرد، "به سادگی تفکری ساده لوحانه" است.

دفتر زلنسکی دو نامزد برای جایگزینی وزیر دفاع رزنیکوف پیدا کرد

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین بار دیگر احتمال برکناری آلکسی رزنیکوف، وزیر دفاع این کشور را بررسی می کند.

به گزارش پورتال خبری  (Ukrainska Pravda) در روز پنج شنبه، این بار، این مسئله از یک وضعیت تئوری محتمل به وضعیت عملاً ممکن تغییر کرده است و دو نامزد برای پست وزارت دفاع در نظر گرفته شده اند.

این نشریه به نقل از منابع آگاه دولتی گزارش می دهد: "اولین انتخاب، الکساندر کوباراکوف - معاون نخست وزیر و وزیر بازسازی اوکراین و نامزد احتمالی دوم، الکساندر کامیشین - وزیر صنایع راهبردی این کشور است."

این گزارش اضافه کرده که ظاهراً رزنیکوف بدش نمی‌آید که سفیر اوکراین در بریتانیا شود. البته اینکه این که آیا چنین چشم‌اندازی واقعاً برای او در نظر گرفته خواهد شد یا خیر، برای این نشریه ناشناخته است.

در ماه فوریه گذشته، موضوع استعفای رزنیکوف از قبل مطرح شده بود. در اوایل فوریه، آلکسی گونچارینکو، یکی از نمایندگان پارلمان اوکراین، گزارش داد که رزنیکوف ممکن است از سمت وزیر دفاع اوکراین استعفا دهد و ریاست وزارت دادگستری کشور را بر عهده بگیرد. چند روز بعد، شایعه شد که رزنیکوف حتی نامه استعفای خود را نوشته است. سپس کریل بودانوف، رئیس اداره اصلی اطلاعات وزارت دفاع این کشور به عنوان جایگزین وی در نظر گرفته شد. با این حال، ظاهراً زلنسکی از رزنیکوف خواست تا با توجه به وضعیت میدان نبرد با روسیه، همچنان در سمت خود باقی بماند.

پنتاگون: تولید گلوله‌های توپخانه برای انتقال به اوکراین افزایش یافته است

سرگرد پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، شب گذشته، پنجشنبه، در یک نشست خبری اعلام کرد که ایالات متحده تولید گلوله‌های 155 میلی متری را که به اوکراین عرضه می شود، تا 24 هزار گلوله در ماه افزایش داده است. 

این مقام نظامی آمریکایی گفت: "ما همچنین افزایش سریع تولید گلوله‌های 155 میلی متری را از حدود 14 هزار عدد در ماه تا فوریه 2022 به حدود 24 هزار تضمین کردیم. ما قصد داریم در سال آینده از رقم 80 هزار گلوله در ماه هم فراتر برویم."

رایدر افزود که واشنگتن تاکنون بیش از 2 میلیون گلوله توپخانه طبق استاندارهای غربی را در طول درگیری نظامی به کی‌یف عرضه کرده است. وی همچنین گفت که ایالات متحده به همکاری نزدیک خود با اوکراین ادامه خواهد داد تا اطمینان حاصل شود که این کشور همه امکانات مورد نیاز خود را برای "ادامه مبارزه" دارد.

اعتراف پنتاگون به آموزش رهبران نظامی شورشیان نیجر در ایالات متحده 

پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون در این نشست خبری همچنین اعتراف کرد که وزارت دفاع ایالات متحده تأیید کرده که برخی از رهبران نظامی شورشیان که اکنون قدرت را در نیجر به دست گرفتند، در یک دوره زمانی تحت آموزش نظامیان آمریکایی قرار داشتند.  او در نشست خبری خود گفت: «بله، ما می‌دانیم که بخشی از نیروهای نظامی نیجر مرتبط با رویدادهای در حال وقوع در این کشور، در گذشته توسط ایالات متحده آموزش دیده‌اند.»

در عین حال سخنگوی پنتاگون مدعی شد که این آموزش‌ها هیچ ارتباطی با فعالیت‌های فعلی آنها وجود ندارد.

واکنش آژانس به اطلاعات مربوط به سرنگونی پهپاد اوکراینی در نزدیکی نیروگاه زاپروژیا

کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از رهگیری یک پهپاد تهاجمی در روز چهارشنبه در نزدیکی انرگودار، در مجاورت نیروگاه زاپروژیا مطلع شده‌اند. این مسئله شب گذشته پنجشنبه در وب سایت رسمی آژانس اعلام شد.

در بیانیه مذکور آمده است: «مقامات نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا به کارشناسان آژانس اطلاع داده اند که در تاریخ 9 آگوست، یک پهپاد تهاجمی در نزدیکی شهر «انرگودار» مشاهده و رهگیری شده است، البته این حادثه ربطی به نیروگاه زاپوروژیه در  نزدیکی این ندارد.»

آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد این حادثه هیچ تاثیری بر امنیت نیروگاه هسته ای نداشته و کارشناسان آژانس تایید کردند که چیزی در این نیروگاه نشنیده یا مشاهده نکرده‌اند.

روز چهارشنبه مشخص شد که نیروهای پدافند هوایی روسیه یک پهپاد تهاجمی نیروهای مسلح اوکراین را در آسمان شهر انرگودار رهگیری کردند که در حال پرواز به سمت نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا بود. 

اعتراف لهستان به ناتوانی نیروهای مسلح اوکراین در انجام ضد حمله موفق 

آندری دودا، رئیس جمهوری لهستان، شب گذشته، پنجشنبه، در مصاحبه با روزنامه "واشنگتن پست" ابراز عقیده کرد که ذخایر ناکافی تسلیحات نظامی به نیروهای مسلح اوکراین اجازه نمی‌دهد تا یک عملیات ضد حمله موفق انجام دهند و قادر نیستند در میدان نبرد به برتری دست یابند. به عقیده وی، عدم موفقیت در ضد حمله نشان می دهد که کی‌یف برای تامین سلاح به کمک خارجی بیشتری نیاز دارد.

دودا گفت: «آیا اوکراین سلاح کافی برای تغییر توازن نیروها در میدان جنگ و به دست آوردن دست بالا دارد؟  احتمالاً پاسخ منفی است. آنها سلاح کافی برای این منظور در اختیار ندارند. و ما این را از این واقعیت می دانیم که آنها در حال حاضر در موقعیتی نیستند که بتوانند یک ضد حمله بسیار قاطع علیه ارتش روسیه انجام دهند. به طور خلاصه، آنها به کمک نظامی بیشتری نیاز دارند.»

وی افزود که لهستان "دلایل زیادی برای تامین سلاح برای اوکراین دارند." به ویژه، رئیس جمهور معتقد است که "نباید به روسیه اجازه داد تا تصمیم گیری اوکراین در مورد ورود به اتحادیه‌های مختلف و پیوستن به متحدانش دخالت کند."

وزارت دفاع روسیه: دو فروند توپولف-160 بر فراز آب‌های بین المللی دریای بارنتس پرواز کردند

وزارت دفاع روسیه روز پنج شنبه گزارش داد که دو فروند هواپیمای بمب افکن استراتژیک موشک انداز "توپولف-160 "یک پرواز هشت ساعته را بر فراز آب‌های بی‌طرف دریای بارنتز و اقیانوس منجمد شمالی انجام دادند. وظیفه اسکورت این بمب افکن‌ها  توسط خدمه هواپیمای جنگنده سوخو-35 نیروهای هوا-فضای روسیه انجام شد.

وزارت دفاع یادآور شد که این پرواز بر اساس قوانین بین المللی برای استفاده از حریم هوایی کشورها انجام شد. خدمه این هواپیماهای دوربرد به طور منظم بر فراز آب های بین المللی دریای سیاه و دریای بالتیک، دریای قطب شمال، اقیانوس اطلس شمالی و اقیانوس آرام پرواز می کنند.

پیش از این، در اوایل ماه جولای نیز ، دو بمب افکن موشک انداز توپولف-95MS یک پرواز برنامه ریزی شده را بر فراز آب های دریای برینگ در نزدیکی سواحل غربی آلاسکا انجام داده بودند. مدت این پرواز بیش از 13 ساعت بود. در طول ماموریت پرواز، خدمه به تمرین سوخت گیری در شرایط پرواز نیز پرداختند.

نیروی دریایی اوکراین کریدوری در دریای سیاه برای عبور کشتی‌های تجاری باز کرد

نیروی دریایی اوکراین از  ایجاد کریدورهای موقت به منظور عبور کشتی‌های تجاری و غیرنظامی در دریای سیاه خبر داد.

طبق این اطلاعات، کریدورهای موقت ایجاد شده برای کشتی‌های تجاری که به / از بنادر اوکراین می روند در نظر گرفته شده است. بر اساس دستور ناوبری نیروی دریایی نیروهای مسلح اوکراین، مسیرهای موقت جدید برای حرکت کشتی‌های غیرنظامی به / از بنادر دریای سیاه اوکراین از روز پنج شنبه باز خواهد بود.

با این حال، این آژانس هشدار داده که مسیر کشتی ها همچنان به دلیل تهدید وجود مین های شناور بسیار خطرناک است. کریدورهای ایجاد شده در وهله نخست برای خروج کشتی‌های غیرنظامی از بنادر اوکراین مورد استفاده قرار خواهد گرفت. ضمناً تنها شناورهایی مجاز به خروج خواهند بود که کاپیتان آنها برای کار در چنین شرایطی در دریا اعلام آمادگی کرده باشد.

نیروهای مسلح بلاروس چندین تلاش برای پرواز پهپادهای خارجی را متوقف کردند

وزارت دفاع بلاروس روز گذشته، پنج شنبه، از سرکوب تلاش برای پرواز هواپیماهای بدون سرنشین بر فراز مناطق حفاظت شده مرزی این کشور خبر داد.  طبق این اطلاعات، طی دو هفته گذشته، نیروهای نظامی ارتش بلاروس تلاش برای نفوذ به مناطق و تأسیسات حفاظت شده مرزی این کشور را خنثی کردند. یک اپراتور پهپاد نیز دستگیر شد که قصد داشت یک هواپیما را بر فراز قلمرو یکی از واحدهای نظامی بلاروسی به پرواز درآورد.

وزارت دفاع بلاروس یادآور شد، با کمک ابزار جنگ الکترونیک بود که از تلاش برای پرواز پهپادها بر فراز مناطق حفاظت شده جلوگیری شده است. 

وزیر کشاورزی روسیه از عرضه بلاعوض 50 هزار تن غلات به آفریقا خبر داد

دیمیتری پاتروشف، وزیر کشاورزی روسیه روز پنج شنبه اعلام کرد که این کشور تا 50 هزار تن غلات را به صورت رایگان به کشورهای آفریقایی عرضه خواهد کرد. 

 وی به خبرنگاران گفت: همانطور که رئیس جمهور ولادیمیر پوتین گفته است، ما علاوه بر اینکه یک شریک نسبتا قابل اعتماد از لحاظ عرضه غلات به بازارهای جهانی هستیم، غلات را نیز به صورت رایگان به کشورهای نیازمند آفریقایی عرضه خواهیم کرد. تاکنون صحبت بر سر شش کشور آفریقایی و حجمی از 25 هزار تن تا 50 هزار تن است.

به گفته وی، این گونه تحویل‌ها ممکن است در آینده نزدیک آغاز شود. روسیه همچنین قصد دارد در آینده نیز تا 55 میلیون تن غلات صادر کند. پاتروشف گفت: این رقم را می توان در طول برداشت محصولات تنظیم کرد. اگر ببینیم که پیش‌بینی‌های ما برای برداشت از نظر حجم غلات در حال رشد است، این رقم را برای حجم صادرات نیز افزایش خواهیم داد.

در اواخر ماه جولای، ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهوری روسیه در نشست سران روسیه و آفریقا اعلام کرد که این کشور به عرضه غلات، از جمله به صورت رایگان، به کشورهای آفریقایی ادامه خواهد داد.

منبع:تسنیم 

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1193458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =