اربعین| پیش‌بینی آب و هوای مرزی در ۱۰ روز آینده / گرم‌ترین و خنک‌ترین مرزهای کشور کدامند؟

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی وضعیت جوی در مرزهای غربی کشور و عتبات عالیات را تا چند روز آینده پیش بینی کرد.

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، درباره وضعیت جوی مرزهای عتبات عالیات اظهار کرد:  وضعیت جوی مهران برای امروز ۳۱ مرداد صاف، گاهی وزش باد،احتمال افزایش باد و گرد و خاک با بیشینه و کمینه دمای ۴۸ و ۳۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.  وضعیت جوی این شهر نیز برای فردا  چهارشنبه ۱ شهریور صاف و وزش باد، گاهی افزایش باد با احتمال گرد و خاک خواهد بود و بیشترین و کمترین دمای این روز  به ۴۸ و ۳۱ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

صف‌ طویل صدور گذرنامه اربعین در خیابان‌ ستارخان تهران + فیلم

وی افزود: وضعیت جوی در این مرز در روز  پنجشنبه ۲ شهریور صاف در برخی ساعات افزایش سرعت باد و رخداد گرد و خاک با بیشینه و کمینه ۴۹ و ۳۲ پیش بینی می‌شود. برای روز جمعه ۳ شهریور نیز صاف، وزش باد شدید همراه با گرد و خاک با بیشینه و کمینه ۴۸ و ۳۱ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی این مرز مهران در روز شنبه ۴ شهریور، گفت: برای این روز نیز گرد و خاک و احتمال افزایش باد با بیشینه و کمینه ۴۷ و ۲۸ پیش بینی شده است، همچنین برای روز یکشنبه و دوشنبه ۵ و ۶ شهریور نیز همچنان گرد و خاک پیش بینی می‌شود و طبق آمارها دمای هوا در این دو روز به بیشنیه و کمینه ۴۶ و ۲۸  خواهد رسید. 

ضیائیان افزود: برای ۷ تا ۹ شهریور نیز پیش بینی می ‌شود دمای هوا در مرز مهران با کاهش نسبی برسد و حداقل دما ۲۷ درجه و حداکثر دما در این سه روز ۴۵ درجه پیش بینی می شود.

وضعیت جوی مرز تمرچین پیرانشهر

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران درباره وضعیت جوی مرز تمرچین پیرانشهر نیز گفت: وضعیت جوی مرز تمرچین برای امروز ۳۱ مرداد صاف، گاهی افزایش باد رخداد گرد و خاک با بیشنیه و کمینه دمای ۳۶ و ۱۹ درجه سانتیگراد پیش بینی میشود. وضعیت جوی در این مرز برای فردا ۱ شهریور نیز طبق پیش بینی‌ها همچون امروز پیش بینی شده است. برای روز ۲ شهریور در مرز تمرچین آسمانی صاف با افزایش سرعت باد را شاهد خواهیم بود و پیش بینی می‌شود دمای هوا به بیشینه  کمینه ۳۷ و ۱۹ درجه سانتی گراد برسد.

وی افزود: برای روز جمعه ۳ شهریور نیز آسمانی صاف با افزایش سرعت باد با بیشینه و کمینه ۳۶ و ۱۹ درجه سانتی گراد پیش بینی می شود؛ برای روز شنبه ۴ شهریور نیز آسمان صاف و کمی ابری با بیشنیه و کمینه ۳۸ و ۱۳ درجه را شاهد خواهیم بود. 

ضیائیان، گفت: برای روز ۵ شهریور تا ۹ شهریور نیز در مرز تمرچین حداکثر دما ۳۳ درجه و حداقل دما ۱۷ درجه خواهد بود و آسمانی صاف و کمی ابری نیز در این چند روز پیش بینی می‌شود.

وضعیت جوی مرز باشماق 

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران تصریح کرد: آسمان باشماق نیز امروز صاف گاهی کمی ابری، همراه با وزش باد شدید با بیشینه و کمینه ۳۹ و ۱۴ درجه سانتی گراد پیش بینی میشود. برای فردا ۱ شهریور نیز آسمانی صاف گاهی کمی ابری به همراه گرد و خاک و حداکثر و حداقل دمای ۳۹ و ۱۴ پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: پنجشنبه دوم شهریور در مرز باشماق وزش باد شدید با بیشینه و کمینه ۳۹ و ۱۳ درجه سانتی گراد پیش بینی میشود. جمعه ۳ شهریور نیز آسمانی صاف به همراه رخداد گرد و خاک با بیشینه و کمینه ۳۸ و ۱۳ درجه پیش بینی میشود. شنبه ۴ شهریور آسمان مرز باشماق کمی ابری، وزش باد با بیشنیه و کمینه ۳۸ و ۱۳ درجه سانتی گراد پیش بینی می‌شود.

ضیائیان عنوان کرد: در تاریخ یکشنبه ۵ شهریور شاهد کاهش نسبی دما در مرز باشماق خواهیم بود و  پیش بینی می‌شود، دمای هوا حداکثر و حداقل به دمای ۳۷ و ۱۳ درجه سانتی گراد برسد و از تاریخ ۶ شهریور تا ۹ شهریور نیز آسمانی صاف تا کمی ابری با حداکثر دمای ۳۷ و حداقل ۱۳ درجه سانتی گراد پیش بینی می شود.

وضعیت جوی مرز خسروی

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی بیان کرد: آسمان مرز خسروی  امروز صاف گاهی افزایش سرعت باد، همراه با وزش باد شدید با بیشینه و کمینه ۴۷ و ۲۹ درجه سانتی گراد و برای فردا ۱ شهریور آسمانی صاف گاهی افزایش سرعت باد با بیشینه و کمینه ۴۷ و ۲۹ درجه سانتی گراد پیش بینی می‌شود.

ضیائیان افزود: در روز ۲ شهریور آسمان مرز خسروی وزش باد و رخداد گرد و خاک با بیشینه و کمینه ۴۷ و ۲۸ درجه سانتی گراد و برای ۳ شهریور وزش باد و گرد و خاک با بیشینه و کمینه ۴۶ و ۲۷ درجه سانتی گراد پیش بینی می‌شود.

وی درباره وضعیت جوی این مرز از تاریخ ۴ شهریور تا ۹ شهریور بیان کرد: آسمانی صاف و گاهی اوقات وزش باد شدید با حداکثر دمای ۴۶ و حداقل ۲۵ درجه سانتی گراد پیش بینی می‌شود.

وضعیت جوی مرز شلمچه

رئیس مرکز پیش‌بینی مدیریت بحران تصریح کرد: آسمان مرز شلمچه امروز ۳۱ مرداد ماه صاف و گاهی وزش باد با بیشینه و کمینه ۴۷ و ۳۲ درجه سانتی گراد و برای فردا چهارشنبه ۱ شهریور وضعیت جوی همچون امروز پیش بینی شده است. همچنین وضعیت جوی در این مرز برای پنجشنبه دوم شهریور با افزایش دما روبرو خواهد بود، حداکثر دما ۵۰ درجه و حداقل دما ۳۲ درجه خواهد بود.

ضیائیان افزود: وضعیت جوی در مرز شلمچه ۳ شهریور، آسمانی صاف به همراه رخداد گرد و خاک با بیشینه و کمینه ۵۰ و ۳۴ درجه سانتی گراد پیش بینی شده است. دمای هوا در این مرز از تاریخ ۴ شهریور تا ۹ شهریور حداقل ۲۸ و حداکثر ۴۹ درجه خواهد بود.

وضعیت جوی مرز چذابه

ضیائیان تصریح کرد: وضعیت جوی در مرز چذابه نیز برای امروز آسمانی صاف تا قسمتی ابری، احتمال وزش باد شدید با بیشینه و کمینه ۴۹ و ۲۹ درجه سانتی گراد و برای فردا چهارشنبه ۱ شهریور آسمانی صاف و گاهی وزش باد با بیشینه و کمینه ۴۹ و ۲۹ درجه پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی بیان کرد: وضعیت جوی این مرز برای تاریخ ۳ شهریور صاف تا قسمتی ابری با بیشینه و کمینه ۴۹ و ۳۰ درجه سانتی گراد پیش بینی شده است، وضعیت دمای این مرز از تاریخ ۴ شهریور تا ۹ شهریور نیز حداقل ۲۹ و حداکثر ۴۹ درجه سانتی گراد پیش بینی می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1195117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =