حضور بیش از ۱۱۰ شرکت دانش‌بنیان در چهارمین رویداد ملی عصرامید / ۳۰۰ مقاله به دبیرخانه اولین کنفرانس ملی هوش مصنوعی ارسال شد

رئیس دانشکده هوش مصنوعی دانشگاه آزاد اسلامی کرج گفت: بیش از ۱۱۰ شرکت دانش‌بنیان برای ارائه محصولاتشان در حوزه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در چهارمین رویداد ملی عصر امید حضور دارند.

علیرضا نیک‌روان شلمانی؛ رئیس دانشکده هوش مصنوعی دانشگاه آزاد اسلامی کرج در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به اینکه چهارمین رویداد ملی عصر امید در حوزه‌های تخصصی هوش مصنوعی و اینترنت اشیا ۲۲ تا ۲۵ مهرماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار می‌شود، اظهار کرد: در دل این رویداد نیز به مدت دو روز یعنی روزهای ۲۴ و ۲۵ مهرماه اولین کنفرانس ملی پژوهش و نوآوری در حوزه هوش مصنوعی برگزار می‌شود.  

بیشتر بخوانید: 

رویداد «عصر امید هوش مصنوعی» مهرماه برگزار می‌شود/ گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد کرج

وی ادامه داد: هدف از برگزاری رویداد ملی عصر امید در شاخه تخصصی هوش مصنوعی و اینترنت اشیا، برگزاری نمایشگاهی است تا کلیه دستاوردهای حوزه هوش مصنوعی از سراسر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در کل کشور ارائه و معرفی شود. 

نیک روان با اشاره به اعلام فراخوان رویداد به کلیه واحدهای دانشگاهی خاطرنشان کرد: در پی انتشار این فراخوان بیش از ۱۱۰ غرفه یا شرکت برای ارائه محصولاتشان در حوزه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در نمایشگاه این رویداد معرفی شدند.

وی تصریح کرد: هدف بر این است تا شرکت‌های حاضر در رویداد که اغلب دانش‌بنیان نیز هستند و همین طور شرکت‌های استان البرز با یکدیگر آشنا و هم افزایی داشته باشند و بخش صنعت هم با این محصولات آشنا شود و در نهایت یک پل ارتباطی بین بخش صنعت و این شرکت‌ها شکل بگیرد.

آماده‌سازی غرفه حقوقی برای انعقاد قراردادها در رویداد

رئیس دانشکده هوش مصنوعی دانشگاه آزاد اسلامی کرج افزود: آشنایی بخش صنعت با شرکت های دانش بنیان و محصولات آنها در نهایت منجر به انعقاد قرارداد خواهد شد و پیش‌بینی می‌کنیم با برگزاری این رویداد قراردادهای بسیار خوبی منعقد شود ضمن اینکه برای این کار یک غرفه حقوقی نیز به جهت ارائه مشاوره های حقوقی درنظر گرفته شده است و در صورت مثبت بودن مذاکرات می‌توانند در این مکان توافق‌نامه و قرارداد منعقد کنند.

وی با اشاره به برگزاری کنفرانس به عنوان بعد علمی رویداد نیز خاطرنشان کرد: تا کنون بیش از ۳۰۰ مقاله در حوزه هوش مصنوعی از کل کشور به دبیرخانه کنفرانس ارسال و داوری شده و پنل‌های تخصصی هم مشخص شده است و مقالات در این پنل ها ارائه می‌شوند.

۸ پنل و ۲۴ نشست تخصصی برگزار می‌شود 

نیک‌روان اضافه کرد: در ۸ پنل تخصصی بیش از ۳۰ مقاله یعنی در هر پنل حدود ۴ مقاله در قالب سخنرانی ارائه میشود علاوه بر مقالاتی که پذیرش نهایی شده‌اند حدود ۷۰ پوستر نیز ارائه خواهد شد ضمن اینکه مراسم اهدای جوایز نیز در روز اختتامیه انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در کنار این پنل ها حدود ۲۴ نشست تخصصی نیز برگزار میشود که از سازمان‌های مختلف دعوت به عمل آمده و در این نشست‌ها یک چالش مطرح می‌شود و محققان آن فیلد و صنعتگران بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار می‌دهند.  

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور و وزیر میراث فرهنگی مهمانان ویژه چهارمین رویداد ملی عصر امید

رئیس دانشکده هوش مصنوعی دانشگاه آزاد اسلامی کرج با بیان اینکه عموم دانشجویان و همچنین عموم علاقه‌مندان به حوزه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا می‌توانند در این رویداد شرکت کنند،افزود: از دکتر دهقانی فیروزآبادی؛ معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و دکتر طهرانچی؛رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان مهمانان ویژه این رویداد دعوت به عمل آمده ضمن اینکه چند تن از وزرا از جمله وزیر میراث فرهنگی هم در رویداد حضور خواهند داشت که البته زمان حضور آنها نهایی نشده است.  

وی با اشاره به انجام هماهنگی های لازم به جهت پوشش رسانه ای این رویداد بزرگ خاطرنشان کرد: ساعت فعالیت غرفه ها در روزهای برگزاری از ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر خواهد بود و پنل ها نیز از ساعت ۹ صبح و روزانه ۴ پنل در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار خواهد شد.

نیک‌روان با اشاره به اینکه کرج به عنوان قطب هوش مصنوعی کشور پیشنهاد شده است،اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج به عنوان اولین دانشگاهی که سال گذشته مجوز تاسیس دانشکده هوش مصنوعی را به دست آورد در این زمینه شروع به فعالیت کرد و با توجه به توانمندی هایی که از خود نشان داد؛ سازمان مرکزی واحد کرج را برای چهارمین رویداد عصر امید به عنوان میزبان معرفی کرد.

انتهای پیام/   

کد خبر: 1201377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =