اعتراض شورای صنفی دانشگاه گیلان به افزایش هزینه‌های تغذیه

شورای صنفی دانشگاه گیلان با صدور بیانیه‌ای، به افزایش هزینه‌های تغذیه و جریمه‌های مالی سلف در این دانشگاه اعتراض کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، شورای صنفی دانشگاه گیلان پیرامون عملکرد مسئولین دانشگاه بیانیه صادر کرد.

بیشتر بخوانید:

جنبش دانشجویی خواستار برکناری سریع سلاح ورزی شد

در این بیانیه آمده است که؛

با عرض و سلام و احترام خدمت تمامی دانشگاهیان عزیز دانشگاه گیلان

 در پی عملکردهای اخیر کمیسیون موارد خاص دانشگاه و اخراج تعداد زیادی از دانشجویان در مقاطع مختلف به دلایل گوناگون برآن شدیم بیانیه‌ای صادر کنیم و در این باب چند جمله‌ای بیان نماییم.

متاسفانه در دوره کنونی مدیریت دانشگاه، ما با یک سری از رفتارها و تصمیمات خارج از عرف و فضای دانشگاهی و بیشتر شبیه به رفتارهای پادگانی مواجه هستیم. رفتارهایی که هدف آنها چیزی جز مجازات، تنبیه، جریمه و اخراج دانشجو نیست که بعضی از آن ها نشات گرفته از درون دانشگاه، تصمیمات مدیران دانشگاهی و قسمتی دیگر هم از مراجع بالاتر است. 

 افزایش هزینه های تغذیه، جریمه های مالی سلف، جریمه های خوابگاه، پرونده های مختلف کمیته انضباطی و اخراج های مختلف کمیسیون موارد خاص فقط بخش‌هایی از این روند فاجعه بار مدیریتی است. روندی که هدف آن واقعا معلوم نیست و به اذهان عمومی این را می‌قبولاند که مشکل خود دانشجو و ماهیت دانشجویی است و مدیران دانشگاه کلا به فکر قلع و قمع دانشجو هستند. 

کمیسیون موارد خاص دانشگاه نیز از این قضیه مستثنا نیست و با رای های عجیب و غریب و گاهاً ظالمانه خود باعث شده است تعداد زیادی از دانشجویان که مشکلات گوناگونی در دوران تحصیلی شان برایشان پیش آمده و نتوانسته‌اند در سنوات مجاز ،تحصیل شان را به اتمام برسانند اخراج گردند. مشکلاتی همچون بیماری های والدین، مشکلات خانوادگی، مشکلات مالی، مشکلات تحصیل در دوران کرونا، مشکلات تغییر رشته‌ و...

دانشجویی که به دلایل مختلف در سال‌های تحصیلی قبل خود دچار مشکل شده بود و نتوانسته تعداد استاندارد واحدهای درسی خود را پاس کند و قوانین موجود آن زمان نیز چیزی درباره‌ی اخراج بعد از سنوات دانشجو نمی‌گفت و حرفی از سخت‌گیری‌های امروز کمیسیون نمی‌زد نباید چوب قوانین جدید تازه تصویب شده امروز را بخورد.

این قوانین، چه خوب و چه بد، باید از روز تصویب و ابلاغ، برای دانشجویان جدید الورود همان زمانِ تصویب به بعد اجرا شود و نه برای دانشجویان قدیمی که با یک سیستم دیگری درحال تحصیل بودند.

اما گویا گوش شنوایی برای شنیدن این مشکلات در دانشگاه وجود ندارد. مسئولانی که خود را نیروهای دولت مردمی می‌دانند و با شعار و هدف کمک به مردم و جوانان برسر کار آمده‌اند اکنون گویا بعد از رسیدن به پست و منصب خود همه چیز را فراموش کرده‌اند و دنبال اهداف دیگری هستند!

شورای صنفی رفاهی دانشجویان دانشگاه گیلان ضمن مخالفت شدید خود با اینگونه رفتارهای قهری در دانشگاه به مدیران دانشگاه یادآور می‌شود محیط دانشگاه را با پادگان اشتباه نگیرند و تصمیات و رفتار خود را با محیط دانشگاهی وفق دهند و هرچه سریعتر ضمن تغییر رویه کنونی نسبت به جبران تصمیمات اشتباه خود اقدام نمایند.

شورای صنفی نیز خود را موظف می‌داند ضمن اطلاع رسانی های مرتب به اذهان عمومی و رسانه ها از مراجع بالاتر در استان و وزارت خانه نیز در این موارد مطالبه‌گری نماید.

شورای صنفی‌ رفاهی دانشجویان دانشگاه گیلان

انتهای پیام/

کد خبر: 1200956

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =