تاکید سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان بر ترخیص سریعتر خودروهای ایران خودرو

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نسبت به ترخیص و ارسال هر چه سریعتر خودروهای موجود در توقفگاه شرکت ایران خودرو خراسان رضوی واقع در نزدیکی شهر بینالود تاکید کرد.

به گزارش‌ گروه اقتصادی ایسکانیوز، حسن فرهیدزاد  نسبت به ترخیص و ارسال هر چه سریع‌تر خودروهای موجود در توقفگاه شرکت ایران خودرو خراسان رضوی واقع در نزدیکی شهر بینالود تاکید کرد.

بیشتر بخوانید:

۷ مدل خودروی وارداتی از گمرک ترخیص شد + جزئیات

رئیس سازمان حمایت  در بازدیدی سرزده از شرکت ایران خودرو خراسان و بازدید از حجم بالای خودروهای موجود در توقفگاه این شرکت، روند ارسال و واگذاری خودروها به مشتریان را بررسی کرد.

وی اظهار کرد: در هر مقوله ای باید هر چه سریع‌تر مشکلات برطرف شود و مشتریان به خودروهای خود دسترسی پیدا کنند.

فرهیدزاده در حاشیه این بازدید  به ابلاغ دستورالعمل رسیدگی به شکایات خودرو که اخیرا به کل کشور ابلاغ شده است، اشاره کرد و گفت: این دستورالعمل به 31 استان ابلاغ شده و در آن نحوه رسیدگی به شکایات مشخص شده است.

وی بیان کرد: از ابتدای فروردین ماه امسال تا پایان شهریورماه، 777 هزار پرونده تخلف در همه حوزه های بازار در سامانه مدیریت بازرسی (سیمبا) تشکیل شده است که ارزش ریالی آن 175 هزار و 472 میلیارد تومان است، از این تعداد 114 هزار پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شده است، از پرونده های تشکیل شده 242 پرونده مربوط به خودرو بوده که در یک ماه گذشته و پس از ابلاغ دستورالعمل رسیدگی به شکایات در حوزه خودرو تشکیل شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طبق این دستورالعمل روال کار آن است که بازرسان در ادارات کل صمت استان‌ها پس از مراجعه مردم و اخذ شکایت، پرونده را تشکیل داده و با قیمت‌هایی که شورای رقابت برای خودروها اعلام می کند، تطابق داده و در صورت مغایرت، پرونده گران‌فروشی تشکیل شده و پس از گذراندن مراحل اداری راهی تعزیرات حکومتی می شود.

پایان پیام/

کد خبر: 1200867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =