سردرگمی ذی‌نفعان آموزش عالی به دلیل تعدد و تضاد نهادهای تصمیم‌گیرنده

رئیس دانشگاه گرمسار معتقد است که تعدد و تضاد نهادهای تصمیم‌گیرنده در حوزه آموزش عالی سبب سردرگمی ذی‌نفعان این حوزه می‌شود.

سید مجتبی حسینی فرد رئیس دانشگاه گرمسار در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تعدد نهادهای تصمیم‌گیرنده در آموزش عالی کشور، اظهار کرد: نهادهای بالادستی در حوزه آموزش عالی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی هستند که سیاست‌های کلان را تعیین کرده و وزارت علوم مسئولیت اجرای آن‌ها را برعهده دارد.

بیشتر بخوانید:

استقلال دانشگاه‌ها، راهکار حل معضل تعدد نهادهای تصمیم‌گیر آموزش عالی

وی افزود: وزارت علوم مجری تصمیمات نهادهای بالاسری است. قانونگذار اختیار تعیین سیاست‌های کلان را به مجلس یا شورای عالی انقلاب فرهنگی واگذار کرده است. این ۲ نهاد باید در کنار هم یک تصمیم واحد گرفته و آن را ابلاغ کنند.

ضرورت تصمیم‌گیری نهادهای سیاست‌گذار در زمینه کنکور

حسینی فرد با ذکر مثالی یادآور شد: کنکور یکی از موضوعاتیست که تصمیم‌گیری در آن با مشکل تعدد نهادهای تصمیم‌گیرنده مواجه است. به نظر من، در موضوع کنکور باید تلاش شود که از تست‌زنی فاصله بگیریم. اگر امتحانات سه مقطع دبیرستان به صورت هماهنگ و کشوری برگزار شود، در بلند مدت به نفع آموزش عالی کشور خواهد بود. چرا که داوطلبان کنکور در حال حاضر فقط بر شیوه‌های تست‌زنی متمرکز شده‌اند و اصل مطالب درسی مورد غفلت واقع شده است.

رئیس دانشگاه گرمسار تصریح کرد: تعدد و تضاد نهادهای تصمیم‌گیرنده در حوزه آموزش عالی سبب سردرگمی ذی‌نفعان می‌شود. این اختلافات در یکی دو سال اخیر بیشتر شده است. راهکار این است که مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی با هم در این زمینه تصمیم‌گیری کنند.

به گزارش ایسکانیوز، تعدد نهادهای تصمیم‌گیرنده در آموزش عالی مشکلی است که در سال‌های اخیر شدت گرفته است. به این معنا که شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی در مورد موضوعی واحد، نظرات متفاوت دارند. این اختلاف دیدگاه می‌تواند سبب بروز مشکلاتی برای ذی‌نفعان آن حوزه شود. به همین دلیل، یافتن راهکاری برای حل آن ضروری است. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1200672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =