بورس هفته را صعودی به پایان رساند/ رشد ۸ هزار واحدی شاخص کل

بازار سرمایه در آخرین روز معاملاتی هفته، با توجه به برخی اخبار غیر رسمی، در خصوص قیمت گذاری محصولات در بورس کالا با تغییر روند در دقایق پایانی، با صعودی ۸ هزار واحدی به کار خود خاتمه داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، چهارشنبه (۱ شهریور) شاخص کل بورس با افت ۲۷۹ واحدی در ارتفاع ۱ میلیون و ۹۷۳ هزار و ۹۷۴ واحدی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

نحوه خرید شمش طلا از بورس کالا

شاخص کل هم وزن نیز با رشد بیش از ۴۰۰ واحدی در ارتفاع ۶۶۳  هزار و ۶۳۳ واحدی ایستاد.

 صعود در دقایق پایانی

بازار سهام آخرین روز کاری هفته را اگر چه همانند روزهای گذشته با برتری عرضه نسبت به تقاضا شروع کرد، اما در ساعات پایانی بازار با توجه به گمانه زنی هایی که در خصوص تغییر نرخ محاسباتی قیمت های پایه در بورس کالا در رسانه های منتشر شد، تغییر روند داد و صعودی به پایان رساند.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشدی ۸ هزار واحدی به ۱ میلیون و ۹۴۶ هزار واحد رسید و به میانه ی کانال ۱ میلیون و ۹۵۰ هزار واحدی نزدیک تر شد. همچنین  شاخص کل هم‌وزن نیز با رشدی ۴۶۰۰ واحدی به ارتفاع ۶۶۷ هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فارس»، «شپنا» و «شبندر» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «فجهان»، «وسپهر» و «دماوند» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «سصفها»، «خودرو» و «خگستر» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «بمولد»، «فن افزار» و «نیان» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ ۳۱ مرداد ماه ۱۴۰۲، مبلغ ۳ هزار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود ۱۴۰ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

در بازار امروز ۳۴۸ نماد در محدوده مثبت و ۸۰ نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس ۲۵۶ نماد در محدوده مثبت و ۵۷ نماد در محدوده منفی معامله شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1195217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =