بازار مسکن دیگر کاهش قیمت را تجربه نخواهد کرد / برنامه‌های عملیاتی نشده دولت در افزایش تولید مسکن

کارشناس بازار سرمایه گفت: اینکه چشم انداز مسکن باتوجه به رکودهای شدید رو به مثبت خواهد بود و پیش بینی می‌شود بازار مسکن دیگر افت قیمت را تجربه نخواهد کرد.

مهدی آزادواری کارشناس بازار سرمایه و  عضو سابق انجمن انبوده سازان مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، درباره وضعیت فعلی بازار مسکن اظهار کرد: مسکن جزء دارایی‌های فیزیکی و کالایی است و در کشورهایی که ثبات کامل اقتصادی وجود نداشته باشد، افراد سرمایه‌های خود را به سمت دارایی‌های فیزیکی می‌برند.

بیشتر بخوانید:

وضعیت بازار مسکن به کدام سمت و سو می‌رود؟

وی افزود: بازار مسکن در مقایسه با سایر بازارهای موازی از جمله ارز، خودرو و طلا و سکه برای سرمایه گذاران بازار محکم‌تری دارد، زیرا وضعیت بازار خودرو همچنان مبهم و غیر شفاف و بازار سهام دچار نوسان روزانه است بنابراین سرمایه‌ها می‌توانند به بازار مسکن ورود کنند.

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در بازار مسکن از دو منظر برای سرمایه گذاران سودآوری دارد، بیان کرد: سرمایه گذاری در بازار مسکن از منظر افزایش قیمت مسکن و از منظر بازدهی در رهن و اجاره برای سرمایه گذار سودآوری به همراه دارد.

آزادواری با بیان اینکه چشم انداز مسکن باتوجه به رکودهای شدید رو به مثبت خواهد بود، گفت: دولت برنامه‌هایی برای افزایش تولید مسکن دارد که هنوز به طور کامل عملیاتی نشده است، بنابراین پیش بینی می‌شود که بازار مسکن در آینده افت قیمت را تجربه نخواهد کرد.

وی با اشاره به موثرترین راهکار برای کنترل قیمت‌ها در بازار مسکن تصریح کرد: افزایش تولید مسکن میتواند باعث ایجاد تعادل در در این بازار شود و بهترین راهکار این است که تعادل در بازار مسکن ایجاد شود.

انتهای پیام/
 

کد خبر: 1201504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =