جنبش دانشجویی خواستار برکناری سریع سلاح ورزی شد/ ابلاغ بخشنامه استفاده از خوابگاه و غذای دانشجویی

« انتصاب دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران، افزایش خوابگاه‌های متاهلی با هدف جلوگیری از مهارت نخبگان و برگزاری تجمع دانشجویی مقابل وزارت صنعت، معدن و تجارت » از جمله مهم‍ترین اخبار تشکل‌های صنفی-دانشجویی در هفته گذشته بودند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز، «اعتراض دانشجویان به انتخابات اتاق بازرگانی و پاسخ مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت به گلایه‌های صنفی» از مهم‌ترین خبرهای حوزه‌های تشکل‌های دانشگاهی و شوراهای صنفی در هفته گذشته بودند. 

بیشتر بخوانید:

واکنش بسیج دانشجویی به حضور محکوم امنیتی در دانشگاه تهران / خوابگاه‌های متاهلی علوم پزشکی در سال تحصیلی جدید افزایش می‌یابد

از جمله دیگر عناوین مهم این حوزه‌ها می‌توان به «برخورد با جنجال آفرینان رسانه‌ای و اعلام آمادگی بسیج اساتید دانشگاه علامه برای تحقق برنامه‌های تحولی دولت سیزدهم» اشاره کرد. 

مطابق هفته‌های گذشته، ایسکانیوز در گزارش زیر مهمترین و گزیده‌های اخبار حوزه صنفی_دانشجویی را در هفته‌ اول مهرماه آورده است:

حوزه تشکل‌های دانشگاهی

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان مشخص شد

پس از برگزاری بیست و ششمین انتخابات شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان؛ محمد مهدی احمدی با اکثریت قاطع آرا به عنوان دبیر کل  این اتحادیه انتخاب شد.

گفتنی است؛ محمد مهدی احمدی دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی(گرایش کار آفرینی) دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات است.

جنبش دانشجویی خواستار برکناری سریع سلاح ورزی است

۵۸ تشکل دانشجویی در بیانیه‌ای نسبت به انتخابات اتاق بازرگانی اعتراض و خواستار برکناری هرچه سریع‌تر سلاح ورزی شدند.

در این بیانیه بیان شده است: پس از مطالبات گسترده و دامنه دار تشکل های دانشجویی و تجمع در مقابل اتاق بازرگانی در اعتراض به انتخابات غیر قانونی آن شاهد عدم پاسخگویی و بی توجهی از طرف وزارت صمت شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی و وزارت اطلاعات بوده ایم این عدم پاسخگویی تا جلسه اخیر هیئت عالی نظارت بر اتاق بازرگانی که با اعلام تنفس از سوی وزیر صمت همچنان بی نتیجه مانده است.

در این بیانیه تصریح شده است: حضور آقای سلاح ورزی به عنوان رئیس اتاق بازرگانی علاوه بر اینکه موجب ایجاد ناامیدی گسترده بین عموم مردم و بدنه دانشجویان مطالبه گر می شود. با توجه به حضور وی در شوراهای عالی اقتصادی راهبردی کشور توان تصمیم سازی غلط و احتمال قرار دادن اطلاعات محرمانه اقتصادی به بیگانگان را بروی فراهم کرده است که این امر مستقیما امنیت اقتصادی و روانی جامعه را به خطر می اندازد. جنبش دانشجویی تعلل و بی توجهی فعلی در برابر این اقدام خلاف قانون را پذیرفته ندانسته و خواستار برکناری هرچه سریع تر آقای سلاح ورزی و همچنین پاسخگویی و عذرخواهی نهادهای مربوطه بابت قصور صورت گرفته است.

درخواست ۶ هزار استاد از دستگاه قضا/ با جنجال آفرینان رسانه‌ای قاطعانه برخورد شود

بیش از ۶ هزار نفر از اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور با صدور بیانیه‌ای به مناسبت هفته دفاع مقدس بر آمادگی دانشگاه‌ها برای بازگشایی هر چه با شکوه تر سال جدید تحصیلی تاکید کرده‌اند.

در این بیانیه تصریح شده است: از هیات انتظامی دانشگاه می خواهیم تا ضمن رسیدگی دقیق به وضعیت اساتیدی که با کوتاهی و سکوت خویش نسبت به واقعیت ها، زمینه شبهه سازی رسانه های داخلی و خارجی را فراهم ساخته و یا آن دسته از اساتیدی که به هر دلیلی اقدام به جوسازی علیه نظام و ملت کردند و اذهان عمومی را مشوش می سازند، مطابق با قوانین دانشگاه برخورد کنند. همچنین از دستگاه قضایی انتظار داریم نسبت به جنجال آفرینان رسانه ای بویژه کسانی که با تیترهای جعلی، اقدام به تشویش اذهان عمومی و کاهش منزلت اساتید نمودند، برخورد قاطع و فوری به عمل آید.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران معرفی شد

آرش فرجی با حکم علیرضا نوران مسئول ناحیه بسیج دانشجویی تهران بزرگ به عنوان دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ معرفی شد.

گفتنی است، پیش از این علی یزدی این مسئولیت را برعهده داشته است.

تلاش ناکام دشمنان برای سوءاستفاده از فضای باز سیاسی دانشگاه‌ها

۵۳ استاد دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران درباره اتفاقات وقایع اخیر این دانشکده مبنی بر حضور یک محکوم امنیتی با لباس تروریست‌ها در این دانشگاه بیانیه‌ای صادر کردند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: اخیراً ویدئویی از جلسه‌ای در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در فضای مجازی منتشر شد که در آن یکی از دانشجویان سابق دانشکده، با ظاهری نامناسب تلاش کرده است تا با فریب و استفاده ابزاری از تریبون دانشگاه، سخنانی را بر زبان براند که خلاف مصالح ملی و شئون دانشگاه و در راستای اهداف دشمنان ملت است. ما اعضای هیات علمی دانشکده علوم اجتماعی، ضمن محکوم کردن این اقدام، اعلام می‌داریم که یکپارچگی سرزمینی، امنیت ملی و پاسداری از ارزش‌های ملی و اسلامی، فصل مشترک تمامی اساتید با هر نوع تفکر سیاسی است.

در این بیانیه خاطرنشان کرد: بدون شک، تلاش دشمنان برای سوء استفاده از فضای باز سیاسی و اجتماعی و همچنین گفتمان علمی در دانشگاه و کشور، ناکام خواهد ماند چراکه همه دانشگاهیان نسبت به نقشه آنان در این زمینه آگاه هستند.

بسیج دانشجویی خواستار برخورد با حراست دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران شد

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در پیامی نسبت به حواشی ایجاد شده درباره حضور یک محکوم امنیتی با لباس تروریست‌ها در دانشگاه تهران و دفاع از پایان‌نامه‌ با طرح مسائل ضدملی واکنش نشان داد.

در این پیام تاکید شده است: بسیج دانشجویی ضمن محکومیت اقدام این فرد معلوم الحال خواستار پاسخگویی دانشگاه تهران و برخورد شدید با متخلفان امر در حراست معاونت آموزش دانشکده علوم اجتماعی و اساتید حاضردر جلسه بوده و دانشگاه را موظف به برخورد با جریان تجزیه طلب و ضدملی در سطح دانشگاه می‌داند.

تجمع دانشجویی مقابل وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد

جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران با برپایی تجمع مقابل وزارت صنعت، معدن و تجارت اعتراض خود را نسبت به نحوه برگزاری انتخابات اتاق بازرگانی اعلام کردند. این دومین تجمع دانشجویان در اعتراض به انتخابات اتاق بازرگانی است.

اعلام آمادگی بسیج اساتید دانشگاه علامه برای تحقق برنامه‌های تحولی دولت سیزدهم

بسیج اساتید دانشگاه علامه‌طباطبائی در بیانیه‌ای با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، آمادگی همه جانبه خود را برای تحقق برنامه‌های تحولی دولت سیزدهم و وزارت علوم، در جهت تحقق رهنمودهای رهبری درباره انتقال دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس اعلام کرد.

در این بیانیه بیان شده است: قطعا دانشگاه علامه‌طباطبائی تا کنون‌ خدمات علمی و پژوهشی گرانسنگ را ارائه کرده است، به‌ویژه از سوی کسانی که خود، بخشی از فرهنگ شهادت و مقاومت بوده‌اند اما امروز وظیفه‌ای دیگر را در پیش روی خود می‌بیند و آن این که چگونه می‌تواند به بهترین وجه، تجربه زیسته فرهنگ شهادت، فرهنگ مقاومت و فرهنگ ایستادگی در برابر جهانخواران را به دانشجویان و به نسل‌های حاضر و آینده منتقل کند؟ و چگونه می تواند از وضعیت موجود علوم‌ انسانی اجتماعی به وضعیتی مطلوب برسد که دانشگاه پیشران جهاد علمی در نگاشت نهادی تفکر و فرهنگ مقاومت به نسل‌های آینده باشد.

حوزه صنفی_دانشجویی 

افزایش خوابگاه‌های متاهلی با هدف جلوگیری از مهارت نخبگان

علی خطیبی معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد که به منظور جلوگیری از مهاجرت نخبگان در مقاطع تحصیلات تکمیلی ساخت خوابگاه متاهلی در دست اجراست که این موضوع به حفظ جوانی جمعیت نیز کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: خوابگاه متاهلی به جوانی جمعیت کمک می‌کند و انتظار می‌رود بانک‌ها و استان‌ها در این زمینه همراهی کنند. برای افزایش خوابگاه‌های متاهلی تلاش می‌کنیم و باید بخش‌های مختلف در این زمینه مشارکت کنند.

بخشنامه استفاده از خوابگاه و غذای دانشجویی به دانشگاه‌ها ابلاغ شد

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در بخشنامه‌ای شرایط استفاده از خوابگاه و غذای دانشجویی را به دانشگاه‌ها ابلاغ کرد.

گفتنی است، این بخشنامه شامل سهم دانشجو از تامین هزینه غذا طی سنوات عادی مجاز و همچنین استفاده از خوابگاه دانشجویی برای دانشجویان واجد شرایط  است.

برای مشاهده این بخشنامه اینجا کلیک کنید.

پاسخ مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت به گلایه‌های صنفی

احد بنار مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت در واکنش به گلایه‌های برخی فعالان صنفی دانشگاه‌های علوم پزشکی مبنی بر کمبود امکانات رفاهی و متناسب نبودن زیرساخت‌ها با اجرای طرح افزایش ظرفیت پزشکی گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی از لحاظ امکانات رفاهی در مضیقه هستند و باید توجه ویژه‌ای به این موضوع شود.

وی افزود: ما در چند سال گذشته عقب ماندگی چشمگیری در حوزه امکانات رفاهی دانشگاه‌های علوم پزشکی داشتیم. البته این عقب ماندگی بیشتر در تعداد تخت‌های خوابگاهی و سالن‌های غذاخوری مشهود است. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1199749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =