برپایی موکب بین‌المللی دانشگاه آزاد ارومیه برای جاماندگان اربعین/ قرارگاه رسانه‌ای بسیج دانشجویی در مرز تمرچین راه‌اندازی شد

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه از آغاز به کار قرارگاه رسانه‌ای بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد در مرز تمرچین خبر داد و گفت: موکب بین‌الملل دانشگاه آزاد ارومیه برای جاماندگان اربعین راه‌اندازی شده که در این موکب خادمانی از کشورهای پاکستان، عراق و آذربایجان حضور دارند.

هوتن حسابی؛ مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به راه‌اندازی یک موکب‌ بین‌المللی در داخل شهر و نیز یک موکب بین راهی مقابل دانشگاه اظهار کرد: با توجه به اینکه دانشگاه آزاد ارومیه کنار جاده و در مسیر زائران قرار گرفته است روبه‌روی دانشگاه و کنار جاده یک موکب را برپا کرده‌ایم که ضمن برخورداری از استراحتگاه با چایی، شربت و... هم از زائران پذیرایی می‌شود.

اسکان شبانه‌روزی ۷۰۰ زائر اربعین در موکب دانشگاه آزاد کنگاور/ خدمات ۲۴ ساعته پزشکی در موکب رقیه بنت‌الحسین(ع) مرز خسروی ارائه می‌شود

وی ادامه داد: در داخل شهر و در خیابان امام(ره) نیز موکب بین‌المللی را برای مردمی که از زیارت اربعین جامانده‌اند راه اندازی کرده ایم و خادمان این موکب از کشورهای عراق، پاکستان، افغانستان و آذربایجان هستند که همه روزه پس از اقامه نماز مغرب و عشا با پخت و آماده سازی غذای محلی خود به زائران خدمات رسانی می‌کنند.  

حسابی با بیان اینکه در کشور عراق هم ایستگاه‌هایی برای استراحت، پذیرایی و خدمات رسانی به زائران تعبیه کرده ایم، خاطرنشان کرد: موکب بین الملل ما به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه و شهرداری ارومیه برپا شده است.  

وی تصریح کرد: اقدامات فرهنگی هم به ویژه در حوزه عفاف و حجاب ، کودک و نوجوان و پاسخ به سوالات شرعی در این موکب‌ها انجام می‌شود ضمن اینکه سرویس‌های بهداشتی داخل دانشگاه نیز در این ایام در اختیار زائران قرار می‌گیرد.  

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه افزود: با توجه به اینکه واحد ارومیه به مرز تمرچین نزدیک است و زائران از این منطقه مستقیم وارد کشور عراق می‌شوند نیازی به اسکان و اقامتگاه در این منطقه نیست و صرفا مکانی به عنوان استراحتگاه درنظرگرفته شده است.   

وی اضافه کرد: در مرز تمرچین هم یک قرارگاه رسانه‌ای راه‌اندازی کرده‌ایم که پوشش رسانه‌ای رویداد عظیم اربعین را به عهده دارد. این قرارگاه متعلق به ناحیه بسیج دانشجویی است و تمامی خادمان این قرارگاه دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی هستند ضمن اینکه این اقدام برای اولین بار است که امسال انجام می‌شود.  

حسابی با بیان اینکه خدمت‌رسانی به زائران اربعین آغاز شده است، گفت: خدمات‌رسانی موکب دانشگاه تا یک روز پیش از اربعین ادامه خواهد داشت اما فعالیت موکب بین‌الملل ما تا چند روز پس از اربعین و آخر هفته نیز ادامه پیدا می‌کند.

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم امسال در موکب دانشگاه پذیرای بیش از هزار نفر و در موکب جاماندگان به حدود ده هزار مشتاق ابا عبدالله الحسین(ع) خدمات‌رسانی کنیم.

انتهای پیام/  

کد خبر: 1195948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =