توضیحات رئیس سازمان سنجش درباره اعمال ترمیم معدل در کنکور ۱۴۰۲/  ثبت اعتراض تا ۳۱ مرداد مهلت دارد

رئیس سازمان سنجش گفت: همه ترمیم معدل‌ها در کارنامه داوطلبان لحاظ شده است. بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش، داوطلبان تا ۳۱ مردادماه فرصت دارند اعتراض خود را ثبت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، کنکور ۱۴۰۲ متفاوت از آزمون‌های سراسری سال‌های گذشته ۱۴ و ۱۵ تیرماه سال جاری برگزار شد. نخستین تفاوت این آزمون برگزاری آن در ۲ نوبت دی و تیرماه بود. داوطلبان می‌توانستند در یکی یا هر ۲ آزمون شرکت کرده و نتیجه بهتر را مبنای انتخاب رشته خود قرار دهند. 

یکی دیگر از تفاوت‌های این آزمون، امکان ترمیم معدل دیپلم بود. بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، سوابق تحصیلی تاثیری ۴۰ درصدی در کنکور امسال داشت و همچنین داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ مجاز به ترمیم معدل خود بودند.

بیشتر بخوانید:

سهم ۵ درصدی محرومان در کنکور

ترمیم معدل از سوی آموزش و پرورش و همزمان با امتحانات دی ماه ۱۴۰۱ و خردادماه ۱۴۰۲ برگزار شد. بر اساس قانون، باید نمرات بالاتر در کارنامه اولیه داوطلبان درج می‌شد؛ اما برخی داوطلبان در تماس با ایسکانیوز از اعمال نشدن نمرات ترمیم معدل در کارنامه کنکور خود گلایه کردند.

این گلایه را از رئیس سازمان سنجش آموزش کشور پیگیری کردیم. عبدالرسول پورعباس در گفت‌وگو با ایسکانیوز، اظهار کرد: همه ترمیم معدل‌ها در کارنامه لحاظ شده است.

همچنین سازمان سنجش امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که فرصت مجدد اعتراض به نمره‌ کل سابقه تحصیلی فراهم شده است. بر اساس این اطلاعیه، داوطلبانی که نسبت به نمره کل سابقه تحصیلی اعلام‌شده از سوی وزارت آموزش و پرورش و مندرج در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور اعتراض دارند تا ۳۱ مرداد فرصت دارند اعتراض خود را ثبت کنند.

گفتنی است، نتیجه علمی داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، جمعه ۲۷ مرداد به صورت کارنامه حاوی نمره کل نهایی، رتبه، سهمیه و وضعیت بومی، روی سایت اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.

دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته در همه گروه‌های آزمایشی حداکثر تا روز یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ در سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد و انتخاب رشته از طریق سامانه جامع آزمون سراسری برای همه گروه‌های آزمایشی از روز سه‌شنبه ۳۱ مرداد آغاز می‌شود و تا روز شنبه ۴ شهریور ادامه خواهد داشت و انتخاب رشته در یک فرم و حداکثر تا ۱۵۰ رشته محل، انجام می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، آن دسته از داوطلبانی که نسبت به نمره کل سابقه تحصیلی اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش و مندرج در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور درخواست بررسی دارند و همچنین داوطلبانی که نمره یک یا چند درس آنان در محاسبه نمره کل سابقه تحصیلی لحاظ نشده است تا ۳۱ مرداد ماه جاری فرصت دارند به درگاه الکترونیکی وزارت آموزش و پرورش  مراجعه و از بخش آزمون سراسری درخواست خود را ثبت کنند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1194588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =