جوکار:  ابتکارات سپاه با کمترین هزینه موجب نابودی داعش شد

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه ابتکارات سپاه با کمترین هزینه موجب نابودی داعش شد، گفت: سپاه نه تنها منطقه را از خطر داعش رهانید بلکه کشورهای اروپایی نیز آرامش خود را وامدار سپاه هستند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمد صالح جوکار نماینده یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی با اشاره  به دیدار اعضای مجمع عالی فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضرت آیت الله خامنه‌ای  در روز پنجشنبه ۲۶ مرداد گفت: اتفاقات غرب آسیا خصوصا  سوریه و عراق با پشتیبانی غرب و بعضی کشورهای منطقه از تروریست‌ها، سازماندهی شد.

بیشتر بخوانید:

داعش تهدید بزرگی در برابر طالبان

وی با بیان اینکه کشورهای غربی در خاورمیانه بی ثباتی ایجاد کردند، افزود: آنها در سوریه و عراق به کشتار کودکان و زنان و مردان پرداختند تا بدین وسیله جهان اسلام را نابود کنند. کشورهای غربی مقادیر بسیار زیادی تسلیحات در اختیار داعش گذاشتند. در این وضعیت، سپاه پاسداران بود که در برابر آن‌ها قد علم کرد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در بحث‌های مستشاری در سوریه و عراق نیرو سپاه قدس و سردار بزرگ ما شهید حاج قاسم سلیمانی ورود کرد و به مقابله با داعش مقابله پرداخت. این جانیان می‌توانستند کل منطقه رو به آشوب و بی ثباتی بکشانند. با ابتکاراتی که سپاه به خرج داد با کمترین هزینه با تروریست‌ها مقابله کرد. از این جهت است که رهبری از سپاه به عنوان بزرگترین نیرویی که توانست مقابل تروریست‌ها بیاستد، یاد کردند.

جوکار در ادمه با تاکید بر اینکه یقینا ثباتی که حتی کشورهای اروپایی دارند در سایه همین اقدامات ضد تروریستی سپاه بوده است، افزود: قائله این فتنه بزرگ که می‌توانست جنایت بیشتری داشته باشد. با فائق آمدن سپاه بر این گروه تروریستی به واسطه  برنامه ریزی‌های دقیق و روشن و انجام عملیات‌ها توسط نیروهای مقاومت بساط داعش برچیده شد.

وی به قدرت موشکی سپاه اشاره و تصریح کرد: حمله به پایگاه آمریکایی عین الاسد با موشک های هوشمند و نقطه زن و حمله به پایگاه منافقین و داعش و پژاک سبب شد نقشه‌های آمریکا با شکست مواجه شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به قدرت نظامی ایران در منطقه گفت: رشد و توسعه موشک‌ها خصوصاً موشک هایپرسونیک پرده از قدرت ایران برداشت و آمریکایی‌ها امروز نمی‌توانند همچون گذشته رفتار کنند. در سنوات قبل در راستای سیاست‌های غلطی که بعضی از دولت‌ها داشتند آمریکایی‌ها به خود این اجازه را می‌دادند که وقیحانه در مذاکرات رفتار کنند.

جوکار با بیان اینکه آن‌ها حتی دست به تهدید نظامی می‌زدند، افزود: سعی داشتند در بین مردم رعب و وحشت ایحاد کنند. اما وقتی دشمن اقتدار موشکی جمهوری اسلامی را دید چاره‌ای نداشت جز این که گزینه نظامی را از میز مذاکرات کنار بگذارد.

وی عنوان کرد: آمریکایی‌ها به اقدامات دیگری همچون توقیف کشتی‌ها دست زدند که سپاه مقابله به مثل کرد.  نقشه آن‌ها نقش بر آب شد. منافع‌ خود را در خطر دیدند به همین سبب دیگر حرفی از گزینه نظامی به میان نیاوردند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1194529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =