آمریکا: عادی‌سازی‌ روابط با اسرائیل، برای مقابله با ایران است

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت منفعت واشنگتن از توافق‌های عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی، نقش آنها در مقابله با فعالیت‌های ایران در منطقه است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه سه‌شنبه طی نشست خبری، جمهوری اسلامی ایران را به انجام «فعالیت‌های ثبات‌زدا و شرورانه» در منطقه غرب آسیا متهم کرد.

بیشتر بخوانید:

تولد قدرت‌های نوظهور منطقه‌ای و چالش‌های بزرگ پیش روی آمریکا

پاتل در پاسخ به سوالی درباره اظهارنظر مقامات ایرانی درباره توافق‌های عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم موقت صهیونیستی، گفت: «باید بگویم که ما واقعاً به دیدگاه‌های آنها هیچ علاقه‌ای نداریم، زیرا آنچه ما فکر می‌کنیم این است که توافق عادی‌سازی روابط می‌تواند برای منطقه دگرگون‌کننده باشد».

به نوشته وبگاه وزارت خارجه آمریکا، وی در این‌باره اضافه کرد: «پیوند روابط دوجانبه ما با طرفین توافق‌های عادی‌سازی روابط (تل‌آویو و کشورهای عربی)، به دلیل نقشی است که آنها در مقابله و مبارزه با فعالیت‌های بدخواهانه و بی‌ثبات‌کننده رژیم ایران در منطقه ایفا می‌کنند».

این دیپلمات آمریکایی درباره رونمایی از هواپیماهای بدون سرنشین ایران و همچنین همکاری‌های نظامی با روسیه نیز اظهار داشت: «من فکر می‌کنم استفاده از تجهیزات نظامی ایران، هر چه که هست می‌تواند خطر ایفای نقش بزرگ‌تری در فعالیت‌های مخرب و ثبات‌زدای رژیم ایران داشته باشد».

بر این اساس، پاتل مدعی شد: «ما بخش زیادی از سال گذشته و یک سال قبل از آن را صرف صحبت درباره مشارکت امنیتی عمیق ایران و فدراسیون روسیه کردیم. بنابراین، مسلماً هر نوع سامانه تسلیحاتی بالقوه جدید، خطری را برای وخیم‌تر کردن این فعالیت‌های عمیقاً خشونت‌آمیز و بی‌ثبات‌کننده دارند».

وی در این‌باره افزود: «کاری که آمریکا قرار است انجام دهد این است که ما به استفاده از ابزارهایی که در اختیار داریم برای پاسخگو کردن رژیم ایران ادامه خواهیم داد و این کار را در ارتباط نزدیک با متحدان و شرکای خود از طریق اتحادیه اروپا، تروئیکای اروپایی و سایر سازمان‌های چندجانبه مرتبط انجام خواهیم داد».

طبق این بیانیه، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین از پاسخ دادن به سوالی درباره صحبت‌های روز سه‌شنبه «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره درخواست‌های دولت پیشین واشنگتن از تهران متعاقب ترور جنایتکارانه فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار «قاسم سلیمانی»، اجتناب کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1200771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =