واکنش بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) به دیوارنگاره میدان ولیعصر / وزارت اقتصاد نقش‌ خود را در مقابل قلدری صاحبان سرمایه مشخص کند

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در پیامی نسبت به حواشی نصب و پایین کشیدن دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) با موضوع بنگاهداری بانک‌ها واکنش نشان داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در پیامی نسبت به حواشی نصب و پایین کشیدن دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) با موضوع بنگاهداری بانک‌ها واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: 

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج)

در بخشی از این پیام آمده است: در توضیح این دیوارنگاره که توسط خانه طراحان انقلاب اسلامی طراحی شده، آمده است: «با توجه به درخواست مردمی برای مقابله با بنگاه‌داری بانک‌ها و آسیب زدن این مؤسسات به اقتصاد کشور بامداد امروز دوشنبه ۲۷ شهریور از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) رونمایی شد. همچنین شعار این طرح برگرفته از سخنان رهبر معظم انقلاب است که فرموده‌اند: «بانک‌ها غلط می‌کنند با پول مردم برای خودشان امکانات درست کنند و بنگاه‌داری کنند.»

در این پیام تصریح شده است: پروژه ایران‌مالِ بانک آینده، اطلس‌پلازای بانک سپه، اصفهان سیتی‌سنترِ بانک گردشگری، تنها نمونه‌هایی از مال سازی بانک‌ها با مال مردم هستند که منجر به انجماد منابع در بنگاه‌های زیان‌ده می‌شوند در حالی که این منابع می‌بایست محرک بخش تولید باشند. ورود بانک‌ها به عرصه ساخت‌وساز و بنگاهداری نامطلوب نه تنها بخش حقیقی اقتصاد کشور را متحول نمی‌کند، بلکه منجر به تقویت شوک‌های تورمی در بخش‌های مختلف اقتصادی به ویژه بخش مسکن خواهد شد.

در این پیام خاطرنشان شده است: نهاد بانک بسیار متفاوت از سایر نهادهای مالی است، چرا که قدرت خلق پول دارد؛ قدرتی که نه لزوماً به واسطه اعتبار و شهرت بلکه از طریق حاکمیت به او داده شده است و چنانچه اعتبار حاکمیت (دولت و بانک مرکزی) پشت یک بانک نباشد، اساساً حیاتی برای او قابل تصور نیست؛ بنابراین منافع ناشی از خلق پول که باید منجر به افزایش #رفاه_عمومی شود، تنها در خدمت گروه‌هایی از جامعه خواهد بود و متضررین اصلی قشر مستضعفی هستند که نه تنها نمی‌توانند از منافع ساخت‌وسازها استفاده کنند بلکه به واسطه اثر تورمی آن بیشترین فشار اقتصادی را متحمل خواهند شد.

در بخش پایانی این پیام آمده است: علی‌رغم تذکرات متعدد رهبر انقلاب، اتفاق نظر اکثر کارشناسان اقتصادی و وجود بخشنامه‌های مختلف در نفی بنگاهداری، همچنان شاهد سرکشی برخی بانک‌ها هستیم تا جایی که احساسات بانک‌ها جریحه‌دار می‌شود و تحمل شنیدن یک مطالبه به‌حق را نداشته و در صدد سرکوب این جریان تلاش می‌کنند. آقای وزارت اقتصاد و بانک مرکزی! لطفاً زمانی که صاحبان سرمایه در برابر مدافعان منافع ملت قلدری می‌کنند، نقش و جایگاه خود را مشخص کنید. یا حامی منافع ملت و منویات رهبر انقلاب هستید یا در بازی مافیای اقتصادی نقش‌آفرینی می‌کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1200062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =