واردات خودرو تنها در حد گفتار درمانی بوده است / آغاز جهش قیمت‌ها از ۲ ماه آینده

کارشناس صنعت خودرو گفت:‌ واردات خودرو تنها در حد گفتار درمانی بوده و هیچ اقدامی مثبتی در آن صورت نگرفته است.

بابک صدرایی کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، درباره وضعیت فعلی بازار خودرو اظهار کرد: بازار خودرو در حال حاضر درگیر ۳ مسئله کلان است که به بازار سیگنال مثبت و منفی می‌دهد، یکی از این عوامل بحث کلان سیاسی است؛ که شایعه و گمان‌هایی درباره توافق با کشورهای جهانی و کاهش قیمت ارز وجود دارد که با این اتفاق انتظار می‌رود خودرو ارزان شود.

بیشتر بخوانید:

واردات خودرو راه‌حل مناسبی برای کنترل قیمت‌ها نیست / پیش‌بینی بازار در آینده

وی افزود: عامل دوم بحث قیمت گذاری دستوری خودرو شکست است و قیمت خودرو باید آزاد شود. البته آزاد شدن قیمت خودرو در صورتی که بین عرضه و تقاضا فاصله باشد باز هم در بازار تاثیر منفی دارد.

کارشناس صنعت خودرو با اشاره به عامل سومی که در بازار تاثیر گذار است، گفت: عامل دیگر متاثر در بازار واردات که تا به امروز در حد گرفتار درمانی بوده است. در این زمینه هیچ اقدام مثبتی صورت نگرفته و تنها سبب رکود بازار شده است.

صدرایی تصریح کرد: هر خبر و اقدامی درباره این عوامل ذکر شده صورت گیرد،‌ به طور مثال اگر خبری منتشر شود که دیگر توافقی صورت نمی‌گیرد یا واردات خودرو منتفی شده است، قیمت ها رشد کرده و بازار مجدد حرکت می‌کند،  اما تا زمانی که گفتار درمانی باشد بازار در رکود به سر می‌برد.

وی با بیان اینکه در نقطه اقتصادی هستیم که برای رشد بازار نیاز به تورم داریم، گفت: تداوم این وضعیت در بازار خودرو سخت است و سبب زیان به خودروسازی کشور خواهد شد.

صدرایی با اشاره به اینکه شرکت خودروسازی داخلی ۱۸ ماه زودتر از متقاضی تقاضای وجه می‌کند،‌ بیان کرد: وقتی که ۱۸ ماه پول زودتر از متقاضی گرفته می شود پیغام این است که تولید ما از توان بازار پایین تر است و خودرو ساز توان تولید فعلی در بازار را ندارد و همین موضوع سبب ایجاد بازار سیاه می‌شود.

کارشناس صنعت خودرو با اشاره به اینکه در دو ماه آینده بازار خودرو جهش می‌یابد، گفت: در حال حاضر قیمت خودرو به کف خود رسیده است و فرصت مناسبی برای افرادی که قصد خرید و فروش دارند زیرا باتوجه به شرایط اقتصادی کشور  یکی دو ماه آینده خودرو جهش خود را در بازار شروع می کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1199419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =